/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Ekstern harddisk
Fra : marken84
Vist : 539 gange
200 point
Dato : 24-07-17 23:15

Hvad mon der lige er gået galt her?

Nu kan jeg pludselig ikke se min eksterne harddisk som er sat i et USB stik...

Jeg formaterede den for at rense den for indhold, så jeg kunne bruge den som ny, men nu kan jeg pludselig ikke ikke se den...

Jeg kører WIN 10 Pro 64 bit hvis det kan være til nogen hjælp i opklaringen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-07-17 23:27

Citat
Jeg formaterede den for at rense den for indhold, så jeg kunne bruge den som ny, men nu kan jeg pludselig ikke ikke se den...

Til-del den et drev-bogstav i C: eller aktiver disken i enhedshåndtering? hvilket ikke burde være nødvendig - men hvem ved.. ELLER prøv at skift USB port.

Snurrer disken?

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 24-07-17 23:35

Kig i diskhåndtering om den stadig er partitioneret eller om den blot mangler drev bogstav....

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-07-17 23:42

[CITAT]eg formaterede den for at rense den for indhold,[/CITAT
Med hvilket program?

Troede ellers ´marken´ har tjek på andres fejl her inde..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-07-17 23:57

Prøv dette, kan du ikke se disken = prøv en anden indgang på din pc:
https://www.partitionwizard.com/

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 25-07-17 00:36

Citat
Til-del den et drev-bogstav i C: eller aktiver disken i enhedshåndtering? hvilket ikke burde være nødvendig - men hvem ved.. ELLER prøv at skift USB port.

Hvis jeg kunne tildele den et drev-bogstav var den jo ikke usynlig - så var der jo ikke noget problem...

Citat
Troede ellers ´marken´ har tjek på andres fejl her inde..

Man skal ikke tro, man skal vide mig-selv - Snurrer disken?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 25-07-17 00:37

Citat
Kig i diskhåndtering om den stadig er partitioneret eller om den blot mangler drev bogstav....

Tjae, det er jo netop det den gør...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-07-17 00:43

Citat
Man skal ikke tro, man skal vide mig-selv - Snurrer disken?

Meget nemt at mærke/ høre-
Tja, jeg har ikke dine problemer - men du vil jo gerne løse de samme - for andre, så prøv linket.
Citat
Prøv dette, kan du ikke se disken = prøv en anden indgang på din pc:
https://www.partitionwizard.com/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-07-17 00:44

Citat
Kig i diskhåndtering om den stadig er partitioneret eller om den blot mangler drev bogstav....

Tjae, det er jo netop det den gør...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 25-07-17 01:00

Jeg havde angiveligt fået det forkerte program downloadet - det gav jo af gode grunde ikke resultat...

Nu vil jeg så prøve dette
http://www.partitionwizard.com/feedback/install-partition-wizard.html?from-free-v10

men først i morgen...

Tak indtil videre - vender tilbage med friske øjne i morgen - sov godt...

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 25-07-17 02:20

Citat
Jeg havde angiveligt fået det forkerte program downloadet - det gav jo af gode grunde ikke resultat...

Hvis du en anden gang vil formatere en disk kan du nøjes med at gå ind i Stifinder, højreklikke på drevet, og klikke på "Formater".

Citat
Nu vil jeg så prøve dette
http://www.partitionwizard.com/feedback/install-partition-wizard.html?from-free-v10

I stedet for dette foretrækker jeg personligt Gparted fra:

http://gparted.org/download.php

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 25-07-17 09:39

Soren_Steen_Nielsen nu havde de to udsagn overhovedet ikke noget med hinanden at gøre i denne sammenhæng.

Hvilket program skal man bruge for at opspore den 'mistede/usynlige' adgang til harddisken?
Der er jo en forfærdelig masse forskellige muligheder i det link du sendte på http://gparted.org/download.php

Maskine 'bipper' når jeg tilslutter harddisken til en USB indgang og jeg kan mærke der er 'liv' i den.

