/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
hvor bliver Dorthe Sophie Pedersdatter 1
Fra : 2601
Vist : 452 gange
450 point
Dato : 19-11-17 17:27

Jeg søger efter hvad der bliver af Dorthe Sophie Pedersdatter der er født 15. juli 1800 og døbt den 17. august 1800 i Østbirk Kirke, Østbirk sogn i Voer herred, Skanderborg amt.

Det sidste jeg har på hende er en FT.

Folketælling - 1801.
Skanderborg, Voer, Østbirk, Østbirk Bye, , 27,
Samtlige personer i husstanden:
Navn: Alder: Status: Stilling i familien: Erhverv: Fødested:
Peder Mikkelsen, 41, Gift, Hosbonde, Bonde og gaardbeboer
Ellen Marie Eenevoldsdatter, 40, Gift, Hans kone
Mette Marie Pedersdatter, 13, Ugift, Deres børn
Mikkel Pedersen, 9, Ugift, Deres børn
Eenevold Pedersen, 7, Ugift, Deres børn
Rasmus Pedersen, 5, Ugift, Deres børn
Marie Elisabet Pedersdatter, 3, Ugift, Deres børn
Dorthe Pedersdatter, 1, Ugift, Deres børn
Helle Mikkelsdatter, 73, Enke, Konens moder, Nyder almisse af sognet
Søren Jensen, 25, Ugift, Tjeneste Karl

Hendes far Peder Mikkelsen flytter ca 1811 til Lundum Sogn, men jeg har ikke fundet hende død der eller i Østbirk Sogn ligesom jeg ikke kan finde hende gift i Lundum sogn eller andet sted.

Nogle der kender noget til hende?

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-11-17 20:05

Dorthe Sophie Pedersdatter dør 1823 i Lundum Sogn

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17124960#166327,27934901
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 21-11-17 11:59

Til senta.

Først vil jeg sige dig mange tak for din hjælp til mig. Dernæst må jeg skuffe dig det er ikke min men en andens hun er kun 16 dage og har en anden far. Min er født 15. juli 1800. af Peder Mikkelsen og Ellen Marie Enevoldsdatter.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 21-11-17 17:39

Det beklager jeg meget, jeg tjekkede kun navnet Dorthe Sophie Pedersdatter, eftersom det er den eneste jeg har
hittet med navnet Dorthe Sophie Pedersdatter, der ikke er fundet død eller konfirmeret i Østbirk og Lundum Sogn. Ej heller i folketællingerne 1834 og fremad,
Du må finde et skifte efter moderen Ellen Marie Eenevoldsdatter og faderen Peder Mikkelsen.

senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 21-11-17 19:14

her er fra navneregistre med nr til skifteprotokol efter Ellen Marie Eenevoldsdatter

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17071896#141592,34653707
senta

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-11-17 21:42

Ikke for at blande mig, men hvor ser du det navn henne på den side?

Prøv at angive henvisningsnummeret.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 21-11-17 21:55

Til Bille1948.

Hun har nr. 356 og står sidst på listen under E.
Nu skal jeg blot finde ud, af at komme videre

Mvh.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-11-17 22:09

Tak

Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-11-17 10:56

hvornår, hvor dør Dorthe Sophie Pedersdatter far?
senta

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 450 point
Dato : 22-11-17 11:18

skiftet efter Ellen Marie Eenevoldsdatter Dorthe er 9 år så du må se på skiftet efter faderen
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17054317#141589,34653302
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 22-11-17 12:01

Til senta

Dorthes far Peder Mikkelsen dør 13 jan 1834 i Lundum Præstegaard, Lundum Sogn, Voer herred, Skanderborg Amt. Da havde han været gift igen efter at hans anden hustru Anne Jensdatter gift
10 mar 1810 og død 25 jun 1818 i Lundum Sogn, Voer herred, Skanderborg Amt. Hun døde efter at have født et Dødfødt pige 20 jun 1818.
Han bliver gift igen 04 feb 1819 med enken Elise Catrine Michelsdatter i Lundum Kirke, Lundum Sogn, Voer herred, Skanderborg Amt. hvornår hun dør har jeg ikke fundet, men det er før Peder Mikkelsen der var enkemand ved sin død.

Må jeg sige mange tak for din hjælp til mig.

med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 22-11-17 12:16

Til Til senta

Jeg har nu set skiftet igennem og alle børnene er remset op. Desværre så kan jeg ikke se hvor de store børn er og det tror jeg også vil være tilfældet ved senere skifte.

Med venlig hilsen og endnu en gang tak for din store hjælp.

med venlig hilsen.

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 22-11-17 12:17

Tak for svaret senta. Nej mange tak for din store hjælp.

mvh.

Kommentar
Fra : senta