/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
STORT PROBLEM PC.
Fra : kai-d
Vist : 442 gange
300 point
Dato : 07-09-17 23:07

Jeg har før været inde på problemet nu er den gal igen.
Faktisk hver gang jeg tænder op for PC- en meddeler den at den vil STARTUP REPAIER det tager en rum tid.
HVORFOR MON DEN GØR DET, den opfører sig faktisk som om at den er lukket ned på en forkert måde men det er den ikke.
Gode gråd modtages med mange tak

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 07-09-17 23:11

Tjek systemdisken. Det tyder på at disken har fysiske fejl, så skift den hurtigst muligt. Jeg formåede det er en lidt ældre PC.

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 07-09-17 23:18

Tak for svaret men hvad er en SYSTEMDISK og hvordan finder jeg den, på forhånd tak.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 07-09-17 23:22

Ok! Når du spørger på denne måde er det nok bedst at kontakte en fagbutik, eller få en PC kyndig til at hjælpe dig. Systemdisken er harddisken i maskinen hvor styresystemet (Windows) ligger på. Indholdet skal først koåieres/klones over på den ny disk og efterfølgende skiftes diskene.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 07-09-17 23:24

Citat
koåieres
kopieres. ??

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-09-17 00:16

Citat
at den vil STARTUP REPAIER

Citat
To fix "Windows 10 Automatic Repair couldn’t repair your PC" loop, some users recommend to disable early launch anti-malware protection. You can do it using Command Prompt in Windows Boot Options menu which will appears after your computer restarts several times. Choose Troubleshoot > Advanced Options > Startup Settings. Your computer should now restart and give you a list of options, here choose Disable early launch anti-malware protection. Restart your PC and check if the issue has been resolved.

https://www.easeus.com/resource/fix-windows-automatic-repair-loop.html

https://www.google.dk/search?q=windows+auto+repair&oq=windows+autorep&aqs=chrome.2.69i57j0l3.13455j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Accepteret svar
Fra : boyelauritzen

Modtaget 300 point
Dato : 08-09-17 08:20

Ofte er det et godt råd:
"at sætte sig på sine hænderne" og lade computer arbejde (Harddisk lampe blinker, ...)

Computer er muligvis ved at rydde op efter "intern RAM- eller software-fejl" NB.
- Lad computeren stå - f.eks. 20 timer.
- Hard reset om ikke den kan standses anderledes, ved at hold On/Off taste nede 10 sekunder.
- Eller clips tråd i "Hard Reset" hul.
- Efter at computeren er startet og (Harddisk lampe blinker, ...) lad den stå - f.eks. 20 timer.

Demonterer stik - hvor muligt - og montere dem straks igen (med batteriet ude af computeren).
50% af fejl på computere skyldes kontakt problemer.

Kontakt problemer der kan skyldes ir eller snavs har arbejdet sig ned mellem kontaktflader i stik pga. temperatursvingninger og/eller rystelser - begge dele aldrig godt for en computer.

Gentag proces nogle gange.

NB: RAM fejl optræder hyppigt som følge af en solstorm (stråling).

Så det kan være en god idé at slukke sit elektrisk følsomme udstyr, når solstormen rammer jorden efter udbrud på Solens atmosfære i onsdag d. 6. sep. 2017 kl. 14.02 dansk tid

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-09-17 20:04

Rens din Registeringsdatabase.
Ccleaner er et godt bud: https://www.piriform.com/ccleaner/download

Vælg efter installation og kørsel af programmet: Menuerne: [Rens] & derefter [Register] i venstre side af programmet ..og sæt ALLE 'flueben' i ALLE valgmuligheder .. i BEGGE ( = 2) 'faner' ..for menuen; [Rens]' vedkomende.

Så er du 'renset'. HELT !

Kør evt. Ccleaner et par gange ..til der ikke længere dukker 'problemer' op.

<MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-09-17 20:07

Alternativt?

