/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Cognac til lumumba
Fra : bodillouise
Vist : 323 gange
50 point
Dato : 05-11-17 09:11

Min mor fylder 70 år og jeg ved ikke hvad jeg skal finde på.
Da hun skal på udlandsferie ville jeg give hende 100 euro (til lommepenge)
der ud over ved jeg at hun af og laver en lumuma, så tænkte ud over penge ville jeg lave en kurv
med kakao, fløde (spray), cognac plus lidt sødt.
Men hvilken mærke bruger man til lumumba (dyr/billig) ?

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 60 point
Dato : 05-11-17 09:30

Smag og behag, men jeg ville jo nok ikke bruge en VSOP Cognac til det brug.
En ganske almindelig billig cognac er superfin til den slags.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-11-17 09:48

Du behøver ikke at bruge dyr Cognac til Lumumba, Rom er lige så godt...

Eksempelvis Hansen Rom, der fås billigt her lige syd for grænsen...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-11-17 10:17

På ferie i Grækenland, bruger vi kakaomælk og en 3 * brandy (metaxa) - 5* og 7* bruges uden kakaomælk.
Altså som de andre siger, det er fjollet med en dyr cognac.

Godkendelse af svar
Fra : bodillouise

Dato : 11-11-17 08:07

Tak for svaret marken84.