/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Udekat besørger inde nu!
Fra : horseman
Vist : 227 gange
100 point
Dato : 16-08-17 11:32

Min kat Timmie kom tiløbende som killing for 10 år siden.
Valgte at beholde hende som sommerhuskat, skønt jeg blev frarådet det.
Det gik fint, hun holdt til i vognporten, var her skønt jeg kunne være væk i uger og endog måneder!
Hun fik 4-5 kuld med naboens kat.
Blev så syg og jeg fik hende opereret(fjernet livmoder). Derefter fik hun liv til at sove i gangen.
Senere fik hun også lov til at sove i stuen. Det elsker hun; her behøver hun ikke være vagtsom, men kan sove trygt. Det gik godt nogle år: hun besørgede stadig ude(hun skal ud i stalden, op af en bjælke, gennem et hul, og ned igen. Men nu er hun vist blevet magelig og besørger i forstuen ved væggen.
Hun er stadig rask og rørig, hvad hun tit demonstrerer ved musefangst, spurter og træklatring.
Det er altså forståelig magelighed.
Er der nogensomhelst chance for at jeg kan lære hende at gå på en kattebakke, som jeg evt placerer samme sted? Har før sat en balje med grus i gangen; det fattede hun ikke en meter af! Men kanten var nok for høj?
Og jeg har ikke prøvet at anbringe den det kriminelle sted.
Gode ideer modtages med glæde. Jeg vil nødigt forvise hende fra stuen, hvor hun elsker at være.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-08-17 12:16

Prøv en ormekur

Kommentar
Fra : horseman

Dato : 16-08-17 15:38

Hun har lige fået ormekur og har pt ikke orm.
Men nu handlede spørgsmålet om, hvordan man får en 10 år gammel kat til at gå på bakke?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-08-17 17:57

Katte der ikke gør det i bakken, kan man godt regne med har orm.
Citat
det fattede hun ikke en meter af!

Det tror jeg ikke på, katte er særdeles kloge dyr.
Prøv noget andet grus, min kat ville ikke gå i bakke hvis det var selvklumpende grus, eventuelt en lukket kattebakke.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-08-17 21:24

Min kat elskede at få nyt kattegrus = det billige fra ? Brugsen, som var brændt ler, og det skulle afprøves øjeblikkeligt - bare for at se om det var godt nok.
Den salgs kan også købes i diverse byggemarkeder til under ½ pris under navnet Leca nødder 2-4mm - aldrig køb det der hedder Cooted da det ikke kan suge vand.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-08-17 17:29

Aviser i gangen og en flad bakke med kattegrus, for de vil jo helst dække til bagefter.

Kommentar
Fra : horseman

Dato : 29-08-17 09:33

Har nu bestilt flad kattebakke og grus.
Tør ikke sætte det i gangen, da hun har vænnet sig til det sted langs væggen i forstuen.
Bliver nødt til at sætte det der og håbe hun forstår? Vender tilbage med resultat.