/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
IP kamera til overvågning
Fra : Tjut
Vist : 915 gange
100 point
Dato : 03-06-20 00:36

Er der nogen som kan hjælpe mig med, hvad jeg gør forkert i forhold til opsætning af overvågning, selvom jeg forsøger at følge manualen.

Det er et XVR4 camera nok ikke nyeste model, da jeg fik det for et pænt stykke tid siden, jeg har bare ikke fået sat det op.

Jeg har sat systemet så langt op, at jeg har fået tilsluttet 2 kameraer til recorderen, således jeg kan se ”billede” på den tilsluttede skærm.

Udfordringen kommer, når jeg skal oprette ”Network” interface, hvor jeg skal konfigure netværkparametrene. Jeg kan i manualen se nogle standardparametrene, såsom IP Address ”192.168.1.34”, Enable DHCP, Network Mask ”255.255.254.0”, Gageway ”192.168.1.1”, Primary DNS ”172.18.192.1”, Secondary DNS ”8.8.8.8”, Broadcast IP ”0.0.0.0”, Device MAC “11:22:33:44:55:66”, TCP Port “5000”, HTTP Port ”80”, RTSP Port ”554”, Private port ”6000” og RTSP encryption enable.

Jeg går udfra, at jeg skal skrive mine egne oplysninger, spørgsmålet er, hvordan jeg finder dem ? fordi jeg gør et eller andet helt forkert.

Min ip-adresse har jeg fundet på min computer, som er tilsluttet samme router som recorderen, dog trådlåst. Jeg har kigget under egenskaber på det trådløse netværk og fundet IPv4-adressen, som jeg antager er Ip-adressen, men er det korrekt? Og er der flere parametre, som jeg selv skal udfylde ? og i såfald hvordan finder jeg de data ?

Jeg skulle gerne kunne komme frem til at se/søge de 2 kamera, men så langt kommer jeg slet ikke. Er der nogen, som kan give et bud på hvorfor ?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 03-06-20 01:54

Du skal blot enable DHCP og lade IP-adress, Network mask, Gateway, Primary DNS, og Secundary DNS stå tomme. Resten lader du stå urørt.

Alle de værdier som jeg siger at du skal lade stå tomme vil dine kamera'er få sendt fra din router via DHCP.

Jeg formoder at programmet selv finder de to kamera'er.

Kommentar
Fra : Tjut

Dato : 03-06-20 04:39

Soren_Steen_Nielsen – Mange tak for dit svar, når jeg sletter oplysningerne i de felter, som du nævner og sætter hak i Enable DHCP, så udfyldes felterne igen automatisk, som du beskriver. Værdien af Gageway, Primary DNS og Secondary DNS bliver den IP-adresse, som jeg beskrev tidligere og selve IP-adressen hedder til slut xx.102 hvor IP-adressen på computeren hed xx.1.
Men jeg får ikke løst min udfordring, fordi når jeg trykker næste, kan jeg stadig ikke søge eller add kameraerne frem. Jeg kan faktisk slet ikke se, at jeg kan foretage mig noget eller få noget frem på det skærmbillede.

Jeg kan udfra manualen se, at jeg burde kunne se de 2 tilsluttede kameraer, således, at der i feltet CH kommer et ”tal”, i feltet Edit kommer en ”gul blyant”, i feltet Del kommer en ”blå firkant med hvid”, i feltet Conf kommer et rundt ”øje”, i feltet Link kommer en enten ”rød” eller ”grøn” cirkel, i feltet IP kommer en ”IP-adresse”, i feltet Port kommer et ”tal”, i feltet Protocol kommer ”Private” samt i feltet Firmware Version kommer der til at stå nogle ”tal og bogstaver” i den øverste linie.

Hos mig kommer der ikke til at stå noget som helst, uanset om jeg vælger ”add” eller ”auto add”. Kan du hjælpe med hvorfor? Jeg kan ikke se, at manualen giver noget svar på, hvordan jeg skal komme videre. Fordi når jeg prøver f.eks. ”auto add” ses kort en besked omkring ”Device searching, hold on”, men der sker ikke mere.

Skal jeg have ændret noget i opsætningen, f.eks. under “Menu> Configuration> Channel Config” skal ændre de 4 flueben fra at være sat under feltet ”HD” til Feltet ”IP” eller skal der nu være 8 flueben, 4 stk i ”HD” og 4 stk i ”IP” ?

