/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Camplet GTE brugsanvisning
Fra : cenk
Vist : 2133 gange
20 point
Dato : 29-06-03 00:39

Hej!

Vi har været så heldige at købe en Camplet GTE fra '87, men vi har brug for en brugsanvisning til, hvordan vi rejser det, hvordan vi får teltet af (det skal renses) m.v.

Er der nogen, som kan hjælpe?

Kommentar
Fra : aip

Dato : 01-07-03 10:36

Hej

Vi er selv de lykkelige ejere af en camplet GLX 8´84.

Hvis i prøver at slå den op vil i opdage at det faktisk ikke er særlig besværligt at få teltet af, da stængerne jo ikke sidder fast i teltet.

Den øverste stang i midten over "sove kabinerne" kan lynes fri.
Derefter skal teltet forsigtig trækkes ud af den skinne som det sidder fast i hele vejen rundt i kassen.
Det er nemt at få af, men noget mere besværligt at få på.

Vi har altid renset teltet ved at slå teltet op, og en vandslange påmonteret en blød børste og masser af "sulfo" det skal være sulfo og masser af rent vand. Når teltet så er drivende vådt og fuld af skum så børster vi med den bløde børste overalt.
Derefter en hel masse kold vand.

Teltet tørre rimelig hurtigt - derefter er det en rigtig god idé at imprænerer teltet. Det kan i sagtens selv gøre. Man kan købe væsken i alle camping butikker, vi køber altid en dunk på 5 liter og har sådan en forstøver med trykluft (ukrudtsforstøver), så giver man bare det hele en omgang udvendigt, lidt ekstra ved syningerne. Det er billigere end at købe spraydåser.

Eller har jeg talt med et firma i Herlev, vist nok, som professionelt vasker og imprænerer fortelte til campingvogne (de tager også campletter)

Det var iøvrigt dem som gav os ovennævnte opskrift til at gøre det selv - for som de sagde teltet er lige lovlig gammelt til at komme i en industri vaskemaskine. Det koster ca. kr. 1000,00 at få det renset der med af- og påmontering af telt.

Håber det hjalp jer lidt - og glæd jeg til noge gode ferier.

Aip

Kommentar
Fra : bobenontot

Dato : 04-09-03 10:22

Hej Cenk... velkommen som campist. En herlig ferieform, især hvis man har børn..

Hvis du mailer din adresse til mig :

bobenontot@hotmail.com

så sender jeg en kopi af en org. vejledning jeg har (et A4 ark m/tryk på begge sider, men bedre end ingenting).

Så vidt jeg husker tager det ca. 1 time at tage teltet af, og lidt mere at få det på (for én person). Så teltet kan sagtens tages af for (muse-sikker!) opbevaring indendørs.

Pas på med rengøring af teltdugen. Der står godt nok ikke noget om det i omtalte vejledning, så tjek evt. med en forhandler eller fabrikken. Overalt frarådes ENHVER form for rengøringsmidler inkl. sulfo! Har selv brugt det én gang - det tog farven! Måtte imprægnere pletten, men farven kom aldrig igen.

Prøv evt DCU´s hjemmeside, "campister imellem!, der er en søgefunktion, prøv evt. noget med teltrengøring mv.

Hilsen Bobenontot