/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Downloade undertekster til dvd-film?
Fra : Oldboston
Vist : 196 gange
200 point
Dato : 16-04-21 19:53

Kan man downloade undertekster til dvd-film? Jeg vil gerne købe nogle klassiske tyske film, som kun findes på dvd med tysk tale og uden undertekster. Jeg forstår tysk udmærket, men vil se filmen sammen med familiemedlemmer, der ikke behersker tysk, og som kan have glæde af filmene, hvis vi kan se dem med engelske undertekster.

Nu er jeg stødt på flere websteder, der tilbyder download af undertekster, men mon det kan lade sig gøre i forbindelse med dvd? Det lyder umiddelbart usandsynligt for mig, men der er sikkert nogen af jer på kandu, der ved mere om det. Er det muligt? Og i så fald, hvordan?

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 16-04-21 20:45
Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 16-04-21 21:00

Det kommer an på, hvordan du vil se dvd'erne.
På en pc med vlc-player kan det godt lade sig gøre, men ikke hvis dvd'en afspilles med en dvd-afspiller.
Alternativt skal DVDen overføres til f. ex. mp4 format til en usb-nøgle hvor også underteksterne skal ligge. Men tekster og film skal være synkroniserede og hedde nøjagtigt det samme; f. ex. "film123.mp4" og "film123.srt".
Det kræver forskelligt software at gøre og er ikke helt lige til.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 17-04-21 20:27

Handbrake konverterer en DVD på en ½ time, og i samme program kan du lægge SRT filer ind, enten som brændt ind på filmen (hardcoded) eller bare så der skal trykkes på vælg undertekster på det der afspiller din film.
Husk bare at få programmets indstillinger på plads før du går igang = 2 minutter, og indstillinger kan gemmes, endda flere af gangen, så du bare skal smide en DVD ind i programmet og klik start.

https://handbrake.fr/