Jeg mangler en eller anden opsætning, jeg ved bare ikke hvilken, jeg håber, at du kan hjælpe ?

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 03-06-20 06:48

Kender ikke lige til dit problem, men kan det bære din Software der ikke virker.
Bruger selv dette og det virker, bare log ind på din Router med koden til den.
Programmet er gratis.
https://www.ispyconnect.com/

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 03-06-20 06:50

Programmet hedder ISpy og findes under download.

Kommentar
Fra : Tjut

Dato : 03-06-20 08:26

abbaba - tak for dit svar, men recorderen har preinstalleret software, således den skulle gerne virke med det software, som allerede er i recorderen og jeg kan heller kke finde ud af at installere software bare med en mus.

Jeg har tilgengæld opdateret den preinstallerede software, men det hjalp ikke, sandsynligvis fordi jeg ikke forstår opsætningen. Når jeg kunne opdatere softwaren må jeg have haft kontakt til nettet.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 03-06-20 10:03
Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 03-06-20 11:32

MAC adressen skal være det pågældende kamaras MAC adresse, som bør stå på kameraet.

Du skal i hvert fald ikke bruge den, du skriver i dit første indlæg.

Kommentar
Fra : Tjut

Dato : 03-06-20 16:26

abbaba - tak for svar, jeg forstod godt, at du ikke kendte til min specifik recorder.

Jeg har læst manualen mange gange, men jeg forstår den ikke, fordi jeg synes selv, at jeg følger den, men det gør jeg sikkert ikke

Kommentar
Fra : Tjut

Dato : 03-06-20 16:56

Bille1948 - mange tak for svar.

Der står ikke nogen MAC adresse på selve kameraet, men der står en MAC adresse på selve recorderen og på recorderens kasse.

Når jeg går ind på recorderen under netværk fremgår den samme MAC adresse som på "kassen" og IP adresser svarer til computerens IP adresse. Der er plads til 4 kamera, hvor jeg har 2 kameraer, som sidder i ch 2 og ch 4, der er billede på monitoren fra de 2 kameraer.

Jeg tror ikke, at jeg har fået sat konfigurationen korrekt op i forhold til en quick guide, som ligger på nettet.

Jeg forstår bare ikke, hvad der står i denne quick guide, hvad jeg skal vælge og hvorfor. Jeg har pt. 4 flueben til at stå i feltet HD og ingen i IP, hvor fluebenene er ud for ch1, ch2, ch3 og ch4. I guiden står:

5.4 Channel Configuration

Step 1: Choose “Menu> Configuration> Channel Config”. Step 2: Select the signal access type of each channel as required. Step 3: Click “Apply>Confirm”, the device restarts and the modified Channel configuration takes effect.

NOTE: 1. Single channel select signal access mode to follow certain rules, the interface will be automatically reflected in the optional options. 2. The actual access signal should be checked with the signal mode. If a channel selected "HD" mode, you can access the TVI / CVBS / AHD / CVI signal; when switching signals cause abnormal display, you can reconnect the video cable; if a channel is selected "IP" mode, is the IP channel , Can access IP equipment. 3. In the preview interface, when the HD (TVI / CVBS / AHD / CVI) channel has no image source, the channel displays “HD VIDEO”; when there is no signal source in the IP channel, the channel displays “NO CONFIG”. When there is no image source, the channel displays “NO VIDEO”.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-06-20 15:03

du kan med fordel hente et ip scanner program
som f.eks https://www.advanced-ip-scanner.com/

ligeledes sætte din recorder til static ip adresse så du lettere kan finde den
samt log på.
recorder ip 192.1681.34
gateway ip 192.168.1.1
dns 1 ip 192.168.1.1
dns 2 ip 8.8.8.8

formoder du har hentet ivms programmet
http://www.herospeed.net/en/index.php?m=content&c=index&a=lists&catid=10
og registret den online derved kan du også se kamera på bl.a din mobi
du vil ikke kunne log på selve kamara før du har sat det op, typisk med den gamle
internet explore ie (du har den også hvis du har win10)
firefox, chrome, edge dur ikke når du skal sættet det op !!

din recorder tildeler selv dine kamera'er en ip adresse som ligger udenfor range
typisk i range 192.168.254.1 - 192.168.254.253

så derfor skal du lade kamara stå til DHCP

efterfølgende skulle du gerne kunne log på med f.eks edge

dette værktøj her kan også finde din recorder
https://www.hikvision.com/Support/Downloads/Tools >> SADP tool

Kommentar
Fra : Tjut

Dato : 05-06-20 16:08

DK - Mange tak for svar.

