/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Restgæld i campingvogn
Fra : jpkjpk
Vist : 2079 gange
100 point
Dato : 01-07-03 08:37

Hvordan får man oplyst om der er restgæld i en campingvogn? Jeg overvejer, at købe campingvogn privat.

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 01-07-03 09:51

Så vidt jeg ved skal alt gæld være tinglyst. Hvis det ikke er det, er det ikke noget du kan hæfte for. Så du ringer til tinglysningskontoret og spørger på den ting du vil have oplysninger på. Har de ikke oplysninger om denne, er der ingen gæld. Hvis der er får du en attest tilsendt for ca. 251 kr + moms, hvor der står hvor meget gæld, der er tale om.

For en sikkerhedsskyld spørger du lige på tinglysningskontoret om ovenstående ikke er rigtigt - det tror jeg det er.

Held og lykke.

Kommentar
Fra : michael.m

Dato : 10-11-03 17:13

Hvis en campingvogn eller et registreret motorkøretøj iøvrigt er belagt med løsørepant forlanger forsikringsselskabet mig bekendt at køretøjet kaskoforsikres. Derfor kan du bede sælger om at vise dig forsikringspolicen, tage policenr. og ringe til forsikringsselskabet og høre om der er lyst pant i køretøjet (da de i tilfælde af et uheld med totalskade udbetaler erstatning til panthaver og IKKE til ejer). Denne oplysning hos forsikringsselskabet kan du få gratis, jeg har selv prøvet engang jeg skulle købe brugt bil privat. De blev lidt overraskede da det sandsynligvis ikke er noget de prøver hver dag.

Kommentar
Fra : vomen

Dato : 20-12-03 22:28

Praktiske oplysninger
... Bil- og personbogen: Kannikegade 16 8000 Århus C Telefoniske oplysninger om registreringer
i Bil- og personbogen: 11-14 på telefon: 86 12 91 45 (Telefonisk ...
www.domstol.dk/showpage.asp?ID=1128 - 14k -

Kommentar
Fra : Cassie50

Dato : 12-07-06 12:03

følger lige med her .. da jeg nemlig er ved at købe en brugt campingvogn men har en underlig fornemmelse af at denne ikke er betalt har dog ringet til bilbogen og der er ikke udlæg i den - men hvad og hvor kan man ect få at vide om den er betalt.. det jeg mener er at sælger vil sælge den videre trods den ikke er betalt ud...

Hilsen en lidt forvirret Cassie50