/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Skæl/tør hovedbund
Fra : Queenie
Vist : 3407 gange
100 point
Dato : 01-07-03 14:33

Jeg har igennem ca 3 år nu "lidt" af skæl .. Jeg har aldrig før haft problemer - tvært i mod har mit hår altid været kraftigt, blankt og blødt.
Så var jeg i USA i 2 år, hvor vandet er meget klorholdigt, og siden jeg kom hjem har jeg haft skæl til stor irritation for mig selv.
Jeg har altid skulle vaske mit hår dagligt, da det lynhurtigt bliver fedtet. Jeg har prøvet med div skælshampooer, og nogle af dem (sanex og neccin fra apoteket) virker til at gøre problemet mindre, men det forsvinder aldrig helt.
Jeg har fået forskellige beskeder fra frisører .. nogle mener det er skæl og andre mener, at det er tør hovedbund, og disse skal jo behandles forskelligt. Det er store flager, og også små sår det meste af tiden.

Jeg aner simpelthen ikke, hvad jeg skal prøve nu .. og problemet er som sagt til stor irritation for mig, da jeg jo konstant er 100% opmærksom på, hvordan mit tøj nu ser ud, når jeg er ude blandt andre mennesker.
Håber nogen, har et godt forslag.

Birgitte

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 01-07-03 14:38

"head and shoulders" - shampoo virker for mig.
gå til din læge og bed ham konstatere om det er det ene eller det andet (tør hovedbund eller skæl-svamp)
held og lykke.

BECK

Kommentar
Fra : Queenie

Dato : 01-07-03 14:40

head and shoulders virker ikke for mig Det lader til at holde det lidt nede, men problemet forsvinder ikke

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 01-07-03 14:51

lægen kan svaret
det virker sært, at du har fedtet hår og tør hovedbund, nemlig

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 01-07-03 16:39

Hvis det er skæl, så brug TERVU tjæreshampoo (fås i Føtex) brugsanvisning på flasken.
Flasken er brun med rødlig etikette.

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 01-07-03 17:41

Hejsa.

Jeg har købt et produkt som heder BIO hos min frisør. Først er der en shampoo som man skal vaske håret i og når det så er tørt skal der bruges en lotion. DET VIRKER SKIDE GODT. Pris 89 kr pr flaske..

RÅDET MÅ VÆRE SPØRG DIN FRISØR.

Hilsen

Kvolsgaard

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-07-03 19:01

Det er usundt at vaske sit hår dagligt. Prøv i starten med hver anden dag og senere hen hver 3. dag. Kontakt din læge og få en henvisning til en hudlæge. Men jeg tror at du vasker dit hår for hyppigt.

mvh ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-07-03 19:03

NB man skal ikke spørge sin frisør, de vil kun sælge de produkter, som de tjener penge på.

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 01-07-03 22:10

Hej igen.

Ans skriver godt nok at frisørenne kun vil tjene penge på deres produkter, men lige nøjagtigt dette produkt virker altså og hvis det nu ikke virker efter 30 dage kan du få pengene tilbage...

Hilsen

Kvolsgaard

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-07-03 22:40

kvolsgaard, det er meget svært at vejlede andre i hvad de skal bruge. Et produkt er godt for en , men dårligt for en anden. Derfor synes jeg at Queenie skal holde op med at vaske sit hår hver dag, det er ikke sundt for hovedbunden. Hovedbunden udtørrer. Samtidig har frisører den tildens at sælge de produkter som de nu engang har.

sommerhilsner ans

Kommentar
Fra : Queenie

Dato : 02-07-03 01:11

tak for alle svarene Jeg har prøvet ikke at vaske hår hver dag .. først hver anden dag, så hver tredje dag og oven i købet hver fjerde dag .. og det er stadig det samme. Så løsningen må jo nok være, at jeg smutter op til min læge og hører hvad han har at sige. Min mor lider meget af psoreasis, så hun mener jo, at det er det .. Men nu får vi se. Skal nok vende tilbage, når jeg har været hos lægen, hvis andre kan bruge svaret til noget

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-07-03 08:55

Held og lykke.

Min søns kæreste har også problemer med hovedbunden. Hun får svar fra hudlægen i morgen torsdag.

