/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan GPS Garmin advare om Hastighedskontr
Fra : EiHaBr
Vist : 390 gange
100 point
Dato : 06-10-17 08:21

Hej.
Jeg mangler en katagori med GPS eller navigering, jeg tror mange i dette forum kender meget til den slags teknik, håber det er i orden.

Nogen der kender Garmin GPS så godt at de ved om en sådan en kan advare om de steder politiet laver radarkontrol.
MIn laver en gang i mellem en stor rød bjælke advarsel, er det stationære stærekasser den advarer imod eller hvad, ved nogen det.

Mvh EH

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 06-10-17 08:37

Det Må Jeg Lige læse med i. har selv Tomtom. Hilsen Steen

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 06-10-17 08:55

Det er de stationære 'stærekasser' den advarer imod ja...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-10-17 09:54

De kan IKKE advare om det flytbare ATK’er.

Der skal du have en anden såsom Trafikalarm eller lignende, der baserer sig på brugerindberetninger.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-10-17 14:40

Har den direkte kontakt til internet/ telefon? - ellers kan den ikke.
Citat
MIn laver en gang i mellem en stor rød bjælke advarsel

Det kan være du har sat den til at give en advarsel når du kører for hurtigt = 5km/t eller mere.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 06-10-17 20:18

Ja den advarer selvfølgelig når jeg kører for stærkt, men den kan ikke justeres, det er faktisk også irriterende, når man kører 81 bibber den, og det kan jeg ikke ændre, enten eller kun.

Jeg ved man kan få et apparat der advarer mod ATKér, men den koster vel omkring 500 kr, og hvad så, skal den også kobles på i phone, eller hvad.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-10-17 20:22

Hvilken model Garmin har du. De fleste kan indstilles til ikke at beepe, når man kører for stærkt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-10-17 21:39

Citat
skal den også kobles på i phone, eller hvad.

Det bør stå på siden hvor du kan hente app.
Min Navigon og andre lignende (App) kan man tilkøbe den slags, men kan ikke lige se ideén med det, da Politiet til tider flytter sig hurtigere end der komme meldinger op kontrollen.
Citat
når man kører 81 bibber den, og det kan jeg ikke ændre, enten eller kun

Det lyder mærkeligt

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 06-10-17 21:40

Det er model 2597

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-10-17 22:51

Jeg tror du skal “rode” lidt mere rundt i menusystemet, så finder du indstillingen eller kig i manualen.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 07-10-17 00:22

Okay tak bille - prøver jeg en dag.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 07-10-17 00:32

Du kan hurtigt finde de indstillinger du skal bruge her:

https://support.garmin.com/support/manuals/manuals.htm?partNo=010-01123-33&language=da&country=DK

Jeg brugte min Garmin i Norge for nogle år siden til at advare mod deres stærekasser - det fungerede perfekt.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 07-10-17 11:02

På min garmin 3597, kommer der en rødb jælke frem med teksten om mobilt kamera. Det skal bemærkes, at bjælken kommer fre på de steder, hvor der ofte holde en fotovogn. jeg har flere gange oplevet, at det passer, men som oftest er der ingen! Der er ingen Garmin der kan advare om foto/rader.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 29-10-17 12:42

Jeg har en Tomtom-app på min telefon. Den kan advare om de mobile ATK-vogne.