Men det har ikke lykkedes at 'få øje på den' endnu hverken med det ene eller det andet program...

Kommentar
Fra : edison

Dato : 27-07-17 05:20

Den disk har nok af uforklarrige grunde fået filformatet RAW. Det har jeg set før,
Så du skal bruge et partitions program, der er flere gratis på nettet.
og så slette alle partitioner på disken, og derefter oprette en ny og formatere.
det kan tage sin tid, Jeg har prøvet det et par gange.
Hvis du ikke kan få adgang til den via usb, Må du pille den ud, og montere den i en pc.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 27-07-17 05:29

fordelen ved at montere den i en pc er, At så burde den vises i bios, Hvis den ikke vises i bios, er den nok Kaput.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 27-07-17 08:21

Hej edison, nu er det ikke sådan én man kan tage ud - det er sådan en flad plastbox "Buffalo" hedder den...

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 27-07-17 08:57

Citat
Hvilket program skal man bruge for at opspore den 'mistede/usynlige' adgang til harddisken?
Der er jo en forfærdelig masse forskellige muligheder i det link du sendte på http://gparted.org/download.php

Nedstående link fører direkte til download. Du får en .iso fil som du brænder direkte på en CD/DVD (fylder 280 MB).

https://sourceforge.net/projects/gparted/files/gparted-live-stable/0.28.1-1/gparted-live-0.28.1-1-i686.iso/download?use_mirror=kent

Hvis du ikke har en CD/DVD brænder er der her et link til hvordan du laver et USB-drev til denne:

http://gparted.org/liveusb.php

Alternativt kan man idag købe en DVD-brænder til USB for få hundrede kroner mange steder, bl.a. i Bog & Ide.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 27-07-17 08:59

Citat
Soren_Steen_Nielsen nu havde de to udsagn overhovedet ikke noget med hinanden at gøre i denne sammenhæng.

JA!

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 27-07-17 09:41

Sig mig lige hvordan du egentlig har prøvet at formatere dit drev. Du vil bruge et partitioneringsprogram som ud over at formatere også kan partitionere den, herunder også slette eksisterende partitioner.

Der findes også såkaldt low-level formateringsprogrammer som blot sletter indholdet i boot-sektoren og dermed samtlige partitioner således at Windows intet finder. Kan det være en sådan du er kommet til at bruge?

(Der findes også langt mere avancerede low-level formateringsværktøjer, men det er en helt anden snak.)

Din partitionwizard vil sikkert godt kunne vise om der overhovedet er en partition og du vil sikkert også kunne oprette en. Men jeg er ikke sikker på at den kan oprette noget hvis boot-sektoren er slettet. Jeg har haft en version som IKKE kan men jeg vil ikke udelukke at en nyere version kan lægge en ny bootrecord ind (hvis under 2 TB: MBR, hvis over: GPT).

Hvis det er her problemet ligger og partitionwizard ikke kan løse problemet så er vi tilbage ved mit forslag om at bruge Gpated. Den kan det hele. Bemærk at den booter op med Linux men bruges helt som var det Windows. Programmet starter automatisk, men efter at du har lukket det ned skal du blot dobbeltklikke på slukknap-iconet, så lukker Linux også ned.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 27-07-17 10:35

Nu er jeg da helt stået af Søren - det lyder som latin for mig den smøre du lige har fyret af...

Jeg er ikke PC nørd i stor stil, nærmest sådan lidt autodidakt forstås.

Den eksterne harddisk formaterede jeg som jeg havde formateret en USB stik tidligere.
Jeg ville bare rense den for de ting der lå på den og så ville den pludselig ikke vise sig igen.

Det er muligt det ikke er noget jeg skal eller kan rode med når det kommer til stykket - men man forsøger jo.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 27-07-17 10:51

Hvad hedder det program som du brugte?

Siden den slet ikke kan ses så kan den være blevet formateret til et for Windows helt fremmed filsystem, eller på anden vis helt i skoven.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 27-07-17 12:15

Citat
Siden den slet ikke kan ses så kan den være blevet formateret til et for Windows helt fremmed filsystem, eller på anden vis helt i skoven.