Sommerhilsen ans

Accepteret svar
Fra : mismo

Modtaget 100 point
Dato : 06-07-03 22:39

Hej Queenie

Jeg har selv samme problem. efter godt 14 mdr. i usa har jeg døjet med det meget... det er ved at være løst men ikke 100%, lige for tiden bruger jeg Head&Shoulders, og det holder det 98 nede, men bare jeg bruger en anden shampoo 1 gang så er problemet der igen.. jeg har prøvet 100 forskellige produkter og de har alle virket mere eller mindre, men dog kun et stykke tid... så prøvede jeg "nizoral" (sikkert stavet forkert) det kan købes i håndkøb på apoteket eller du kan få en recept så det bliver lidt billigere... prøv det et godt stykke tid og så kan du jo se om du kan finde en H&S der passer til dit hår....

en lidelsesfælle
mismo
http://www.wanna-save.dk/default.asp?GuestID=10235479 billige mobiltelefoner!!!!

Kommentar
Fra : Queenie

Dato : 07-07-03 00:05

Tak for det mismo Jeg skal faktisk til læge i morgen tidlig, så det var dejligt lige at få din kommentar med, da jeg jo kan foreslå ham nizoral. Jeg ved ikke, hvad det er med deres vand derovre, men noget er i hvert fald galt med det lol Men som sagt .. tak for kommentaren Jeg skal nok vende tilbage i morgen, og sige, hvad min læge siger

Kommentar
Fra : pukkeluk

Dato : 08-07-03 11:30

Jeg har også prøvet det der med kløe og sår i hovedbunden i forbindelse med ferie i USA. Jeg købte noget derover som var for /mod kløe i hovedbunden - en væske som man skulle smøre ind i hovedbunden efter bad (Scalp itching) <det hjalp gevaldigt!
Min veninde sværger til tee trea olie - shampoo, det virker på hende! (Fås bla. hos Bodyshop, matas, og Netto har det nogle gange, men naturligvis forskellige mærker!)

Kommentar
Fra : Queenie

Dato : 08-07-03 12:42

Jeg har fået noget dermovat i mod psoriasis .. ud over det, skal jeg vaske håret med noget shampoo der hedder Skæld Ud, som vist nok er lidt kraftigere end Nizoral. Jeg har læst meget om alt dette de sidste par dage, og håber meget, at Dermovat kan tage det .. Men det er jo noget kraftigt noget .. og jeg er ikke den helt store tilhænger af kemikalier osv lol Så måske skulle man prøve tee trea oil .. Det kan vel aldrig skade
Tak for alle svarene .. det er altid rart at vide, at man ikke er alene, og tit og ofte kommer der jo nye sider af samme sag frem, når man hører andres historier. Held og lykke til alle jer andre også

Kommentar
Fra : Vix1

Dato : 15-07-03 11:56

Tænk logisk,,, det aller sundeste at bare at vaske sit hår i baby shampoo og skære ned på hårvaske.. dette giver din hovedbund ro til at selv klare problemerne

Kommentar
Fra : Queenie

Dato : 15-07-03 11:59

Ja .. gid det var så let ....

Kommentar
Fra : bdtd

Dato : 25-07-03 10:09

kvolsgaard HAR RET....BIO + NATURAL fra Cutrin.. et dermatologisk testet product...for alvorlige problemer...VIRKER...
HURRA... fås hos nogle frisører....

Kommentar
Fra : bdtd

Dato : 25-07-03 10:11

en lille en i mente.... hvis du er stresset... kan dette påvirke din hårbund negativt....

Kommentar
Fra : Queenie

Dato : 25-07-03 10:19

hvornår forstår folk, at visse produkter ikke virker ens på alle? Fordi det virker på DIG er der ikke sikkert, det virker på MIG .. men jeg er da glad for, at det har hjulpet dig

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-07-03 10:29

Queenie.

Efter at du var hos lægen, som anbefalede dig nogle produkter, har det så hjulpet på dit problem?

mvh ans

Kommentar
Fra : Queenie

Dato : 25-07-03 11:02

ja .. meget Dermovat hjalp for mit vedkomne efter et par dage .. Jeg holdt op med at bruge det efter en uge, og nu bruger jeg Skæld Ud fra apoteket 2 gange om ugen, og det virker til, at det mere eller mindre har fået bugt med det. Har endnu ikke prøvet at springe over med Skæld Ud (tør næsten ikke lol), da det jo nok er et vedvarende problem. Men det kan jeg også sagtens leve med at skulle bruge 2 gange om ugen. Jeg har ikke længere de der store flager og små sår i hovedbunden

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-07-03 11:18

Glæder mig at høre.

sommerhilsen ans

Kommentar
Fra : Queenie

Dato : 25-07-03 11:47

takker og i lige måde

Kommentar
Fra : bps

Dato : 08-08-03 11:46

skift kost, skift kost. spis noget andet, der er noget i maden, du ikke har det godt med, derfor får du skæl, fedtet hår etc.
evt kan der være tale om mangel på vitaminer
bps

Godkendelse af svar
Fra : Queenie