/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
Budget
Fra : sdam
Vist : 389 gange
500 point
Dato : 02-11-18 14:27

Indsæt din tekst herI forbindelse med budgetplanlægning, er der en konto på indtægtssiden, hvor der vil indgå et x-antal kroner som gave, der så igen bliver budgetteret med en udlodning på samme antal kroner! Så går disse poster op i hinanden.
Så¨ønskes der en anden og større donation udloddet samtidig, men fra en anden intern konto i samme forening.
Så kommer spørgsmålet, hvordan bliver denne udlodning placeret i et budget, så de penge der kommer fra den anden interne konto, bliver placeret ret i budgetplanen.
Ja, på udgiftssiden bliver denne donation placeret sammen med de andre donationer der nu også er tilstede.
På denne måde bliver driftbudgettet ikke påvirket af de her donationer frem og tilbage. Selve budgettet må jo om muligt ikke gå i minus.

Accepteret svar
Fra : Oldboston

Modtaget 500 point
Dato : 05-11-18 10:33

Det kan vises på forskellige måder, afhængig af kontoplanen og informationsbehovet hos bestyrelsen eller eventuelt eksterne personer, der skal modtage eller godkende budgettet.

Det klogeste, du kan gøre, er at spørge den eksterne revisor, hvordan budgettet bliver retvisende i den situation, du omtaler. Der er intet så irriterende for en bestyrelse som et budget, der ikke er retvisende. Revisor er der netop for at kunne svare på den slags, det er nemt for ham og han kender foreningens formål og regnskabsprincipper, det gør vi brugere på Kandu ikke.

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 01-12-18 16:08

Tak for svaret Oldboston.