/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
valg af ruller
Fra : passola
Vist : 314 gange
50 point
Dato : 02-07-03 10:53

hviken ruller skal jeg ha min zip som der kun kører 45??
er det ikke noget med fra standart er der nogle meget tunge ruller i 12g

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 02-07-03 11:09

Det kommer jo an på om du er tilfreds med dit optræk!

Lettere ruller = optræk
Tungere ruller = topfart

Jon - Moped.dk

Kommentar
Fra : passola

Dato : 02-07-03 11:46

hvis jeg så køber nogle lettere bliver topfarten så dårligere???

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 02-07-03 12:08

Ja!

Kommentar
Fra : mikaelsol

Dato : 07-07-03 07:15

Også til Jon. Min kammerat og jeg har brugt rigtig lang på at finde ud af hvilke ruller man skal bruge. lettere ruller resulterer ikke nødvendigvis kun i optræk, det handler om atfinde det rulle sæt der giver både bedst optræk og topfart.
f.eks hvis jeg nu prøver at give karakterer, det er bare et eksempel så det holder ikke en meter:

3g: 9 optræk
5 topfart
5g: 9 optræk
9 topfart
7g: 5optræk
9topfart.

Oftest kan man bruge den tommerfinger regel der siger let tunede motorer 5g hårdt tunede 4g røvhamrendemongokastanjeragendehårdt tun er så 3g