/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Reparationer
Fra : omahexen
Vist : 284 gange
200 point
Dato : 31-08-17 09:05

Har lige været på værksted hos den lokale mekaniker,da jeg så regningen blev jeg lidt overrasket,der var en let sitren fra de forreste bremser,som derfor blev adskilt og smurt,men uden det hjalp,skal jeg betale for det ?,desuden havde han også beregnet for rengøring af de bagerste bremser,hvilket ikke var tilfældet,da jeg var tilstede under reperationen,og derfor kunne se,hvad der blev lavet.Skal jeg finde et andet værksted ?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-08-17 10:07

Engang betalte jeg 900 kr bare for at de åbnede motor hjælmen, de fandt aldrig fejlen,
så skiftede jeg værksted, og det vil jeg også råde dig til.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 31-08-17 10:56

Kan du ikke snakke med chefen på værkstedet før du bytter værksted. De er som regel til at tale med.

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 31-08-17 11:07

Find dig et andet værksted.

Jeg har fundet en autoreparatør på landet - hvor timeprisen er rimelig.

Og betaler efter den brugte tid.

F.eks. når jeg beder om at bremserne smøres specielt godt, så de aldrig hænger ...

Jeg kommer til autoreparatør ved åbningstid med, avis, kaffe, ... og sætte mig på kontoret og læser under reparation, der ofte har flere mekanikere på opgaven samtidig.

Ser og vælger selv - med det samme - ved evt. uforberedt skade, hvis der skulle være spørgsmål.

NB1: Det er normalt en dårlig ide, at se mekanikeren over skulderen - på nær hvis du kan og må hjælpe - da du stresser mekanikeren - og han blive lidt ukoncentreret - nemmere får lavet fejl ...

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 200 point
Dato : 31-08-17 16:14

Du skal påtale, at det ikke har hjulpet, og du skal gøre værkstedet opmærksom på, at de har taget betaling for en ydelse du ikke har fået.
Og så ville jeg nok finde en anden mekaniker.
En mand der kan finde på den slags, kan nok finde på mange andre julenumre også.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-08-17 16:49

Enig i at man ikke skal se mekanikeren over skulderen,
også enig i, at lokale ude på landet gør arbejdet godt og billigt.

Hernede er de særligt påpasselige på grund af den nære konkurrence fra tyskland,
både billigere timeløn og reserve dele.

Måske er det det samme for østdanskere tæt på Sverige?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-08-17 17:13

Citat
en let sitren fra de forreste bremser

Skæve skiver eller begyndende dårligt leje.
Citat
desuden havde han også beregnet for rengøring af de bagerste bremser,hvilket ikke var tilfældet,da jeg var tilstede under reperationen,og derfor kunne se,hvad der blev lavet.

Klart du ikke skal betale - hvis han er fræk nok til at ´smøre´ penge på regningen for noget der ikke er blevet lavet - og du endda er til stede.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-08-17 17:16

Som skrevet, find en billig mekker langt ude på landet, ham jeg bruger giver altid en fast billig pris, de par gange jeg har brugt ham.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 31-08-17 17:41

Citat
Som skrevet, find en billig mekker langt ude på landet

Her er jeg absolut ikke enig. Kør din bil til en aut. værksted. De 50 kr.(ca.) mere i timen, er hurtigt tjent hjem. Selv min gamle Opel, bliver selvfølgeligt lavet ved Thybo biler, i Thisted. De arbejder efter time forbrug. Og mangler de en reservedel, kan de lige gå ind på hylden efter den. De små værksteder, skal tit vente til mindst dagen efter, hvor delen kommer med grossisten. Så har de garanti på reparationen, samtidig. De kender bilen også, hvor f.eks. "Din bilpartner", måske skal gruble lidt mere over netop denne model. Endelig tror jeg de aut. værksteder, føler lidt mere ansvar, for deres mærke.

NB.: De 50 kr. jeg nævner, gælder ikke VAG biler, som jeg godt ved er svinedyre.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-08-17 18:14

Enig, nu uenig.

Det var et autoriseret værksted, der tog 900 kr. for at åbne motorhjelmen,
de er nu ikke mere forhandlere i Sønderborg.

Og så forskelsbehandlingen, jeg skulle skifte tandrem på min forrige bil ved 100.000 km,
da jeg skiftede til et autoriseret værksted i Flensborg, måtte jeg køre 120.000 km.

Med samme bil, endnu et eksempel på den forskels behandling, som danske værsteder
forsøger at udøve for at score kassen. Og resultatet, stadig flere bilister her drager sydpå.

Og så glemte jeg momsen, 25 % herhjemme, lavere i Tyskland,
ved ikke hvad den er i Sverige, men min kone er lige på billig tur til Malmø,
så det ved jeg i morgen.

Om Thybo biler, i Thisted,
kender det ikke, men min kones lillebror har lige forladt vist dette værksted.

Nok ikke et sted forældre mekanikere med alt det nye elektronik, der indbygges,
engang stillede man på karburatoren, nu skal en helt ny elektrisk unit udskiftes.

Lille bror Jørgen skal nu i sit nye/gamle job på Mors lave service på vor nye bil...

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 31-08-17 18:21

Værkstedet er med i bud ordning, så de får nye reservedele to gange om dagen.
Har aldrig oplevet, at bilen ikke var færdig før kl. 10.
At de stor set ikke har lager selv - er ingen problem.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 31-08-17 18:55

Alt er jo relativ. Jeg er kommet der ca. 30 år. Har købt bil der også, et par gange. Har altid følt mig godt behandlet. Chefen startede som en en mands firma, hjemme i sin garage. En jordnær Thybo.
I dag er han een af danmarks største Opel forhandler. Det bliver man ikke ved at svindle.

Ved godt Opel også har de de her fastpris systemer. Min søn betalte en helt vild beløb, ved en stor Opel forhandler i Århus. Men hos ham her, betaler man for det man får. (Sådan ca.).

Jeg har en "Din Bilpartner" værksted, 800 meter fra hvor jeg bor. Kunne ikke drømme om at sætte min bil derned. Har aldrig hørt noget dårligt om stedet, tror også han har en god forretning. Det bliver bare ikke min værksted.

Tilbage i 90`erne, fik jeg en prøvetur i en Opel Ascona, som jeg var interesseret i, hos ham. Da jeg havde kørt ca. 10 km., kunne jeg godt mærke den trak noget i rattet. Der stod røg ud af venstre forhjul, så meget slæbte bremsen. Jeg ringede til ham, fik beskeden at jeg sagtens kunne køre tilbage til hans værksted. Tror i tingene har godt af at blive så varm.

Den slags slendrian, tror jeg ikke man bliver udsat for, med en aut. forhandler. Jeg har ialtfald ikke oplevet det ved Opel i Thisted. Selvfølgeligt er vi alle mennesker, meeen...

M.

Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 01-09-17 08:41

Tak for svaret trimare46.