/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Klip regler
Fra : mig-selv
Vist : 298 gange
50 point
Dato : 16-08-17 20:20

Findes der en statestik over hvilke regler/ forseelser der har givet flest bøder.

Selv kan jeg blive tosset over bilister der overhales, ikke lader sig overhale men øger farten.

Accepteret svar
Fra : boyelauritzen

Modtaget 50 point
Dato : 21-08-17 15:43

Det er svært, at dømme bilist for, at have øget hastigheden, hvor oversigtsforhold er blevet bedre, og hvor du - måske ubemærket - netop også har valgt at overhale....

Da risikoen for uheld er mangedoblet under og umiddelbart efter overhaling, overhaler jeg stort set aldrig på enkeltsporede veje.

Erfaringsmæssigt bliver transporttiden ubetydelig kortere med overhalinger, og den sparede tid ved overhaling, modsvare ikke at man komme stresset frem - og den forøgede risiko - for en ulykke.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-08-17 18:33

Jeg plejer også bare at følge trafikke, men kan huske på min ´kinøjser´ mc med hele 12hk der var der aldrig nogen der ville lade mig overhale i fred.

For mig er det værste at ´sovende´ billister ligger med 50-60km/t og opdager at de bliver overhalet og straks vågner de op og træder på speederen, og det kan jo give nogle farlige situationer.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-08-17 18:35

Citat
´sovende´ billister ligger med 50-60km/t

Som regel er de optaget af andet, end køre bil - det er ikke udsigten de nyder.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 25-08-17 08:02
Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 25-08-17 10:33

Ja, det ser ud som om Politiet, har fartkontroller hvor de hurtigst og nemmest kan opnå budgetterede indtægt - skjult skat.

Politiet udfører Automatisk Trafik Kontrol målinger - giver "dummebøder"- upåagtet at Vejdirektoratets skiltning klart er misvisende, i forhold til de faktiske forhold f.eks. på Sundvejen, Svendborg.

Hvordan skal jeg have tillid til et ordenspoliti, når de ikke selv ”opfører sig ordentligt”.

Når samfundets institutioner - der er skabt for at understøtte borgerne - ikke længere opføre sig ordentligt - ikke varetager Borgernes tarv.

Jeg er meget uenig i at skiltningen ensidigt bruges til at afgøre om hastighed er lovlig/ulovlig:
»Det er ulovligt at køre for hurtigt, derfor risikerer man at få en bøde, hvis man gør det. Og så er den ikke længere.«

Mit forsvar "Civil Ulydighed", opfordring fra massachusetts institute of technology.

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 25-08-17 10:58

Mit forsvar "Civil Ulydighed", opfordring fra massachusetts institute of technology.
som jeg læser kronik fra Politiken d. 28. juli 2013

http://peecee.dk/upload/view/468937
http://peecee.dk/upload/view/468939
http://peecee.dk/upload/view/468940

NB: Maks størrelsen på filer på Peecee, betyder jeg har delt kopi i to billeder - for at artikel er læselig.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-09-17 21:25

Citat
Et bud: Fartbøder

http://jyllands-posten.dk/indland/ECE9301741/flere-fartboeder-end-nogensinde-fdm-mener-at-politiets-indsats-er-forfejlet/

Adgang nægtet.
Citat
Hvordan skal jeg have tillid til et ordenspoliti, når de ikke selv ”opfører sig ordentligt”.

Når samfundets institutioner - der er skabt for at understøtte borgerne - ikke længere opføre sig ordentligt - ikke varetager Borgernes tarv.

Jeg er meget uenig i at skiltningen ensidigt bruges til at afgøre om hastighed er lovlig/ulovlig:
»Det er ulovligt at køre for hurtigt, derfor risikerer man at få en bøde, hvis man gør det. Og så er den ikke længere.«

hvad kan man sige? / tilstå - i gamle dage var der en lov (stadig) der hedder man kører efter forholdende = men den er væk i en SKOV af skilte og andre love der ikke kan eller bliver overholdt af nogen som helst.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 22-09-17 21:44

Tak for svaret boyelauritzen.
Mødte en lokal håndværker bil med skiltet
UNDSKYLD VI OVERHALER - MEN KUNDEN VENTER.
Dum reklame syntes jeg:
http://peecee.dk/upload/view/469508/full