/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Bosch køle-fryseskabe - stor prisforskel
Fra : BerndJ
Vist : 451 gange
500 point
Dato : 31-03-18 16:46

Har set på følgende kølefryseskabe fra Bosch: KGN36A145 og KGN36V145 til hhv. godt 10.000 kr. og knap 7.000 kr. hos Skousen. Når jeg sammenligner specifikationerne er disse identiske trods den store prisforskel. Forretningen påstår at den billige er produceret i Polen (lave timelønninger) og den dyre i Tyskland. Og kvaliteten af KGN36A145 til 10.000 kr. derfor skulle være væsentlig (!) bedre.
Erfaringer / anmeldelser efterlyses - TAK!!!

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 31-03-18 19:02

Det kunne være interessant at spørge Bosch

http://www.bosch-home.dk/service/kontakt-kundeservice

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-03-18 19:45

Jeg gætter på, at det ikke er samme slags kompressor i de 2 skabe.

Har du prøvet at kigge i Sverige. Vi købte en magnet kogeplade i Sverige - leveret i Danmark.
Den var nogle tusinde billigere.

Eller Tyskland som her (den dyre)
https://www.testberichte.de/p/bosch-tests/kgn39xi45-testbericht.html

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 31-03-18 20:24

Separat afbryder for køl/frys Viser om der er mulighed for kun at slukke den ene del af produktet.
1 kompressor

https://www.elgiganten.dk/product/hvidevarer/kolefryseskab/KGN36VI45/bosch-series-4-kolefryseskab-kgn36vi45-stal

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 01-04-18 01:35
Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-04-18 04:08

Jeg har fundet KGN36A145 omtalt et enkelt sted på nettet.
Der står det som et rent fyseskab . Hvis det er sandt,er det noget helt andet end KGN36V145

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-04-18 14:58

Det var vist noget veøvl at KGN36A145 skulle være et rent fryseskab

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 02-04-18 11:47

God idé med at kontakte Bosch Kundeservice - er sket idag per email - jeg skal nok lægge deres svar her.

Links til de respektive skabe blev efterspurgt af "katekismus":

A145:

https://www.skousen.dk/hvidevarer/koele-fryseskab/fritstaaende-koele-fryseskab/product/bosch-kgn36ai45/

V145:

https://www.skousen.dk/hvidevarer/koele-fryseskab/fritstaaende-koele-fryseskab/product/bosch-kgn36vi45/

A145 til 10.000 kr vejer 4 kg mere end V145 - så måske er prisforskellen begrundet i antal af kompressorer??? Kan det passe at sådan én vejer omkring 4 kg??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-04-18 19:34
Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 500 point
Dato : 02-04-18 21:07
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-04-18 13:35

Den ene af dem du tænker på at købe har vist kun een kompressor.................

Men hvorfor ikke tænke i 2 seperate skabe med hver sin styring og kompressor.
De kan jo uden problemer stables og hvis det ene så går i stykker skiftes det bare.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 04-04-18 13:27
Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 06-04-18 15:39

Tak for svaret katekismus.

BOSCH Kundeservice har svaret på min mail som følger:

"Begge skabe er lavet I Polen , med dette gør ikke skabene ringere, da der stilles de samme krav, som i alle de andre lande.

KGN36AI45 koster vejl pris 14.499,-

KGN36VI45 koster vejl pris 11.599.-

Jeg har vedhæftet en excl fil, her kan du se forskellen på de to produkter"