Et partitioneringsprogram vil efter al sandsynligt sagtens kunne rette op på dette. Men jeg kan ikke lade være med at tænke på en oplevelse for nyligt. Jeg havde købt en ny stor disk og et USB-kabinet til at putten den ind i. Men intet partitioneringsprogram eller andet kunne se den før jeg havde taget disken ud igen og sat den til PC-en direkte. Først herefter fungerede det. Er der ikke et par skruer et eller andet sted på din eksterne disk så den kan lukkes op? for det er garanteret en almindelig SATA-disk som sidder i den.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-07-17 19:54

Altså - når jeg har en drilsom harddisk, bruger jeg også programmet Gparted.
Først henter jeg programmet her: (hvor Søren Steen Nielsen vist også henter det)
http://gparted.org/download.php
Den skal hentes og gemmes på skrivebordet.
Den skal så brændes evt med dette program:
https://cdburnerxp.se ......................som bare hentes og installeres.
Start cdburnerxp
vælg brænd iso fil
find og åbn din iso fil på skrivebordet
læg en skive i skuffen
Brænd.

Du har nu en selv kørende skive/ værktøj til at ordne harddiske.

Sæt computeren til at boote fra CD
Hver gang den stopper/giver valg - tryk enter
til sidst er den klar og du kan kigge på din harddisk.

Harddisken kan vises som unalocated RAW osv.

Når du er kommet dertil så bare sig til..................................

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-07-17 19:58

UPS - din eksterne harddisk hedder Disk 1
Oppe til højre står dit indbyggede harddisk navn og den lille pil kan skifte til den eksterne HD

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-07-17 21:02

Klaudi kom engang med en ´fedt´ program, som jeg ikke kan huske PT, det kunne finde (usb) diske osv.
https://www.google.dk/search?q=usb+cant+format&oq=usb+cant&aqs=chrome.2.69i57j0l5.11609j0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Selv har jeg altid taget disken ud og lavet en INSTALL af et eller andet system via pc, med det samme får du at vide at disken er BAD, noget i stil med hvad SØREN skriver = det hele er gået i udu på disken og du skal have RECETTE DENS MEMORY/ hukommelse, det kan så også rettes med oven-nævnte? hvis jeg ikke tager fejl - men kan stadig ikke huske programmet.
Og hvis du ikke kan finde ud af at smide den direkte i en pc - så kan det tage sin tid - i dit tilfælde
https://www.youtube.com/watch?v=_TRWUJ1oZHc
eller
https://www.google.dk/search?q=usb+disc+only+16mb&oq=usb+disc+only+16mb&aqs=chrome..69i57.17207j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-07-17 21:06

Citat
UPS - din eksterne harddisk hedder Disk 1
Oppe til højre står dit indbyggede harddisk navn og den lille pil kan skifte til den eksterne HD

Enig, System disk bør altid være #1, men det kan jo være at hele systemet er gået ´argurk´.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-07-17 21:11

NB: du har vel ikke en enkelt ´knap/hul´ på den eksterne som du kan recette hele skidtet med?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-07-17 22:06

Hvis disken ikke er særlig gammel og andet ikke virker. så kan den byttes/ returneres = se på fabrikantens hjemmeside under garanti på disken/ du skal bare indlæse diskens serie nummer? på deres side = ikke selve USB.
Mener de fleste fabrikanter giver gratis post frem og tilbage.

BTW hvor stor er disken, har oplevet problemer med diske der er over 2TB

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 27-07-17 23:22

Jeg tvivler på jeg nogensinde kommer til at forstå noget af alle disse - sikkert velmenende forklaringer på så det ene og så det andet - og nej der er ikke nogen huller - og nu har jeg prøvet at downloade og brænde det omtalte program på en CD og hvad så?

Jeg tror jeg må sige det var det og så se glad ud, eller spørge én i min nærhed som kan tage sig fysisk af problematikken.

