/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Autogen svejser
Fra : mig-selv
Vist : 277 gange
100 point
Dato : 20-09-17 21:24

Er dette sikkert at bruge, syntes slanger er lidt korte og flaskerne tæt på det der opvarmes.
Samt en tryk flaske/ DÅSE på over 100 bar:
https://www.dorchdanola.dk/cfh-mini-svejse-kit-sf-3100.html?___store=default&gclid=EAIaIQobChMIuPrC1r201gIVj8myCh0iugHBEAQYASABEgKdFPD_BwE

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-09-17 01:31

Ser ud som om det er ilt og f-gas der bruges. Det duer nok ikke meget til svejsning af stål.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-09-17 21:13

Den kan sagtens svejse plader op til 2,5mm og sikkert mere.
Citat
Arbejdsemne: 0,1 - 2,5 mm tykkelse

Arbejdstemperatur: 1250 °C
Flammetemperatur: 3100 °C

Jeg tænkte på sikkerheden.
Der er trods alt knap 100bar i ilt-dåsen og mig bekendt giver det et virkeligt stort KNALD hvis den ryger af H til.
Ikke fordi den skal udsættes for denne slags ´tortur´:
https://www.youtube.com/watch?v=as71glqZmn0