/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Sikkert at gi udvikler i udlandet koder?
Fra : cristian2
Vist : 332 gange
40 point
Dato : 12-09-17 23:44

Jeg har hyret en freelancer i udlandet til at lave min webshop. Nu bliver jeg pludselig usikker på, om det er sikkert at overdrage alle mine koder til pågældende, så vedkommende kan få adgang til: domæne, webhotel, webemail, betalings platform (Quickpay.net)
Det foregår igennem upwork.com.

Kan jeg bare ændre koderne når woocommercen er færdig? Eller er der forbehold jeg skal tage?

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-09-17 00:22

Det virker ærlig talt lidt risikabelt, du giver jo en totalt ukendt person frit lejde til at overtage alt hvad du har...

Mon ikke det var klogt at lade vedkommende lave en foreløbig side og platform og så aktivere den når den er færdig herhjemmefra...

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 13-09-17 09:57

Hvordan kan udvikleren lave min webshop uden adgang til det webhotel, jeg har købt, foruden web-emailadresse, domæne brugernavn og kode og betalingsgateway-kode? (Det er første gang jeg skal have lavet en Wordpress Woocommerce

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-09-17 10:13

Han kan da lave den som en trial-version (den kan jo altid flyttes over på dit domæne senere) - den skal jo først udgives på dit webside når den er færdigudviklet.

Man skal passe meget på at være for blåøjet - så får man ørerne i maskinen.

Jeg ville i hvertfald ikke give nogen de rettigheder, du kender jo ikke personen eller hvor skummel vedkommende eventuelt er...

MEN det er jo i sidste instans din egn beslutning om du tør afgive dine fortrolige oplysninge til vedkommende.

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 13-09-17 11:25

Nedenfor kan I se det brev jeg har tænkt mig at sende til udvikleren (jeg har indsat "x", hvor der skulle stå koder):

I må meget gerne påpege, hvad der er "must" og hvad jeg skal undlade at sende. Mange tak!

Here is information to you.

What else do you need?

Attached: Theme files (Themeforest) http://savoy.nordicmade.com/

5 Product photos (dummys)

Products (5 products)

DATA:

VAT-number (In Denmark: CVR): DKxxxxxxxx

Webhotel: https://www.unoeuro.com/controlpanel/dns.php, control panel: UExxxxxx, code: xxxxxxxxx

E-business-email: xxxx@xxxxxxx.dk, code: xxxxxxxxxxxx
Domain (DK Hostmaster): www.xxxxxxxx.dk, Username: xxxxxxxx-DK, code: xxxxxxxxx

Google Analytics tracking code: xxxxxxxxxxxxx

Payment set up:

1 credit card: Visa/Dankort

1 mobilephone payment system: Mobilepay

PSP: Quickpay.net (code: xxxxxxxxxxxxx)

-https://quickpay.net/integrations/woocommerce

See how it works: (https://learn.quickpay.net/helpdesk/da/articles/integrations/woocommerce/

Acquirer: Clearhaus.com

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-09-17 11:39

Jamen det gør du jo præcis som du synes - nu har du jo i hvert fald fået et par meldinger om hvad vi mener om det foretagende...

Forstår i øvrigt ikke hvorfor det absolut skal være et udenlandsk firma, der findes jo en masse danske firmaer som kan klare opgaven...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-09-17 19:52

Kører du også over for rødt lys med bind for øjnene.

Sorry - men det lyder altså lidt for risikabelt.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-09-17 21:56

Der er jo åbenbart nogen der ønsker at leve livet spændende...

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 40 point
Dato : 17-09-17 07:16

Har selv prøvet at få hjælp til opsætning af WordPress på et købt domæne.
Det var via fiverr.com, og det fungerede rigtig godt. (og utroligt billigt )
Jeg ændrede alle koder da projektet var lavet, og havde aldrig noget bøvl med noget efterfølgende.

Dog ville jeg ikke selv overgive koder og div. til selve betalingsmodulet til nogen.
Det ville jeg nok selv få installeret, uden at give koderne til nogen.
Der er rigtig god hjælp at hente i div. fora angående både WordPress og WooCommerse i Danmark, hvis du løber sur i det

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 22-09-17 16:25

Tak for svaret dogvillestar.

Kommentar
Fra : dogvillestar