Så prøv IO-Bit: http://www.iobit.com/en/products.php

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-09-17 00:39

Citat
NB: RAM fejl optræder hyppigt som følge af en solstorm (stråling).

Første gang jeg har hørt den...

Har haft pc mange år - og ALDRIG har jeg haft RAM der er brændt af? og slet ikke på grund af solen.

Tror stadig du skal lade køre den færdig, ellers laver den samme nummer igen og igen.
Eller prøve at finde ´filen´ der gør at den skal reparere - og jeg tror det er en fil som skal slettes, hvis du læser linket.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-09-17 00:45

Citat
meddeler den at den vil STARTUP REPAIER det tager en rum tid.

Mener endda at det kan frakoples et eller andet sted, kan bare ikke huske hvor - men i kontrolpanel/ system burde der være en mulighed under opstart.

Har din PC det rette drev-bogstav = C:
Ellers prøv:
https://www.easeus.com/partition-manager/epm-free.html
MEN pas på, hvis du har mere end 1 partition.
Se deres video

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-09-17 00:46

Citat
Jeg har før været inde på problemet nu er den gal igen.

Kan vi lige få en OPFØLGER fra sidst?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-09-17 22:45

http://windowstechies.com/-/da/filename/?t=1&k=windows%20repair&m=b&u=&c=81350695350&file=windows%20repair&gclid=CjwKCAjwos7NBRAWEiwAypNCexp3hwsY4R6yxSWAiN2wcF6iPLdDPoPpmEXCsBQVOrzB8WJYZF94_xoCcVYQAvD_BwE

Start i fejlsikret tilstand, vælg muligheden "Sidste kendte fungerende konfiguration (avanceret)", eller noget lignende, husker ikke den korrekte ordlyd.

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 10-09-17 23:08

Jeg er lige nu i gang med at følge mange af de råd som jeg har fået.
PC-en opfører sig pænt lige nu, jeg lader lige spørgsmålet blive stående lidt endnu for at se om det holder.

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 11-09-17 11:12

Svar til "Mig Selv".

De RAM fejl - jeg taler om - er ikke permanente.

Næste gang du skriver/læser fra RAM - er der ingen fejl.

Du vil normalt ikke registrerer fejlen på anden måde end at PC genstarter, eller et program stopper umotiveret.

Men hvis der kommer mange RAM fejl samtidig, (eller harddisk har stået ubrugt i længere tid),

Er der risiko for, at de "fejlkorrigerende koder" ikke kan reparere RAM fejl...

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-09-17 11:24

Hmmmm. RAM fejl? Jeg har endnu ikke hørt om periodiske RAM fejl! Enten er RAM kaput eller ej. Der kan derimod være periodiske fejl når der skrives/læses fra RAM der har områder med fejl. Den eneste måde at udelukke RAM fejl er ved at køre et test program der stresser rammene samtidig med at teste dem.

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 11-09-17 13:43

Brassovitski der eksistere partikler, der går gennem alt på jorden.

Når sådan partikel passere RAM lager, risikere man at blot en enkelt bit svinger.

Jeg taler ikke om "periodiske fejl", da fejl sandsynligvis aldrig vil gentage sig.

Og det er ikke, at forveksle med fejl på RAM kortet, der typisk er fejl på et større område / en stor mængde bits.

Software programmer finder og husker selv de områder, så resten af RAM stadig kan anvendes uden problemer.

Når du formaterer ny harddisk, er størrelsen aldrig den samme.
Da der altid findes "Bad Sectors".

Og Harddisk er typisk designet stor nok til, at Formaterede størrelsen altid er større end købte.

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 11-09-17 15:39

Problemet skulle være løst nu.
Jeg blev guidet over telefonen og det startede med F8 rytmisk tryk og så gendanne indstillingerne.

Godkendelse af svar
Fra : kai-d

Dato : 11-09-17 15:40

Tak for svaret boyelauritzen.
Mange tak.