/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
vejledning i cylinderskift
Fra : ChristianJ
Vist : 435 gange
50 point
Dato : 27-06-03 23:28

Ville bare høre om der er nogen som kender et sted på nettet som kan give en vejledning i at skifte en 40mm til 47mm cylinder? Har en afdroslet Neo's. hvad skal købes for at man har alt til at kunne skifte cylinderen selv? Har ikke prøvet det før.

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 28-06-03 09:25

du skal jo ikke bruge andet en en fast nøgle til møtrikkerne der sidder på pindbolten (mener det er en 10'er...) og en tændrørs nøgle til at tage dette ud...

Accepteret svar
Fra : mikaelsol

Modtaget 50 point
Dato : 29-06-03 13:22

Du skal bruge et topnøglesæt (med dimmer til at skrue tændrør af med, hvis du ikke har sådan en så gå ned til din forhandler, de koster ikke en bondegård, og den er god og have da man ofte piller tændrøret ud, altså et par gange om året)og nogle skruetrækkere. Det eneste du skal bruge ud over det er en ny udstødningspakning, og diverse pakninger til cylinderen, mankan som regel købe et sæt til 80 kr med det hele (ikke tændrørsdimmeren) hvis du køber cylinderen ny fra nettet fælger pakningerne som regel med. Ud over de før nævnte ting skal du også bruge noget 2-takts olie til at fedte stemplet ind i. En klud og en halv liter cola er også godt at have.
Vær MEGET opmærksom på at der ikke kommer snavse i hverken cylinder eller karburator.

Kommentar
Fra : mikaelsol

Dato : 29-06-03 13:27

Forresten det er også en god idé at købe en ny pindbolt da mange nyere Yamaha'er har en eller anden fucked up pindbolt der knækker når man skifter cylinder netop for at undgå man skifter den selv.
På min BWS'er er der også et pindbolt hul der skal bores op, jeg ved ikke om det er det samme på Neos, men hvis du har en e-mail kan jeg prøve at tegne det i paint så jeg kan vise dig hvilken et hul det er.
Men det er nok en god idé lige at høre en anden der har skiftet cylinder på en Neo's om det er nødvendigt inden du begynder at bore i din cylinder. (du kan jo passende spørge her på kandu.dk)

Godkendelse af svar
Fra : ChristianJ

Dato : 01-07-03 10:30

Tak for svaret mikaelsol.