/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Lyskæde til lampeudtag ? Må jeg ??
Fra : PeterPeter
Vist : 473 gange
25 point
Dato : 30-03-18 09:33

Hej
Jeg har en almindelig lyskæde, hvor der for enden er helt almindelig stikkontakt til at
sætte i væggen.
Jeg vil gerne have denne lyskæde op og ligge på et skab hvor der lige over er et lampeudtag i loftet.
Må jeg klippe stikkontakt af lyskæde og så tilslutte lyskædden i lampeudtaget i stedet for ???

Det kan der vel ikke ske noget ved ??
Jeg mener, det er da den samme strøm den får fra væggen og fra loftet ?? Ikke ??

På forhånd tak

Mvh Peter

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-03-18 09:44

Ja, det er OK at gøre det

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 30-03-18 09:46

.....tænkte på, at hvis det anbefales, ikke at klippe i lyskæden.... Kan jeg sætte en ledning i lampeudtaget i loftet - hvor der for enden er et helt almindelig hun stik.

Så kan jeg tilslutte min lyskæde i det stik og stadig tænde/slukke for den på væggen ??

OK ??

Glæder mig til at høre hvad i siger ??

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-03-18 10:45

Det er også OK.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-03-18 20:38

Jeg ville bruge løsningen med hunstikket, så er den nemmere at nedtage for reparation.