Jeg takker for alle de - sikkert gode forslag.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-07-17 10:59

Citat
og nu har jeg prøvet at downloade og brænde det omtalte program på en CD og hvad så?

Jeg år ud fra at du har brændt Gparted efter min anvisning.

Og så har du nu en Cd som kan starte computeren op.

start computer uden den eksterne harddisk
Læg CD i skuffen og luk
Genstart computeren
Nu håber jeg at computeren starter ved hjælp af CD Ellers lad høre.

Går den i gang så
Hver gang den stopper/giver valg - tryk enter
til sidst er den klar og du kan kigge på din harddisk.

Hvis du når så langt at den kigger på din indbyggede harddisk - skal du vende tilbage hertil.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-07-17 12:34

Næh nej Eyvind, den er sådan set totalt ligeglad med at der er en CD i skuffen eller ej...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-07-17 21:18

Hvis du har brændt den CD rigtigt, skal den se sådan ud når:
Du har startet computeren.
Lagt den CD i skuffen og lukket den.
Evt åbnet sti finder (wintast+e)

http://peecee.dk/upload/view/468324

Gør den det er den rigtig brændt.

Næste punkt er at gå i bios og tillade, at computeren kan boote på CD.

Men inden skal du lige lave en prøvevisning
Start computer
Læg gparted CD i og luk skuffen
Tilslut ekstern harddisk
Kan du se noget som ligner dette:
http://peecee.dk/upload/view/468325

Disk 0 er win 10
Disk 1 bør være ekstern harddisk
CD rom er din gparted disk

Ps Når du starter computeren............står der så noget nede i venstre hjørne.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-07-17 23:10

Jo Eyvind, alt ser rigtigt ud som du viser - der er ingen reaktion når jeg genstarter computeren.

-   I øvrigt meget fin brugsvildledning indtil videre -

Jeg har været i BIOS og kigge -

der står: 1 BOOT DEVICE (WINDOWS BOOT)
2 BOOT DEVICE (CD & DVD)
3 BOOT DEVICE (REMOVABLE DEVICE)
4 BOOT DEVICE (LAN)

(Ja, der står press enter og sådan noget lignende i vestre hjørne inden den går videre)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-07-17 08:58

Ja den booter automatisk på indb. harddisk.
(havde den været ude ville den boote på CD/DVD)

ESC - F9 - F10 - F11 - F12 - Del er en af de muligheder der plejer at kunne gå til boot valg

Tasterne skal aktiveres hurtigt..............med mindre du i bios har sat den til forsinkelse i opstart

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-07-17 20:12

Citat
Jeg tvivler på jeg nogensinde kommer til at forstå noget af alle disse - sikkert velmenende

Et meget nemt forsøg på at lave en NY BOOT/et eller andet? kunne være at hente og INSTALLERE disse på din USB - de få´s vist i flere udgaver - men hent til WINDOWS INSTALL og vælg dit USB drev der skal installeres på:
https://www.reactos.org/
http://www.mobilsiden.dk/nyheder/fa-android-pa-din-pc-med-det-specialudviklede-remix-os-20,lid.35669/
alternativt mener jeg at du også kan installere Linux på en USB stick/ harddisk, spørg andre.

Kan du ikke det? så ville jeg pille disken ud af kabinettet og smide på en stationer pc, så er problemet??? næsten løst.

Bor du i Jylland skal jeg gerne...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-07-17 20:22

Ellers smid skidtet i fryseren og vent til næste sommer.

Har du prøvet at at skifte USB PORT/ kabel.

Disse kan ´måske´hjælpe - men hold dig lagt fra dem hvis andet ikke virker:
https://www.google.dk/search?q=bad+sector+program&spell=1&sa=X&ved=0ahUKEwjNt6XUja_VAhWFCJoKHfVACaUQBQgjKAA&biw=1067&bih=509

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-07-17 20:25

Hvilket kabinet sidder disken i - de fleste er lige til at skille af og pille disken ud - søg selv på ´tuben´.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-07-17 20:42

Citat
Hvilket kabinet sidder disken i - de fleste er lige til at skille af og pille disken ud - søg selv på ´tuben´.

