/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
UTROLIG DÅRLIG SERVICE FRA KENDT BUREAU
Fra : ingelein
Vist : 240 gange
50 point
Dato : 17-07-17 19:12

Hvis man som dansker eller udlænding har lejet et sommerhus hos DANCENTER ankommer sent om aftenen og henter nøgle og husmappe i en boks med den kode man har fået på sin bestillingsbekræftelse skulle man jo tro at alt var ok og at man efter 600 km køretur kunne tage sit sommerhus i besiddelse........ men ak nej. Læs en historie om utrolig dårlig service her:
Vi sad i vores sommerhus, som vi også udlejer via DANCENTER. Klokken var 22.30 og vi var lige kommet hjem. Det var bælgravende mørkt udenfor, da en bil holdt i naboens indkørsel. Straks efter kom en mor med to børn og bankede på vores dør. Det viste sig, st hun havde fået udleveret mappe og nøgle til vores hus. Der var byttet rundt på de to sidste cifre i husnummeret på nøgle og mappe i forhold til det nummer kvinden havde på sin bekræftelse. Vi ringede til uendeligt mange numre hos DANCENTER, men enten var det udenfor åbningstiden eller også slet ingen respons. Vi tilbød de 3 trætte mennesker en overnatning i annekshuset. Det var de glade for og var begyndt at finde sengetøjet frem. Så kom vi i tanker om at vi tidligere på sæsonen havde talt med en person fra DANCENTER, så vi havde et privat mobilnummer til vedkommende. Herefter blev vi ringet op om at kunden kunne henvende sig til det sted, hvor nøglen var blevet hentet. Det ville vare 20 minutter før vedkommende kunne være der. Nu nærmede vi os midnat. De trætte mennesker pskkede sammen og drog afsted idet vi forsikrede dem om at de kunne komme tilbage til os, hvis de ikke fik deres lejede sommerhus - 15 km herfra.
Se, det var jo en lykkelig udgang......MEN HVORFOR HAR SÅ STORT ET UDLEJNINGSBUREAU IKKE ET EMERGENCY NUMMER MAN HURTIGT KAN FINDE OG RINGE TIL. SERVICE ER VIST ET UKENDT BEGREB OG BURDE VÆRE OBLIGATORISK AT VÆRE PÅTRYKT ENHVER LEJEKONTRAKT.
Udover ovenstående hændelse var der i "vores" husmappe et ark, hvorpå der stod detaljer om hvilken tilstand huset skulle forlades i, henvisning til rengøring af specielle ting osv. ...... nederst et navn og mobilnummer til ejeren af huset....... det var bare en side som slet ikke hørte til i vores mappe og vi ulejligede den sagesløse mand ind under midnat.
Er sådan et manglede nødnummer en sag for forbrugerstyrelsen?
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-07-17 20:37

http://www.dancenter.com/
Citat
at man efter 600 km køretur

Så kommer du vist fra udlandet - så mange Km kan man da ikke køre i DK, med mindre man tager ´strandvejen´ og så bliver det til mange flere Km.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 17-07-17 20:43

Hvis mig-selv havde læst rigtigt, kunne han måske have regnet ud at den omtalte lejer var en tysk dame med to børn fra et sted syd for Hamborg?
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-07-17 21:11

Citat
havde læst rigtigt

Troede det var en ?? mindre roman du skrev på.

Så skimmede bare det skrevne meget hurtigt igennem - SORRY

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 17-07-17 21:27

Ja, mon ikke også DANCENTER nøjes med at skimme?
Ingelein
Ps. Sommerhuset ligger på Djævleøen

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 17-07-17 21:35

Måske en and, men de skriver på facebook og andre steder..
Nødnummer udenfor lokalkontorets åbningstid findes i husmappen.
https://www.dancenter.dk/kontakt.html

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 17-07-17 22:12

Ja, det er numre til brandvæsen, politi og læger
Såfremt det er muligt, kigger man selv efter om alt er ok inden næste lejer. Slutrengøring af bureauet koster ellers 800 kr for lejeren, og det vil de fleste gerne selv gøre rent efter sig for.
Vi prøvede alle opgivne numre i husmappen og de numre der kan findes på Dancentrets egne hjemmesider os.
Vi har selv været rigtig meget i knibe, da vi en fredag aften efter bureauets lukketid opdagede en utæt varmtvandsbeholder. Huset var lejet ud om lørdagen, så bureauet måtte kontakte lejeren og tilbyde et andet hus.
Desværre kunne vi heller ikke her komme i kontakt med bureauet. Der kunne jo også have været indbrud osv.
Ingelein

Annuller spørgsmålet
Fra : ingelein

Dato : 27-08-17 13:10

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål