/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Fjernundervisning / Spørgsmål
10  jensalexa.. 300
modsætninger
Fra : mabou
Vist : 472 gange
50 point
Dato : 25-12-17 21:56

kan nogen forklare mig hvorfor/ hvordan dette er modsætninger

"der er ikke noget "
" Det lige meget "

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 27-12-17 22:28

Hvem siger, at det er modsætninger?

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 50 point
Dato : 28-12-17 00:10

Hvis der ikke er noget, kan det ikke være noget som helst.
Det kan så heller ikke være lige meget.

At det er ligemeget med en sag, eller et emne betyder at udfaldet ikke er af nogen betydning for mig. eksempelvis er det lige meget for mig om århus eller ålborg vinder i fodbold. Det er også lige meget for mig hvordan de bynavne staves. Men for andre kan det have stor betydning.

Men det er en modsætning at påstå at fodbold eller byer ikke er der.

Kommentar
Fra : mabou

Dato : 28-12-17 20:35

Så vi er enige om, at der ikke er tale om en modsætning, ikke?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-12-17 21:36

Der mangler da noget før det kan bedømmes.

"der er ikke noget i vejen med oliefyret "
Så - " Det lige meget med at ringe til reparatøren "
Men skaf lige noget olie, for vi er løbet tør for fyringsolie.

Syntes jeg.

Godkendelse af svar
Fra : mabou

Dato : 01-01-18 21:53

Tak for svaret transor.