Jeg har ikke haft downloaded et ip-finder program tidligere, men jeg downloaded det, som du anbefalede til mig.

Resultatet blev, at jeg fandt følgende devices, device 1: min router Huawei cube med en ip-adresse, som slutter på XX.1, device 2: min laptop hvor ip-adressen slutter på xx.101 samt device 3:en ”Novell” recorder (skal styre kameraerne) med en ip-adresse xx.102.

Jeg kan ikke se kameraerne i det ip-finder program, som jeg downloaded, men jeg får billede fra kameraerne fra den monitor, som jeg har tilsluttet recorderen.

Mac adresserne på de 3 devices er ifølge IP-finder programmet forskellige, min laptop er tilsluttet et trådløst netværk til routeren, jeg ved ikke, hvorvidt det kan have betydning ?
Mac adressen aflæst på monitoren, som er tilsluttet recorderen er ens/lig med den oplyste MAC adresse ifølge fabrikantens kasse til recorderen, hvilket igen er den samme, som det ip-finder programmet finder frem til.

Jeg se ud til at have fast ip-adresse.

IP-finder programmet, som du anbefalede, kommer der ikke med nogen Gateway, dns 1, dns 2 IP-adresse, men jeg kan se på monitoren, som er tilsluttet recorderen, at de er ens og lig med routerens ip-adresse, dvs. slutter på xx.1.

Er det en fejl? fordi du skriver i dit eksempel, at dns 2 IP-adresse er 8.8.8.8. Jeg har en Broadway IP-adresse, som er 0.0.0.0.

Jeg kan stadig ikke se kameraerne, således jeg må have udfyldt noget forkert, jeg kan bare ikke selv se hvad.

Under feltet ”Device settings” skal angives enten PAL eller NTCS, pt. står den til PAL, men er det forkert? Jeg har valgt PAL, fordi det står på kameraerne.

Jeg kan ikke se, at jeg kan indstille kameraerne til DHCP, hvor gør jeg det ? Jeg kan kun se, at jeg kan tage stilling til ”IP” eller ”HD” under ”Channel Config”, pt. Har jeg valgt HD, hvorefter jeg får billede på monitoren, hvis jeg ændre feltet til ”IP” er der ikke længere billede på den tilsluttede monitor og der kommer i stedet til at stå teksten ”No config”, hvor der eller er et billede på monitoren, hvis feltet ”HD” er valgt.

Løsningen baserer sig på FreeIP, hvor jeg har oprettet en bruger på min mobil, men jeg kan ikke tilknytte et device til min bruger.

Jeg har både prøvet og scanne OCR linien fra kassen og indtaste S/N manuelt på recorderen. Herudover skal jeg indtaste ”devicens brugernavn”, adgangskode samt en 6 cifret verificeringskode, som jeg har fundet på recorderens kasse, de kalder det for et Captcha nummer. Jeg får en fejl om, at brugernavn og password ikke passer, hvilket jeg ikke forstår, idet jeg bruger ”admin” og password, som jeg ikke har problemer med at logge ind på recorderen med. Skal jeg lave en selvstændig bruger ?

Igen er det ligesom, at jeg mangler nogle opsætninger.

På selve kameraerne står der kun S/N, således jeg kan ikke se, hvordan jeg skal kunne tilknytte kameraerne til app’en.

Jeg har prøvet at danne en http adresse, som du foreslår, hvor jeg bliver dirigeret hen til et Herospeed login men jeg har ikke noget usernane og password, fordi mit username og password til recorderen får jeg fejl med.

Jeg har downloaded https://www.hikvision.com/Support/Downloads/Tools >> SADP tool, hvor der er mange forskellige felter, men jeg får oplyst, at jeg ikke har nogen devices. ”Total number of online devices: 0”.

