/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Afgifter
Fra : omahexen
Vist : 247 gange
200 point
Dato : 19-09-17 08:28

Vi har planer om at købe en ny bil,men går og venter på,at politikkerne får sig taget sammen til at finde en løsning.For os der vil købe er det jo irriterende,men værre er det jo for dem som vil sælge,og måske bliver nødt til at fyre medarbejdere.Jeg forstår ikke,at de kommer med sådan en udmelding,før de overhovedet er blevet enige,derfor ser jeg med bange anelser på,at V og DF måske vil gå i regering sammen.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 200 point
Dato : 19-09-17 14:03

Og hvad så med os stakler, der har købt ny bil, mens de stadig var dyre.

Og så tror jeg ikke det bliver bedre, hvis DF støtter et rødt flertal?
Noget der vist vil være katastrofal for et tidligere yderliggående højre parti??

Og det er vist mest biler i milion klassen, der falder i pris???
Vi betalte knap 200.000 for en Peugeot 2008, et køb vi ikke har fortrudt...

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-09-17 18:40

Jeg har hørt om folk, der betaler for selve bilen nu, mens de først betaler (eller får refunderet den for meget betalte) afgift(en) når de nye afgifter er på plads.

Og så må vi vist alle håbe, at de nye afgifter bliver baseret på miljø og sikkerhed, ikke på bilens pris!

Så skal min næste bil være en elbil med anhængertræk

Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 22-09-17 19:28

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-09-17 19:43

Selv tak oma,

Selv om vor nye bil er en næsten SUV, er det en diesel, og den falder næppe meget i pris?

Nu kan du jo roligt handle igen med nye mindre afgifter...