/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Program til indretning i reoler/kasser-
Fra : ingelein
Vist : 283 gange
50 point
Dato : 20-08-17 14:10

Hej
Jeg har en væg med en reol 320 lang, 180 høj og 46 cm dyb. Reolen er fyldt op med alskens kram til håndarbejde, ringbind osv. Forneden har reolen skydelåger og en skuffesektion. Ovenpå reolen står der 20 æblekasser af pap i 2 lag. Nu har jeg arvet sønnens flotte bøgetræsreoler med jalousier og reoler ovenpå.
Men..... i forbindelse med flytning til de nye reoler, vil jeg af med papkasserne og købe 45 klodskasser i stedet for. Volumenmæssigt skulle det være nok. Der er også ting, som skal kasseres eller sælges.
Derfor vil det være smart med et program, hvor jeg kan plotte målene ind og lægge tingene i kasser og flytte rundt med dem, indtil det passer.
Findes der et gratis program til det?
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-08-17 20:03

Prøv at gå ind på Ikea, mener de har et program til samme.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-08-17 20:04
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-08-17 20:06

Libre Office draw eller impress kan bruges til formålet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-08-17 20:10

Citat
plotte målene ind og lægge tingene i kasser og flytte rundt med dem, indtil det passer.

Jeg brugte office for mange år siden - kræver bare du laver `skabeloner´ kan ikke lige huske hvad de hedder i Office = bokse/rammer (gerne hvert mål i sin farve/ kant) som meget nemt kan flyttes rundt med

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-08-17 09:05

Jeg savner stadigvæk et program, gerne til Ipad, men ellers til Mac eller ein 7.
Jeg har tegnet målfest på kvadreret papir, men vil gerne kunne møblere og fastholde mange forskellige muligheder.
Rent praktisk har jeg en stor vægreol med diverse kasser, skuffer, hængemapper osv. Den er åben og fylder en væg på 3,20 m x 2,30. Dybden er 38 cm.
Jeg har fået en ny reol i 4 sektioner og med jalousilåger på den nederste del. Spørgsmålet er, hvordan jeg bedst placerer mine ting i de nye flotte, lukkede reoler.
På den gamle reol har jeg ovenpå reolen 20 stk æblekasser i 2 lag. De skal i de nye reoler, og jeg køber 45 klodskasser i steder for. Volumen i klodskasser er den samme som volumen i æblekasserne.
Jeg har også 10 andre skuffedarier med småting. De skal reduceres i antal. Ringbind skal der også være plads til.
Jeg efterlyser derfor et simpelt program, hvor jeg kan tegne størrelsen af de kasser jeg har, for at flytte rundt med dem. Jeg kan gøre det med mine papirskabeloner, men det ville være mere overskueligt på pc.

Jeg har tænkt på at tegne i Word, hvor man kan tegne målfaste rektangler og kvadrater, men det lyder lidt molboagtigt?
Ingelein

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 50 point
Dato : 29-08-17 16:09
Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 17-09-17 01:04
Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 17-09-17 20:02

Tak for svaret katekismus.