/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Andet udvikling / Spørgsmål
10  pallebhan.. 320
Søgning i store TXT (CSV) filer
Fra : tinolarsen
Vist : 143 gange
100 point
Dato : 18-09-17 15:31

Jeg bruger normalt notepad++ hvis jeg skal søge mange filer igennem efter et eller andet.

Men notepad++ kommer til kort, når filerne fylder for meget.

Nogle der kender et gratis program der kan søge igennem filer der ligger i et katalog.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-09-17 20:35

Citat
Men notepad++ kommer til kort, når filerne fylder for meget.

Tror du trænger til en oprydning på din pc, hvis det tager en jern-alder at søge.

Du skriver ikke hvor stor filen er (den må da være mega stor), men var jeg dig ville jeg prøve et ´FREE´ index program.
Selv brugte jeg i gamle dage? et Search program til Websites, og der kunne søges på alt og intet på et ½ sekund og resultatet blev også vist som en hjemmeside, med henvisninger til næste osv.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-09-17 20:38

Har du prøvet at lægge txt ind i Words/ andet og søge gennem det?

Og hvilke filer er der tale om.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-09-17 20:40

csv filer se i almindelighed beregnet til at åbnes som regneark.
der kan man notmalt let søge. Men det afhænger af hvad du mener med en stor fil .