Fatter du ikke hvad jeg skriver? DEN KAN IKKE ÅBNES!

Sådan en lignende:
http://www.pricerunner.dk/pl/36-3162795/Harddiske/Buffalo-MiniStation-Safe-1TB-USB-3.0-Sammenlign-Priser

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-07-17 21:59

Kære mig-selv.....................Jeg prøver at guide Marken 84 hen til at kunne formatere sin eksterne harddisk, som åbenbart har tabt partitionstabellen under forsøget på at slette -
Kan du ikke lige vente med parallel råd indtil jeg opgiver.
Ps. vi er allerede i gang med Linux som gparted vist er baseret på.

Tilbage til Marken 84:

Du skriver for resten at alt vises som jeg beskriver på dette billede:
http://peecee.dk/upload/view/468325

Start computer
Læg gparted CD i og luk skuffen
Tilslut ekstern harddisk

Disk 0 er win 10
Disk 1 bør være ekstern harddisk
CD rom er din gparted disk

1. Så kan du jo se Disk 1 som jo er eksterne HD
2. Hvad skrives der ud for Disk 1
3. Hvad har du af muligheder ved højreklik på området ved Disk 1

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-07-17 23:41

Citat
Du skriver for resten at alt vises som jeg beskriver på dette billede:
http://peecee.dk/upload/view/468325

Næh, det gør jeg nu ikke...

Jeg skriver at det der er på CD'en er som du har beskrevet...

Det ser sådan ud - jeg downloadede et partioneringsprogram...

http://peecee.dk/upload/view/468338

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-07-17 10:49

Easus partitionsprogram bør også kunne rette din eksterne harddisk op.

PAS PÅ - det du viser her er et billede af din indbyggede harddisk.
http://peecee.dk/upload/view/468338

Viser den eksterne harddisk sig slet ikke her:

start computer
tilslut ekstern harddisk
højreklik nede til venstre på start
vælg diskhåndtering

Nu kan du se ramme hvor der i starten står Disk 0
Er der flere rammer og hvad står der i den/dem

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 30-07-17 14:59

Citat
PAS PÅ - det du viser her er et billede af din indbyggede harddisk.

Viser den noget der kan bruges til noget for uvedkommende?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 30-07-17 18:29

Citat
Viser den noget der kan bruges til noget for uvedkommende?

Han advarer om at du kan komme til at ødelægge indholdet på din interne disk, altså din Windows, hvis du gør noget forkert.

Det skulle vel ikke være så heldigt at du bor på Sydsjælland?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 30-07-17 19:13

Citat
Det skulle vel ikke være så heldigt at du bor på Sydsjælland?

Nej det gør jeg heldig vis ikke...

Men jeg giver mig ikke til at rode med noget jeg ikke er helt sikker på...
Derfor spørger jeg så meget som jeg gør.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-07-17 19:17

Du er velkommen til at spørge så meget du vil.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 30-07-17 19:19

Tak for det Eyvind - det er jo livet om at gør med den eksterne harddisk.

Derimod er det vigtig at resten stadig fungerer som det skal...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-07-17 19:35

Hvis det er en bærbar computer du har.

På undersiden - er der noget som ligner et låg på størrelse med ca. 9 X 14 CM. og sidder det låg fast med en eller 2 skruer. Bare for at være nysgerrig.

Ps. din bærbare skal være lukke helt ned inden du vender den for at kigge.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 30-07-17 21:31

Citat
Hvis det er en bærbar computer du har.

Det er det så ikke - det er en stationær...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-07-17 10:27

Ok så er den indbyggede harddisk ikke så let at koble fra.

