/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Maling
Fra : mig-selv
Vist : 250 gange
100 point
Dato : 14-09-17 18:51

Kan man Tone denne, og hvor kan det købes i Fysisk butik:
https://www.harald-nyborg.dk/p5738/decora-traeogmetal-gl-50-hvid-2l

Accepteret svar
Fra : omahexen

Modtaget 110 point
Dato : 14-09-17 19:50

Du kan fint tone den,toner fås i de fleste byggemarkeder (mellem 50 - 100ml),men pas på når du toner,hvid maling reagerer kraftigt på toner,noter hvor meget toner du anvender,hvis du senere skal bruge mere.Jeg ved ikke,om du har købt malingen,ellers ville jeg foreslå en ackrylmaling.Hvis du ikke bor for langt væk fra den tyske grænse,så køb det der,ca.halv pris.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-09-17 21:45

Vi bor tæt på grænsen og har tidligere købt billig maling i Flensborg, men gør det ikke mere,
arbejdet er det samme og en bedre maling holder meget længere.

Vor lokale maler tuner nu for os med dansk kvalitets maling...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-09-17 21:53

Citat
men pas på

Ok, men kan man få denne farve? hvilket jeg tvivler på:
https://www.tapet-farve.dk/selvklaebende-folie/lilla-45-cm-bred-blank.html

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-09-17 21:55

NB, skulle bare have den hvide en anelse ´mere grå´.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-09-17 21:56

Smag og behag er selvfølgelig forskellig, men mon dog ikke.

De kan blande utroligt mange farver.

Mere end 1 million tror jeg.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 15-09-17 00:12

Så skal du væk fra Harald og for eksempel i Bauhaus eller en almindelig farvehandel og så æde den noget større literpris.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 15-09-17 00:16

De fleste ting fra Harald-Nyborg-hjemmesiden kan du finde i deres butikker. Prisen er svær at konkurrere med.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 15-09-17 15:55

Tak for svaret omahexen.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 15-09-17 19:40

Hej svendgiversen,du skriver,at du har købt billig maling i Flensborg,og at du ikke var tilfreds med det,det forstår jeg ikke,har altid købt maling i Tyskland,og her taler vi om hundredvis af liter,men måske har du været uheldig.Jeg køber altid af mærket "Renovo",er fuld på højde med det danske,og betydelig billigere.