/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
motorrens
Fra : grokraft
Vist : 222 gange
40 point
Dato : 23-05-18 08:24

Hej

Vil spørge om benzin bil med Duratec motor kan renses med diesel i olien

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-05-18 08:39

Diesel i smøre olie ??? Det tror jeg ikke du skal prøve, hvis du vil beholde din motor.
Der fås mange forskellige additiver til rensning af motor.

Men pas på, hvis det er en ældre motor. Du risikerer, at den bagefter virkelig begynder at bruge olie. Ved det af erfaring.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-05-18 08:47

I "gamle dage" blev det brugt med en danskvands kur. Hælde en danskvand ned i indsugningen.
Men det vil jeg heller IKKE anbefale.

I mine øjne er eneste løsning at bruge en kvalitets olie.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-05-18 08:54

Som allerede skrevet, ville jeg heller ikke turde rense en ældre motor.
Alt det gamle ´skidt´ der holder motoren tæt bliver skyllet ud, har også læst at toppakningen kan tage skade.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 40 point
Dato : 23-05-18 15:55

Som jeg er orienteret, så vil diesel nok rense al oliefilm væk men samtidig vil den bære evne, som en god olie har..................være væk. Metal mod metal vil give nogle flotte riller.
Farvel motor.

Godkendelse af svar
Fra : grokraft

Dato : 23-05-18 19:40

Tak for svaret Eyvind.
Jeg vil så holde mig til at skifte med foreskrevet olie
lyder ikke rart at prøve med andre metoder.

Hilsen fra Mogens