/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Stærk krog med skruegevind?
Fra : Martin98
Vist : 312 gange
20 point
Dato : 19-11-17 19:32

Jeg har fået skruet en dims op i lotftet der kan bære op til 100 Kg.
Jeg skal bruge en meget kraftif krog der kan skrues på. Krogen skal være en slags møtrik så den kan skrues på.

Jeg fandt den, men den er svag og til lamper:

https://www.conradelektronik.dk/Illu-E27-med-kroge-559311-Sort-1-stk.htm?websale8=conrad-dk&pi=559311

Det må simpelthen findes, men det er svært at google noget man ikke ved hvad hedder.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 19-11-17 20:17

Gå i en ordentlig værktøjsbutik og fortæl hvad du behøver.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 20-11-17 06:47

Man kan købe kroge til brand reb og de er meget solide da det skal holde måske 100 kilo.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 20-11-17 08:03
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-11-17 10:33

Har du et link eller billede af din dims i loftet?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 20-11-17 11:12

Hvilket gevind har din loftdims?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 20-11-17 19:51

Håber at det er et 8mm gevind så
6mm har ca 70kg
8mm har ca 140kg
Du skal søge på bardunstrammer det er det nemmeste og billigste (skru krogen af og brug denne) koster 3-40kr

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 20 point
Dato : 20-11-17 20:05

Og hvis det ikke er sådan en så skal du vælge at søge på ringmøtrik eller øjemøtrik og en karabinhage eller brandmandshage

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 20-11-17 20:18

http://www.loeftegrej.dk/produkt/jem-trik-din582-galv-m8/

Du kan også vælge at gå i en bådbutik der har de det

Godkendelse af svar
Fra : Martin98

Dato : 22-11-17 23:03

Tak for svaret rotw.genialt. Lige hvad jeg ledte efter mange tak til jer alle også

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-11-17 23:14

Citat
http://www.loeftegrej.dk/produkt/jem-trik-din582-galv-m8/

Du kan også vælge at gå i en bådbutik der har de det

Sådan en lille ´møtrik´ ville jeg nødig belaste med 100kg - lodret ned
Så er dette meget bedre, kræver bare et godt loft/ andet:
Dato : 20-11-17 08:03

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-11-17 04:19

Det var så lidt

>> mig selv. Nu er det jo godstykkelsen man også skal kigge på og sidder der en 8mm gevindstang så med denne “lille” møtrik som er godkendt til LØFTE opgaver ( 8mm og 2cm gevind) så har du samme styrke som dennes gevindstang og da man som minimum skal bruge 8mm godstykkelse for at klare 100kg løft/træk så har vi samme styrke i ring som gevind.. man kan jo godt vælge en stor og tyk ring men det giver ikke mere styrke ind det svageste led