/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Modtager får sms, men ingen lyd, der til
Fra : jensviggo
Vist : 341 gange
50 point
Dato : 15-05-21 10:16

Når jeg sender en sms til Grethe, modtager hun den, men ingen lyd så hun hører at hun har fået en sms.
Had er der mon så galt, er det hendes telefon iphone SE, eller er det min iphone 6s?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 15-05-21 10:19

Se under lyd indstillinger...

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 15-05-21 10:29

venlig hilsen jensviggo

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 15-05-21 10:59

Gå i Indstillinger herefter vælger du Lyde og under Beskedtone sættes lyden til.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 15-05-21 11:27

Det har ikke noget med din telefon at gøre, det er Grethe der skal følge min anvisning på hendes telefon.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-05-21 13:30

Ja - det er modtageren som bestemmer om der kommer beskedlyd (SMS) lyd.
Dette er fra min gamle iphone 5s - men det er nok det samme med en SE eller 6s
indstillinger > lyde > ny besked > rul ned og der lidt at indstille.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 15-05-21 14:43

Det har prøvet at fortælle hende bl.a. Og så er der jo også lige den sorte måne der skal slukkes.
Skal ud og køre med hende i dag senere, så vil jeg prøve at få telefonen på ret kurs, som den var tidligere.
Meget fint indlæg. Vender tilbage

jensviggo

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 16-05-21 09:48

Kig lige her:
https://support.apple.com/da-dk/HT207354

og her:
https://support.apple.com/da-dk/HT204321

Indstillinger > forstyr ikke > viser grøn når meddelelser / sms ikke skal høres.

Indstillinger > forstyr ikke > rul ned til "tillad opkald fra"
tillader opkald selvom "forstyr ikke" er grøn - altså kun fra dem der vælges.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 17-05-21 07:42

Tak for svaret Eyvind. Gode links.
vh jensviggo