Jeg forstår ikke, hvordan jeg kan se billeder på monitoren men ikke se kameraerne online. Jeg må mangle en opsætning, men jeg forstår ikke hvilken ?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 05-06-20 17:11

prøver lige om jeg samle det lidt op...

dns 1 ip 192.168.1.1 = foretrukken dns server dette skal være din router/modem ip adresse
så hvis din router har ip adresse 192.168.8.1 skal din dns1 være 192.168.8.1
dns 2 ip 8.8.8.8 - sekundær dns 8.8.8.8 = google dns server

Broadway IP-adresse, som er 0.0.0.0.
ifg manualen skal du ikke pille ved den (BroadcastIP:Reserved.)

ip scanner kan netop ikke se kamera'erne fordi de er tilsluttet din recorder

du skal ikke bruge sn/nr eller mac adressen til noget på kamera'erne
kamera skal stå til PAL (NTSC = amerikansk tv signal)

det skulle ikke være nødvendigt at oprette andre brugere end admin, medmindre du vil give
andre adgang til kamera'erne.

Herospeed login skulle gerne være enten admin / admin eller admin / 12345 ellers gnask manualen igennem
for at finde standard username /password
se mere her
http://www.herospeed.net/en/ver//Manual/IPC/IP%20Camera%20Quick%20Start%20Guide.pdf

ellers lav en "reset" af recorderen

hvis du tilslutter 1 kamera til din router eller switsc vil du kunne log direkte på kamera'et
og her vil du kunne sætte ip adresse mv. op

du skal bruge ivms programmet til at se kamera'erne og tilhørende app til din mobil tlf.

istedet for hikvision tool kan du også bruge dette værktøj her (Search Tool(Windows)
http://www.herospeed.net/en/index.php?m=content&c=index&a=lists&catid=24&more=1

http://www.herospeed.net/en/ver//Manual/Search%20Tool/Search%20Tool%20User%20Manual%20for%20Win%20&%20Mac.pdf

Kommentar
Fra : Tjut

Dato : 05-06-20 18:22

DK - Mange tak igen.

Jeg har google Dns server, når jeg går ind i egenskaber på routeren via min laptop får jeg en IPv4-DNS-servere, hvor det står 192.168.8.1, 2 gange over hinanden. Laptopen har en IPv4 adresse 192.168.8.101, når jeg går til recorderen står en IP-adresse 192.168.8.102, DNS 1 192.168.8.1 og DNS 2 192.168.8.1.

For mig er der overensstemmelse mellem mellem laptop og recorder, men der er ikke overensstemmelse over til det, som du nævner. Har det noget med mit simkort at gøre? Skal jeg have fat i Oister ?

Jeg kan se i en youtube video, at personens eksempel for IPv4-DNS-servere 1.1.1.1 og nedenunder 1.0.0.1, dvs. de er ikke ens som mine. Opbygningen er helt anderledes end hos mig.

Jeg får noget tilsvarende, hvis jeg skriver cmd – ipconfig/all, så fremgår vedrørende DNS servere 3 linier, den første linie starter med E80.xxx men på linie 2 og 3 står 192.168.8.1.
Bruger jeg Windows Powershell og Get-DnsClientServerAddress kommer noget tilsvarende frem, 17 IPv4 står der 2 gange 192.168.8.1 og den linie med FE80 kalder de 17 IPv6.

Hvordan jeg mit til at ligne dit?

Jeg har forsøgt, at reset til fabriksindstillinger mange gange, det er også derfor jeg ”kun” bruger admin og 12345.

Kommentar
Fra : Tjut

Dato : 05-06-20 18:34

DK

Jeg har læst quick manuel mange gange, men jeg kommer til pkt. 5.4 og så kan jeg ikke følge den længere.

http://www.herospeed.net/en/ver//Manual/XVR/XVR%20Quick%20Start%20Guide.pdf

Jeg har forsøgt med den udvidede manuel, men jeg kan heller ikke se, at jeg kan følge den, hvor jeg går i stå.

http://www.herospeed.net/en/ver//Manual/XVR/XVR%20User%20Manual.pdf

Kommentar
Fra : dk

Dato : 05-06-20 19:59

tak det gav mig lige...

i billede 5,3 her fjerner du hak i DHCP
og sætter dette ind
sæt din recorder til ip 192.168.8.35 < 35 eller andet ledigt nr mellem 2 -254
subnet = 255.255.255.0 < ret 0 hvis du har andet
gateway 192.168.8.1
primary dns = 192.168.8.1
evt dns 2 til = 8.8.8.8 kan også være blank

åbn cmd
ipconfig uden /all her kan du se din computer har af ip /sub / gateway
når du har sat ip i din recorder skulle du kunne ping den fra din computer
(f.eks ping 192.168.1.35)
når du får svar skulle du log på den via ivms softwaren

så forstår jeg bedre, hvis det er kamera med BNC rund stik og ikke
med rj45 stik (netværks kabel) får nemlig ikke en ip adresse

i config på recorderen står der nogle port numre som kan være
disse porte skal du åbne til din recorder i din router både tcp og udp

jeg har haft samme bøvl med en gammel recorder med BNC og kan pt ikke huske hvad jeg gjorde
andet end smed den på lossepladsen og købte en med ip kameraer i stedet for.

billed 5,4 den formulering de skriver forstår jeg ikke.....

