/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Hjælp til indbetalingskort
Fra : Martin98
Vist : 806 gange
220 point
Dato : 22-07-17 12:14

Jeg har købt nogle t-shirts hos HM online, per efterkrav, så jeg har fået et girokort jeg skal betale.
Det er ikke et girokort som sådan, men de har givet mig tallene så jeg selv kan udfylde det i netbanken.
Der står følgende:

Korttype: 04
Dit referencenummer: 1010049269
Gironummer: 16800422

Men mangler der ikke en række tal mere?

I min netbank står der både referencenumner, debitoridentitet og gironumner.

Er der nogen der ud fra de tal kan fortælle mig hvad der er hvad?

Deres kundeservice svarede aldrig tilbage på min mail og der er altid over 30 minutters ventetid. Jeg går snart en rykker

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 22-07-17 12:26

Du skal selvfølgelig bruge det sted er står INDBETALINGSKORT

Men der er noget galt med de tal du har skrevet, enten om det er
kontonummeret 1010049269 eller det er gironummeret 16800422
det refererer ikke til nogen kendt betalingsmodtager.

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 230 point
Dato : 22-07-17 12:27

Ret 1. felt til 04, i andet felt skriver du referencenummer og i sidste (3.) felt skriver du gironummer.

Godkendelse af svar
Fra : Martin98

Dato : 22-07-17 12:36

Tak for svaret Bille1948.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 22-07-17 12:38

Imponerende hvis du kan få det til at virke...

Kommentar
Fra : Martin98

Dato : 24-07-17 09:56

Øv det virker ikke. Den skriver at nederste talrække mangler tal.
Hvor amatør agtigt

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 24-07-17 10:33

Hvad sagde jeg - kunne jeg jo så stikke dig i næsen...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 24-07-17 10:37

Du skal nok lige kigge den faktura grundigt igennem igen.

Det er jo sikkert et ordrenummer eller fakturanummer du har brugt som indbetalernummer...

Kommentar
Fra : Martin98

Dato : 24-07-17 16:45

Det var en flovmand marken
Men jeg er ikke den enste der ikke kan finde ud af at betale når jeg googler det.
Har trippeltjekket alle tal og prøvet både på Mobilen og på PC.

Jeg må ringe til dem og spilde 45 minutter af mit liv.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 24-07-17 16:56

Der er nok ikke andet at stille op - desværre nej...

Det må da være et usandsynlig kluntet indbetalingskort/faktura du der har fået præsteret.

Jeg kunne jo ret omgående konstatere at numrene ikke passede nogen steder ved at gå ind og forsøge at betale på min egen konto i banken.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 24-07-17 16:58

Kunne du måske prøve at skrive til dem og spørge om de ønsker nogle penge for deres T-shirts, så skal du da ikke spendere 45 minutter i telefonen.

Kommentar
Fra : Martin98

Dato : 24-07-17 20:27

Så lykkedes det at komme igennem til kundeservice.
De havde oplevet fejl med deres faktura til flere kunder.
Der manglede et 2 tal til sidst i referencenumneret, så gik den igennem.