/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Robotplæneklipper - ny opfører sig mærke
Fra : alka
Vist : 249 gange
500 point
Dato : 02-07-19 11:36

AL KO robotplæneklipper Robolinho 110.
Ny klipper. Montør installerer jordkabel. Tilslutter klipper, som kører ind i ladestation som den skal. Herefter skal den køre hele vejen rundt langs kablet. Da den skal køre langs kablet, kører den imidlertid blot 20 cm langs kablet, hvorefter den kører ca. 75 cm. Fra kablet, for så, at køre ind til kablet igen og kører igen ca. 20 cm langs kablet ud igen. Efter fysisk 12 m, vise klipperen nu, at den har kørt 48 m pga. den kører ud og ind.
Er der nogen der har oplevet tilsvarende? Hvad kan det skyldes? Møntøren havde aldrig oplevet det før!
Kan de evt skyldes interferens?

Hvis du ikke ved noget om det, så undlad venligst at svare, og lad være med at gætte, blot for point!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 02-07-19 16:20

Hvor længe har du haft den til at køre?

Kommentar
Fra : alka

Dato : 02-07-19 18:57

Montøren indstillede den tre gange. Den har klippet græsset i Ca. Tre timer. På vej ind til alderen kører den på skur og garage og kører væk fra alderen. Den har været en tur oppe ved Ginge i Brønderslev. Jeg skal hente den i xlbyg i morgen.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 04-07-19 09:27

jeg har oplevet lignende med min robotSTØVSUGER. Så rensede jeg dens "øje" i toppen og det hjalp. Er der noget på en plæneklipper, du evt. kunne rense - en sensor eller noget?

Kommentar
Fra : alka

Dato : 04-07-19 11:22

Som bruger af klipperen kan der kun foretages alm rengøring, og har ingen indflydelse på sensorene. Har fået maskinen tilbage fra GINGE. Jeg kan ikke registrere nogen forskel - og der er ingen info om, hvad de har lavet ved den!