Kommentar
Fra : Tjut

Dato : 05-06-20 20:29

DK - Tak for svar.

Jeg er ved at følge den quick-guide, som du vedhæftede sidst, jeg er ikke blevet færdig.

Linket til download af OCX plugin er ikke aktivt, hvilket det heller ikke er på Herospeeds hjemmeside.

Hvor plejer du at downloaded OCX plug fra ? og plejer du bagefter og aktivere det i Windows Powershell (admin) ? og i såfald, hvad skriver du ?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 05-06-20 21:18

OCX det er en Web Components plejer at være en *exe fil

den virker kun i ie

du har ikke noget at bruge den til i ivms programmet

Kommentar
Fra : Tjut

Dato : 06-06-20 06:37

DK – Tak for svar og hjælp.

Jeg kan se de 2 kamera nu på min mobil via app FreeIP.

Jeg kan også logge ind via min laptop og den http adresse, som du skrev om i går.

På laptoppen kan jeg se, at der skal være en recorder XVR, men jeg kan fortsat ikke se kameraerne.

Der er en sort skærm, hvori der står ”Please click here to download the browser plug-in, please close the browser when the download is finished”.

Der skal downloades et plugin ”HsVRWebPlugin.exe”.

Jeg har forsøgt mange gange både at ”køre” og gemme exe-filen samt genstarte computeren, men jeg har stadig ”sort skærm” og stadig et link, som jeg skal klikke på.

Skal ”HsVRWebPlugin-exe” gemmes et bestemt sted eller plugin aktiveres ?

Kommentar
Fra : Tjut

Dato : 06-06-20 06:55

DK - jeg fandt lige en youtube video "How to solve the "Please click here to download plug-in" on HikVision NVR.", som jeg tror har løsningen på min udfordring, så jeg prøver lige.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 06-06-20 13:57

det plug-in virker kun i "ie"
du skal bruge ivms programmet på din laptop...

som jeg skrev tidligere
internet explore ie (du har den også hvis du har win10)
firefox, chrome, edgedur ikke når du skal sættet det op !!

det HsVRWebPlugin-exe vil du se er installeret under programmer og funktioner i kontrolpanel

Kommentar
Fra : Tjut

Dato : 06-06-20 16:15

DK - Tak for dit svar.

Jeg fandt godt udaf, at jeg kan kun se kameraerne, hvis jeg bruger internet explorer browser med http, jeg kan se, at jeg har installeret firmware XVR_3520DV200_6134C_4_v9.1.10.3, og jeg kan se på Herospeeds hjemmeside, at der er nogle opdateringer:

http://www.herospeed.net/en/index.php?m=content&c=index&a=lists&catid=15

Jeg har en 4CH XVR. Ved du noget om, hvorvidt jeg umiddelbart kan installere den seneste firmware?

Jeg har overvejet at installere firmware XVR_3520DV400_6158C_4_BD_4G_V5_updateV20.1.22.6, fordi jeg har googled mig frem til, at Hikvision har lavet en ny opdatering, således der kan bruges flere browsere, således det vil være naturligt, at Herospeed har gjort noget tilsvarende. Har du hørt noget om det ?

I internet explorer webbrowseren med http adressen, kan jeg fortsat ikke se begge mine kameraer samtidig, således jeg må fortsat mangle yderligere opsætning. Fordi jeg skal trykke henholdsvis ”ch2” og ”ch 4” i højre side af skærmen på min laptop, hvis jeg skal skifte billede mellem de 2 kameraer, dvs. jeg har et billede, hvor skærmbilledet er inddelt i 9 felter, mens de øvrige 8 felter bare er sorte.

Ved du noget om hvilke opsætninger, som jeg fortsat mangler? og kan jeg evt. af ”bagvejen” få sat mine kameraer op, fordi jeg i webbrowseren har mulighed for at ”add camera” modsat i recorderen, hvis jeg har en IP-adresse, Network mask, Gateway, Username samt password. Hvor Network mask og Gateway allerede er udfyldt, men hvad er IP-adresse, Username og password?

