/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
computer lukker ned
Fra : kamu99ab
Vist : 473 gange
50 point
Dato : 28-06-03 08:34

Efter at min harddisk for et par måneder siden brændte sammen, købte jeg en ny. Desværre viser det sig at computeren nu pludselig lukker og genstarter uden grund. Det kan ske efter to min, eller efter mange timer, der er intet mønster i hvornår det sker.

Mit spørgsmål er nu, er det harddisken den er gal med, eller kan det være CPU´en eller andet. Den gamle harddisk gjorde det ikke, men den brændte som sagt sammen (lød som når man skifter gear i en bil uden at træde på koblingen)

Martin

Kommentar
Fra : xou

Dato : 28-06-03 08:41

hvilken windows bruger du ?

Kommentar
Fra : kamu99ab

Dato : 28-06-03 09:12

win xp professionel. Godt nok en kopi, men ham jeg har lånt cd´en af, har ingen problemer.

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 60 point
Dato : 28-06-03 09:41

prøv
start-kontrol panel-system-avenceret-start og genoprettelse-
fravælg
genstart automatisk ved systenm fejl
men cpu genstart hele tiden hvis der den er for varm,du kan osse prøve hvias du har flere harddisk partitioner (menre end c f.eks d - drev der ikke er cdrom drev)at sætte xp cdrom i drevet og vælge ny indstallation,så du kan se om det kunne være din software der ikke er ok,ved at altså at have 2 xp et nyt og det du har ne.under opstart er det muligt at vælge hvilken du vil bruge.

Kommentar
Fra : kamu99ab

Dato : 28-06-03 14:28

Tak for svaret. Efter at jeg har slået "genstart automatisk ved systemfejl" fra, kommer der i stedet en meddelelse om at der er en systemfejl, og at computeren skal genstartes. Jeg prøver den anden mulighed mht flere xp-versioner senere..

Godkendelse af svar
Fra : kamu99ab

Dato : 28-06-03 14:49

Tak for svaret xou.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 28-06-03 14:59

forresten kan du osse se hvad der forårsager den system.fejl
start-kontrol panel-administrator-logbog
søg efter tidspunktet for fejlen.
skriv gerne hvilken det ved evt at kopier den her....
eller kan du se hvilket program det er så prøv at fjerne det...

Kommentar
Fra : kamu99ab

Dato : 28-06-03 15:23

Der er flere forskellige programmer, der får computeren til at lukke ned:

True Vector Engine. Skriver følgende besked:
The description for Event ID ( 1 ) in Source ( True Vector Engine ) cannot be found. The local computer may not have the necessary registry information or message DLL files to display messages from a remote computer. You may be able to use the /AUXSOURCE= flag to retrieve this description; see Help and Support for details. The following information is part of the event: .

EvntAgnt:
Error setting the extension agent shutdown event 432. Return code from SetEvent is 6.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 28-06-03 15:41

Ok
registri - kan rettes hvis der er gemt nogle gendannelses punkter før problemmet opstod.
start-programmer-systemværktøjer-systemgendannelse
se om det hjælper - kan fortrydes -programmer der indstalleret efter dette punkt skal indstallers igen.
hvis det hjælper behøver du ikke indstallere xp om.

Kommentar
Fra : kamu99ab

Dato : 28-06-03 15:48

ok. Det er altså ikke harddisken den er gal med?!

Kommentar
Fra : xou

Dato : 28-06-03 15:53

jeg tror det ikke.men helt precit hvad det er....det tyder mest på et software problem.hardware er vel osse mere
pricit ved f.eks for varm cpu at genstarte hele tiden,eller ram kan osse for den til hele tiden at genstarte,men din gør det uregelmessigt.
men håber det lykkes (skal gå nu...).

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 28-06-03 15:58

kan kun sige at jeg har samme problem med win XP pro min genstarter også af sig selv nogle gange og helt uden grund tit går der dage imellem men nogle gange går den helt amok så kan den genstarte hvert andet minut og det er F***** irriterende..!!!

Kommentar
Fra : kamu99ab

Dato : 28-06-03 16:00

jeg må prøve at installere xp igen, og se om det hjælper. Ellers må jeg finde en anden cd med xp på.....
Tak for svarene!