/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Bærbar Acer skærm skiftet farve
Fra : Gin
Vist : 281 gange
100 point
Dato : 22-07-17 16:53

Jeg har en bærbar Acer ES1-731-C850. Efter en mærkelig opstart, hvor skærmen kom frem sort men med de sædvanlige klokke- og datooplysninger i venstre nederste hjørne, kunne jeg ikke komme videre. Fik et godt råd fra en Microsoft mand, at jeg skulle holde shift tasten nede mens jeg startede op. Det virkede, og den kom frem med skrivebordet og ikoner, men baggrundsfarven var sort. Der plejer at være et billede af skøn natur. Da jeg gik ind i min mail, var baggrundsfarven der også sort. Er der en venlig nørd, der kan hjælpe mig med dette. Jeg vil gerne have den normale baggrund igen.....

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 23-07-17 05:43

Når du holder shift nede under opstart, så starter du din pc op i safe mode!!

"I fejlsikret tilstand startes Windows i en basistilstand ved hjælp af et begrænset sæt filer og drivere. Det kan hjælpe dig med at foretage fejlfinding af problemer på din pc. Hvis problemet f.eks. ikke opstår i fejlsikret tilstand, ved du, at standardindstillingerne og standarddriverne ikke er årsag til problemet." https://support.microsoft.com/da-dk/help/12376/windows-10-start-your-pc-in-safe-mode

Det vil sige at dine baggrundsbilleder/farver ikke bliver indlæst i safe mode.
Du er nødt til at finde fejlen på din pc, der gør at du kun kan starte i safe mode, før du kan få dine baggrundsbilleder/farver tilbage.

Du skriver ikke hvilken version af Windows du bruger, så svært at hjælpe med det

Kommentar
Fra : Gin

Dato : 23-07-17 08:37

Tak for dit tip. Jeg bruger Windows 10. Jeg brugte det der stod om at gå fra indstillinger. Kom til punkt 4, Når din pc er genstartet, skal du vælge Fejlfinding > Avancerede indstillinger > Startindstillinger > Genstart på skærmen Vælg en indstilling, men hvad skal jeg vælge, for at igen få mine farver tilbage, for det hjælper ikke noget at genstarte den i fejlsikret tilstand. Hvad skal jeg vælge af de forskellige F-taster. Jeg bor i Frankrig, og den side der kommer op med disse taster er på fransk og efter 1 minut forsvinder den og computeren slukkes....... Håber du kan hjælpe på dette problem. Tak.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 23-07-17 09:45

Hvad sker der når du starter pc'en normalt? Uden at holde shift nede?
Kommer der en fejlmelding? Hvis, hvad står der?

Kommentar
Fra : Gin

Dato : 23-07-17 12:44

Når jeg starter normalt, lander jeg til sidst på skrivebordet, men baggrunden er sort, og når jeg går i min mail boks, er baggrunden også sort. Det jeg mangler, er en metode til at få de gamle baggrunde tilbage.

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 50 point
Dato : 23-07-17 17:15

Ok - klik et tilfældigt sted på din skærm - Vælg personlige indstillinger.
Du er nu på den side hvor du kan vælge billede og farver til din baggrunds skærm.

Kan også gøres via Indstillinger - Personlig tilpasning.

Kommentar
Fra : Gin

Dato : 13-08-17 07:59

Undskyld pausen - ferie. Da jeg igen tog fat på problemet, kom jeg ingen vegne. Til sidst ringede jeg til Microsoft, hvor en servicemedarbejder overtog min skærm. Hun havde også problemer med at få løst sagen, men til sidst kom der skred i problemerne og alt blev rettet op, så nu har jeg igen en computer uden problemer. Tak for Jeres forsøg på at hjælpe.

Godkendelse af svar
Fra : Gin

Dato : 13-08-17 08:01

Tak for svaret dogvillestar.