Kan jeg bare selv sætte ip-adressen til den næste i rækken, dvs. 102.168.8.103 og 102.168.8.104? eller kan jeg finde ud af, hvad ch2 og ch4 har af ip-adresse?

Username og password går jeg udfra ikke er recorderens, men det er selve IP kameraernes username og password, hvor Herospeed formodentlig også har nogle standard ligesom på recorderen, fordi på ip-kameraerne fremgår alene et serienummer.

Alternativt kan jeg evt. lave opsætningen via min mobiltelefon? således der efterfølgende kommer til at ske en synkronisering.

Jeg kan ikke se min harddisk i selve recorderen, hverken når jeg kigger i recorderen via en tilsluttet monitor direkte tilsluttet recorderen eller via http adgangen på min laptop. Jeg mener, at jeg har sat harddisken korrekt i recorderen. Har du nogen idé om, hvorfor jeg ikke kan se harddisken? og har jeg nogen mulighed for at ”fremsøge” en harddisk i en selvstændig recorder?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 06-06-20 17:31

hvis der er firmware opdatering til recorderen vil jeg anbefale at opdatere til den seneste...
bare husk at vælge den korrekte ellers kan det gå grueligt galt.

jeg har selv hikvision, og kan ikke se kamera'erne hverken via

gl EDGE eller nye, Fireforx ,Chrome, safari

der er typisk 1-skærm - 4-skærm 9-skærm 16-skærm

hvis du vælger 4-skærm klikker du bare i et af de tomme felter (sort med +) og tilføjer
kamera ved at vælge ch2 ch4 osv.

hvis det er kamera med BNC stik som jeg formoder du har, kan du ikke sætte
nogen ip adresse ind til dem.

hvis jeg tager fejl og det er ip kamera'er skal du lade recorderen tildele ip adresser
da den har en intern DHCP server til kamera'erne og køre udenfor dit lokale netværk

du burde både i ivms programmet og ie se og konfigurer harddiske, hvis ikke skal du gøre det direkte via den monitor du har tilsluttet.
harddiske skal formateres i recorderen før du kan bruge dem.
typisk Username og password

admin / admin
admin /Admin
admin / password
admin / 1234 - 12345 - 123456
admin uden password

Kommentar
Fra : Tjut

Dato : 06-06-20 18:13

DK - Tak, jeg vil prøve.

Omkring Hikvision, så jeg https://www.youtube.com/watch?v=3uG4rA_9vMY på Youtube, og det lykkedes ham at åbne en browser i chrome og firefox efter at have opdateret som i videoen, men jeg skal ikke kloge mig på noget, som jeg ikke aner noget om

Kommentar
Fra : Tjut

Dato : 06-06-20 19:23

DK - Omkring harddisk står der ”Disk not connected” og ”Please select a disk”, hvis jeg forsøger at formattere den. Jeg mener kun, at den helt nye harddisk kan monteres på en måde, men kan jeg have glemt at fjerne ”noget” eller tror du disken kan være monteret forkert ? har du evt. et forslag til, hvordan jeg kan tjekke, hvorvidt harddisken er monteret forkert ?.

Det er korrekt forstået, at de 2 kamera, som jeg har monteret pt. i recorderen er med rundt stik, hvor de formodentlig er en del af ”et sæt” skal monteres med recorderen.

Jeg burde have 6 kamera og 3 forskellige slags, hvor jeg mener, at der bør være 2 af dem, som du kalder IP-camera, de sidste 2 kamera er jeg i tvivl om. Fordi de har en mac adresse og med captcha, kameraerne er godt nok også Nexuscctv, men tingene er lidt anderledes, hvilket måske indmaden til det runde stik mangler.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 06-06-20 20:07

de kamera'er som har rj45 stik kan du så ikke bruge
men du kan kun tilslutte hvilket som helst bnc kamera til recorderen

skal du bruge ip kamera med rj45 skal du bruge en anden recorder
som er beregnet til det....

mig bekendt findes der ikke et konverter stik rj45 > bnc

hvis det er sata diske skal du bare sætte sata kabel og strøm kabel til
og recorderen skulle selv finde dem og stå som "uformatted"

hvis det er gamle ide diske kan der være jumper der skal flyttes, master/slave
men jeg tvivler på det er ide diske

billed af ip recorder
https://www.dipol.ie/4k-ip-nvr-hikvision-ds-7608nxi-i2-8p-4s-8ch-80mbps-2xsata-8xpoe-4xacusense-alarm-in-out-vga-hdmi-bnc-h-265.html

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 07-06-20 01:02

Citat
mig bekendt findes der ikke et konverter stik rj45 > bnc

BNC-stil bruges til analoge signaler, medens RJ45 normalt bruges til digitale signaler. Der kræves en del elektronik for at kunne omsætte signalerne fra analog til digital.

