/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Gåsejagt????
Fra : Tonganeseren
Vist : 492 gange
500 point
Dato : 19-09-17 22:08

Jeg mener ikke, at periodevise tilstedeværelser af jægere har nogen indflydelse på om hvorvidt gæssene vælger den samme lokalitet.
Jeg mener derimod at en daglig tur med bøssen er den optimale løsning på noget, som nogen beskriver som et problem. Den daglige tur kan kun indholde et eller to skud i luften.

Og hvad så med skræmsler???

Kom nu med nogle gode input. Jeg har mange andre argumenter etc. .

Mvh.

Tonganeseren ( har hold i ryggen ).

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-09-17 00:16

Kandu virker ad H...... til. Derfor kommer det som en overraskelse, at jeg nu har fået 3 sider på plads.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-09-17 08:18

Jeg er enig i den daglige tur med bøssen

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-09-17 08:26

Hej Tonga.

Alle gode gange tre !

Du har helt ret i, at kandu fungerer helt ad h... til ! Derfor er besøg på siden efterhånden en sjældenhed for mit vedkommende, men .....!

Egentlig har jeg svaret i dine øvrige 2 spørgsmål, men vil gerne påpege et probat middel mod gæssene, nemlig tilstedeværelsen af en STOR trold af en forfatter der løber skrigende rundt og råber ukvemsord som f.eks. hylere. Medbringer gerne en ulydig køter, som har for vane at skide på sin ejers støvler ! Han vil formentlig gerne køre sin Volga gennem markerne med anhænger efterspændt, uanset at han derved ødelægger vegetationen - men så har han en undskyldning til at beskylde andre for ødelæggelserne, hvilket er et særkende for ham !

Dit hold i ryggen kan klares med lidt kærlighed - prøv om du ikke kan formå mor til en tur i kanen, selvom det ikke er jul inu

God komover !!!

ØV4

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-09-17 10:09
Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-09-17 10:38

Rart at se liv derude.

Der, hvor jeg vil hen er, at man ikke kan skyde sig ud af problemet med gæs, med mindre man dukker op dagligt, forlige at fyre bøssen af.

Min svoger, som ikke har en fejende fis af forstand på jagt og afskydningspolitik har givet tilladelse til nogle skolelærere, som efter det oplyste kommer tre gange i sæsonen. I januar fik de 13 gæs - fordelt på 7 "jægere".

Den ordning griber forstyrrende ind i min jagt på alt andet - især på hjortevildtet, som efterlader sig langt større skader end gæssene. Høsten i år var fremragende, og der var ikke afgnavede pletter på markerne.

Altså en enorm fis i en hornlygte.

Mvh.

Tonganenseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 22-09-17 11:11

Hej Tonga.

Én af mine gode østjyske venner har fortalt mig, at bb1 er blevet set i indkørslen på Botrupvej 3 siddende på en stol, i færd med at polere ? en Volvo - efter sigende så han helt normal ud
Har også hørt, at han skal være smidt ud af et hjortelaug på Silkeborg egnen, men om det er rigtigt vides ikke med bestemthed !!
Alt dette skulle være sket indenfor de sidste 2 - 3 uger, så han er åbenbart stadig i live !

ØV4

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 500 point
Dato : 26-09-17 16:46

Goddaws i jagthytten

Citat
Den ordning griber forstyrrende ind i min jagt på alt andet - især på hjortevildtet, som efterlader sig langt større skader end gæssene. Høsten i år var fremragende, og der var ikke afgnavede pletter på markerne.
Det er altid noget lort når to forskellige grupper skal jage på samme stykke. Det tyder på, du ikke har lejet jagten, men går på jagt på stykket, fordi svogeren ikke har noget imod du skyder lidt kronvildt til gryden, osv.... Hvis du havde haft en lejekontrakt, kunne svogeren jo havde pålagt dig at regulære gæssene - hvis altså, gæs var et problem for ham - og omvendt,- kunne du sige, at du ikke vil ha', han giver andre lov til at jage på stykket.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-09-17 22:44

Citat
regulære
Ups!!! Der skal stå, regulere

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-09-17 15:59

Du er satme svær at kommunikere med hr. Tonganeser.
Begynder man at forstå svogeren....?

Mvh
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-09-17 02:09

Hej igen. Konen og jeg kom for 10 minutter siden tilbage fra Rom og omegn. Daglige temperaturer på mellem 25 og 28 grader.

Flyet gik i udu, og selskabet måtte skaffe en afløse fra Norge - derfor det noget sene hjemkomsttidspunkt.

Er skide træt.

For at forstå min svoger, skal man besidde en noget kringlet måde at tænke på, sådan temmelig kikset på alle fronter. Det kræver blandt andet, at man ikke må antyde, overfor ham, at han ikke har en dyt af forstand på revirpleje og etik i almindelighed.
Men sådan tænker du nok ikke - Kpt. Tommy.
Men derudover har du forstået situationen i al sin pinlige substans - som man vistnok kan udtrykke sig.

Nu går hertugen til køjs.

Mvh.
Tonganeseren

Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 03-10-17 01:07

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-10-17 20:07

Tak for poinger
Mvh.
Tommy.