Så kan du enten indstille bios til at boote først på CD/DVD
Og så burde den starte din gparted cd

Eller når computeren genstartes altså vælge genstart inde i Windows ved afslutning.
Straks når den begynder at genstarte så:

Tryk på en af disse taster klik klik klik klik klik klik
ESC - F9 - F10 - F11 - F12 - Del - er en af de muligheder der plejer at kunne gå til boot valg

Tasterne skal aktiveres hurtigt..............med mindre du i bios har sat den til forsinkelse i opstart
Det hedder noget med delay altså forsinkelse.

Når computeren starter efter valg af genstart, er det muligt at den nede i venstre hjørne viser hvilken tast der bruges til bootvalg.

Forsøgene her foretages med den gparted cd i skuffen

Når eller hvis den starter gparted - skal du bare kigge og ikke foretage dig noget før du har "snakket" med mig eller Søren Steen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-08-17 00:08

Alt kan åbnes og lukkes - det er bare godt samlet:
https://www.youtube.com/watch?v=_ZHgFHFZSf8

Hvad koster en Ekstern disk nu til dags?

Citat
Jeg prøver at guide Marken 84 hen til at kunne formatere sin eksterne harddisk, som åbenbart har tabt partitionstabellen under forsøget på at slette

OK, skal ikke blande mig - men den er åbenbart gået forbi ´Marken´.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 06-08-17 01:22

Det er jo vældig at den måske kan skilles ad - og hvad mon jeg så kan bruge det til?

Jeg er ikke blevet klogere på hvorledes jeg får den til at virke igen desværre - det er jo sikkert som jeg selv tidligere har påpeget manglende forståelse af teknik m.m. fra min side.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 06-08-17 16:19

Citat
Det er jo vældig at den måske kan skilles ad - og hvad mon jeg så kan bruge det til?

Det er med garanti en almindelig SATA-disk som internt i huset er sluttet til en USB til SATA interface. Ved at tage disken ud kan man slutte den direkte til maskinens bundkort med SATA-kabler hvilket ofte giver bedre muligheder for bl.a. at partitionere og formatere disken. Jeg har selv for ganske nyligt oplevet at jeg ikke kunne partitionere en helt ny disk via USB.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 08-08-17 17:12

Citat
Jeg er ikke blevet klogere på hvorledes jeg får den til at virke igen desværre - det er jo sikkert som jeg selv tidligere har påpeget manglende forståelse af teknik m.m. fra min side.

Måske er det ikke nødvendigt at "forstå alt" men til tider bare følge en anvisning.

Der er mange metoder til at snakke med en genstridig harddisk.
Alle metoder kan som regel ikke bruges samtidig.
Så for ikke, at være årsag til, at din harddisk går helt i kludder, vil jeg hoppe fra spørgsmålet.

Godkendelse af svar
Fra : marken84

Dato : 08-08-17 19:39

Tak for svaret Eyvind.

Nu havde jeg skrevet en vældig fin forklaring hvorfor jeg også hopper fra spørgsmålet - den forklaring orker jeg ikke at gentage...
(Den forsvandt da jeg skulle acceptere svaret her)

Vil bare sige tak til alle for en ihærdig indsats for at oplyse mig...

Tillykke til Eyvind med de ubetaleligt gyldne points som I alle jo kunne fortjene.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-08-17 20:31

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 08-08-17 21:59

Jeg er meget ked af at du har opgivet. Men hvis du en dag skulle lære en computernørd at kende så vil han sikkert kunne ordne det på ingen tid. Det behøver ikke at være en ungt menneske, jeg er selv 66 år. Jeg har blot arbejdet professionelt med disse ting for mange år siden, idag arbejder jeg kun med disse ting privat. Der findes rigtigt mange som har det på samme måde som mig.

Citat
- den forklaring orker jeg ikke at gentage...
(Den forsvandt da jeg skulle acceptere svaret her)

Du er absolut ikke den første som har oplevet at den tekst som man møjsommeligt har tastet ind forsvinder. Derfor er mange begyndt at skrive teksten i Notepad for derefter at kopiere den over i tekstboksen. Forsvinder teksten, så kan man blot kopiere den en gang til.