Kommentar
Fra : Tjut

Dato : 07-06-20 01:49

DK - Tak for svar.

Jeg er ret sikker på, at den harddisk, som jeg satte i recorderen, er en sata disk på 1TB, https://www.cinema-shop.dk/1tb-harddisk.html. Jeg må finde en skruetrækker og prøve og kigge efter, hvorvidt jeg har sat sata kabel og strøm kabel forkert på eller den nye harddisk er defekt.

Jeg tror ikke, at nogen af mine kameraer har rj45 stik. Det kamera, som jeg er i tvivl om, er et Nexuscctv 212 UHD, fordi umiddelbart passer stikket ikke, hvor jeg har monteret 2 andre kameraer, men når jeg læser på hjemmesiden, skal de også bruge en recorder, men jeg ved ikke, hvorvidt det skal være en NVR/DVR recorder, fordi den recorder, som jeg har, er en XVR-recorder. Jeg må skulle bruge en adapter for at kunne montere de 2 kameraer i de sidste 2 porte i XVR-recorderen, hvis de altså kan monteres.

De sidste 2 kameraer ligner NEXUS N-SEE kamera https://www.cinema-shop.dk/nexus-n-see-overvaagningskamera.html, som jeg læser det, vil de kunne tilsluttes direkte til et trådløst netværk lidt ala Logi Circle.

Ved du noget om, hvorvidt jeg på en ”bruger” hos Freeip/Herospeed kan have flere trådløse netværk tilknyttet ? fordi jeg tænkte på at montere de 2 NEXUS N-SEE kameraer i en anden bolig, som har et andet trådløst netværk, fordi den ligger 50 km fra den bolig, hvor xvr recorderen er.

Apropos Logi Circle i den anden bolig har jeg et Circle 2 kamera tilsluttet, hvor jeg modtager en popup besked straks, når kameraet registrerer en bevægelse. Ved du, hvorvidt jeg kan få noget tilsvarende via Freeip/Herospeed og evt. alternativt en email. Jeg har nemlig ikke modtaget noget endnu, selvom jeg har leget flittigt med kameraet.

Kommentar
Fra : Tjut

Dato : 07-06-20 02:00

Soren_Steen_Nielsen - Tak for svar.

Jeg tror ikke, at jeg har rj45 stik. Jeg synes bare ikke stikkene er ens på de 2 stk NEXUS HD-B20 og på et Nexuscctv 212 UHD, fordi stikket på mit NEXUS HD-B20 kan jeg umiddelbart montere i XVR recorderen, men det synes jeg ikke, at jeg kan med et Nexuscctv 212 UHD. Det er muligvis fordi jeg er lidt it-blind.

Kommentar
Fra : Tjut

Dato : 07-06-20 06:20

Jeg har taget et billede af stikkene på mit Nexuscctv 212 UHD kamera
https://imgur.com/a/x4jAc3r samt et billede af stikket for enden af den forlængerledning, som jeg har monteret på xvr-recorderen https://imgur.com/a/RPSeonW

Jeg er godt med på, at jeg ikke skal sætte de 2 stik sammen, stikkene skal begge monteres på recorderen på hver sin kanal af de 4 kanaler. Stikket på Nexuscctv 212 UHD kamera kan jeg bare ikke få til at passe, hverken på recorderen eller på forlænger kablet i den anden ende. Hvorvidt det skyldes, at jeg er fummelfingret, hun/han stik eller noget andet, det ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 07-06-20 11:19

Disse stik https://imgur.com/a/x4jAc3r er såkaldte phonostik, og der findes mange omformerstik mellem phono og BNC-stik da de begge bruges på coax-kabler (kabler med een inderleder + en skærm). Dette stik https://imgur.com/a/RPSeonW er BNC-stik.

Dog er der på det første billede noget som ligner et RJ45 stik, men jeg synes ikke at det er helt tydeligt.

