/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Video kamera
Fra : ppk
Vist : 328 gange
500 point
Dato : 28-09-22 07:49

Hej

Jeg har et Canon Legria HF R26, hvor jeg har købt et nyt uoriginalt batteri til

Når jeg har ladet det op, og sætter det i kameraet skriver den at den ikke kan kommunikere med batteripakken Fortsæt med at bruge batteripakken JA/NEJ og så ser det umiddelbart ud til den gerne vil køre, med uden at vise batteristand.

Kan nogen fortælle mig hvad det kan skyldes ? har også et originalt Canon batteri der ikke har det problem

Min lader er en Patona Model: 1801 Digital Charger.

På forhånd tak for svar

PPK

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 28-09-22 07:53

Der sidder nok en chip i den originale batteripakke, som er sparet væk i den uoriginale.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 28-09-22 08:58

ThomasCSR
Okay det kunne jo selvfølgelig tænkes, skulle man så bare kunne bruge det uden at kunne se batteristand ?

Accepteret svar
Fra : ThomasCSR

Modtaget 500 point
Dato : 28-09-22 09:17

Chips sættes i batterier for at overvåge op og afladnung. Hvis et batteri aflades for meget, kan det let skades. Hvis du selv husker at lade det op, inden det er helt fladt, og undlader at lade det op for længe (det må ikke blive varmt), kan du sagtens bruge det.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 28-09-22 09:44

ThomasCSR

Det bliver da noget af en opgave og holde styr på hvornår det er afladt ! når det ikke lige står i øverste højre hjørne nå men jeg må prøve at sætte det i og lade det optage, for derefter at se hvor lang tid det optog så jeg ved det nogenlunde

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 28-09-22 10:27

NÅ ! det var der ikke meget grin ved kunne kun køre omkring 20 minutter på et helt NYT batteri BP-110 3.7VDC = 950mAh/3.52Wh

Kan det tænkes at opladeren er forkert ? tænker på der står den er Digital ! men måske var en Analog bedre til det batteri.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-09-22 10:58

Citat
Kan det tænkes at opladeren er forkert ? tænker på der står den er Digital ! men måske var en Analog bedre til det batteri.

Måske det kunne tænkes det IKKE kan betale sig at bruge uoriginale dele til tingene...
Det være batterier og f.eks. printerpatroner m.m.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 28-09-22 11:43

marken84

Det kan du da til en vis grad have ret i, men kameraet har jeg for nylig købt brugt til 400 kr. og havde så ikke lyst til at investere imellem 500 og 600 kr. på et batteri til et kamera jeg ikke ved om kan leve op til mit brug

Så tænker de lidt over 100 kr. det nye koste ville være okay

Og ang. patroner til printer, så har jeg siden 1997 aldrig købt originale patroner, de har altid virket 100% så jeg tænker også at det kunne være det samme med batteri.

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 04-12-22 07:55

Tak for svaret ThomasCSR.