/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Wifi
Fra : maxima51
Vist : 195 gange
40 point
Dato : 26-02-18 07:34

Nogen som kan hjælpe her Man ser af og til reklamer for div.signal forstærker. Jeg bor i en af to sammenhørende boligblokker .Vi har fået instaleret wifi til alle 40 lejligheder ,der er opsat 6 antenner.i min blok har vi en meget dårlig forbindelse,men hvis jeg tager min tablet og går over til den blok,hvor rooteren er placeret,så bliver signalet meget bedre.Mit spørgsmål er ,kan det hjælpe,at købe en signalforstærker.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 26-02-18 08:38

Forestil dig, at du hører nogen snakke lidt væk fra dig ved et selskab, hvor der er mange, der taler. Hvis du bruger en mikrofon med forstærker her, vil du foruden at forstærke den snak, du gerne vil høre, også forstærker al anden tale. Jå er du lige vidt.
Hvis det skal hjælpe, skal mikrofonen være tæt på det, du vil høre.
En wifi-forstærker skal således sidde nær en routerantenne.
Jeg går ud fra, at du tænker på at bruge en wifi-extender.
Så hvis du kan få anbragt der, hvor du har et rimeligt signal på din tablet, og det ikke er fo langt fra din bopæl, så kan det nok hjælpe.
Desværre er det sådan, at jo flere, der bruger et wifi-signal, jo flere skal deles om båndbredden, og her taler jeg ikke om den båndbredde, routeren har ud på internettet. Det er wifibåndbredden, og den er ikke særlig stor.
Alt i alt vil jeg sige, at det er et underdimensioneret anlæg, I har fået.

Kommentar
Fra : maxima51

Dato : 26-02-18 09:38

Tak for et hurtig svar.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 26-02-18 14:17

De såkaldte signalforstærkere, eller mere korrekt, repeatere til WiFi fungere således:

De placeres et stykke væk fra routeren, modtager signalet derfra, og sender dem videre. Derved vil computerne indenfor repeaterens rækkevidde opleve en bedre dækning. Dette fungere naturligvis også den anden vej.

Du kan sikkert få bedre signal med en lidt større repeater med min 2 synlige, evt. aftagelige antenner. Disse kan ofte være mere følsomme. Evt. kan det være en accesspoint med repeaterfunktion. Nogle kan samtidigt fungere som en WiFi-client således at du kan tilslutte udstyr til den som ellers kun kan fungere med kabel. Placer denne repeater så højt som muligt i din lejlighed.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 26-02-18 14:24

Citat
En wifi-forstærker skal således sidde nær en routerantenne.

Dette vil man ikke få så meget ud af. Så kommer det samme signal blot to gange med nogenlunde samme signalstyrke fra samme sted. Antennerne skal placeres med nogen afstand, hvor langt sommer an på bygningen og hvordan den er bygget.