Kommentar
Fra : Tjut

Dato : 07-06-20 11:49

Soren_Steen_Nielsen - Tak for svar

Billede https://imgur.com/a/RPSeonW er et BNC hanstik, hvor et forlængerledning med et hanstik i den ene ende, vil umiddelbart kunne monteres i recorderen, som de 2 andre kameraer allerede er det. Men hvad skal der være i den anden ende.

På billede https://imgur.com/a/x4jAc3r er der 4 stik, hvor jeg tror, at jeg kun skal bruge 2 stik, fordi det har jeg gjort på de to andre. Det ene stik er til strøm, hvor jeg har sat et adapterstik i den, som jeg mener, er til strøm.

Jeg gætter på, at jeg skal vælge et af de andre 3 stk, udfra lidt det samme princip som nogle mobiloplader til bilen har stik til både iphone 4, iphone 7 og Samsung. Er det forkert forstået og hvad er det for nogle stik, det kan være et RJ45 stik, men hvad er de 2 andre for nogle ? og er det hun eller han stik ?

Jeg har prøvet og google lidt uden og kende en dyt til stik. Jeg gætter selv på, at jeg kan bruge en SMA han til BNC han adapter, som f.eks. https://www.avxperten.dk/sma-adapter/sma-han-til-bnc-han-adapter.asp?gclid=EAIaIQobChMIxq-Ws7Hv6QIVk4eyCh0IawpLEAQYBCABEgIVL_D_BwE

Gætter jeg rigtig og hvad er det sidste stik for et ?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 07-06-20 14:53

den her er ip kamera
https://imgur.com/a/x4jAc3r

der er 1 strømstik den med det sorte stik
1 phono stik til lyd
1 reset
1 den store er til rj45 stik

Kommentar
Fra : Tjut

Dato : 07-06-20 15:39

DK – Tak for svar

Jeg forstår ikke, hvad det betyder, at det er et ip-kamera. Betyder det, at 1. det ikke passer til en xvr-recorder, 2. det er trådløst kan komme direkte på nettet eller 3. det passer med den rigtige konverter, hvor der i den ene ende skal være BNC han, men hvad skal der i såfald være i den anden ende? Og er det et han eller hun stik, der skal være i den modsat ende af forlængerledningen/adapter for at kunne kobles til ip-kameraet?

Jeg fandt et billede af et af de sidste 2 kameraer, som jeg tolker det, kan de komme på nettet på samme måde, som et Circle 2 kamera.

Jeg har vedhæftet et billede af kameraet https://imgur.com/a/rwEhJ6J samt et billede af kassen https://imgur.com/a/Tdl2Eum Er det korrekt forstået ?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 07-06-20 15:57

hvis du ser på dette billede her særligt bagsiden af recorderen

https://www.dipol.ie/4k-ip-nvr-hikvision-ds-7608nxi-i2-8p-4s-8ch-80mbps-2xsata-8xpoe-4xacusense-alarm-in-out-vga-hdmi-bnc-h-265.html

den er beregnet til ip kamera og ikke til bnc ....

et ip kamera kan du enten tilslutte en nvr recorder eller direkte til dit netværk.

mens et bnc kamara skal tilsluttes en recorder som denne fætter her
https://www.aliexpress.com/item/32817918312.html

Kommentar
Fra : Tjut

Dato : 07-06-20 15:59

Der ligger noget i kassen sammen med kameraet, som jeg ikke ved, hvad jeg skal bruge det til. Ved du, hvad det er? Jeg har vedhæftet 2 billeder - https://imgur.com/a/6AayYTP https://imgur.com/a/sxjuPrI

Kommentar
Fra : Tjut

Dato : 07-06-20 16:20

DK – jeg kan godt se, at jeg ikke har nogen ekstra ”telefonstik”/ rj45 stik” bag på min XVR-recorder. Jeg har kun plads til 4 stk BNC han stik og 4 andre formodentlig nogle lydstik.

Jeg tænkte bare, hvorvidt jeg kunne montere en konverter ala den, som jeg lige så til salg på Amazon https://imgur.com/a/aHUbVsR Jeg er godt med på, at jeg skal bruge et mellemstykke, fordi de 2 rj45 stik ellers er enten 2 han eller 2 hun. Det var mere tankegangen, fordi jeg ikke forstår forskellen mellem NVR og XVR recorder udover, at stikkene bagpå er forskellig.