/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Tænk på grundplanen før du bygger om
Fra : klemme2006
Vist : 307 gange
200 point
Dato : 20-04-20 13:17

Jeg ser på hus og det tilbagevendende problem er at folk har kastet hundreder af tusinder i klinker, køkkenelementer og fuldspartling inden de har set på grundplanen. Pludselig har de gange på 12muden plads til et skab, minimale køkkener i sjove faconer, badeværelser på 20m2, gennemgangsrum og ulige børneværelser.

Alt sammen kunne være undgået. Hvis man havde tænkt kreativt og flyttet et afløb i kælderen, havde man haft tre gode værelser med toilet og brus på førstesalen, køkkenalrum og dagligstue med indgang fra entre med opbevaringsskab. Det havde været 40.000 dyrere og 400.000 mere værd.

Nu til mit spørgsmål: Hvordan får man fat i disse selvbyggere INDEN de går igang med hovedet under armen? Er der en forretningsmodel i dette?

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 200 point
Dato : 24-04-20 11:19

Citat
Er der en forretningsmodel i dette?

Helt sikkert - Arkitekter lever ligefrem af det, og har gjort det i 1000vis af år

Godkendelse af svar
Fra : klemme2006

Dato : 25-04-20 20:06

Tak for svaret dogvillestar.

Kommentar
Fra : dogvillestar