/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Canal Digital og Panasonic tv
Fra : jensviggo
Vist : 166 gange
100 point
Dato : 13-07-17 05:51

Elly har Canal digital som hun modtager via en parabol og et Panasonic tv. Alt har fungeret perfekt i mange år, men lege pludselig er der begyndt at komme generende reklamer/mærkelige ting frem på skærmens højre nederste del og i bunden af skærmen, det er tydeligt at det måske har noget med en bedre fjernbetjening at gøre (måske) I bunden i midten kommer der osse en form for bjælke der har en gul prik der bevæger sig fra venstre mod højre for til sidst at stå stille i midten.
Fænomenet dukker op få min efter at tv er tændt. Det er på alle kanaler.
Hvad dælen er der galt?????

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-07-17 12:05

Citat
en bedre fjernbetjening at gøre

Hvis ikke fjernbetjeningen kan vise tv, så har det intet med den at gøre.
Citat
Canal digital som hun modtager via en parabol

Så må? fejlen ligge hos udbyder eller i selve parabolmodtageren, har aldrig hørt om et tv der pludseligt begynder at afspille reklamer.

Er det hele forbundet med kabler? eller bruger du Apps/USB

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 14-07-17 03:33

Alt er forbundet med kabler

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-07-17 09:59

Hvor gammeller skærmen ?
Og er det en tykskærm, dvs ikke en fladskærm, dem kan man jo stadig bruge med en boks.

Når et TV af den gamle type fik en vandret streg på alle kanaler var det et forvarsel om man lige så godt kunne kigge efter et nyt

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 15-07-17 05:33

Har fundet ud af hvad årsagen er. I tv menu, findes der mulighed for at vælge mellem Demo eller hjemmode. Tv stod i Demo mode, altså en mode der anvendes, når apparatet står tændt i butik/fremvisningslokale. Derfor reklamer. Fandt oplysningerne ved at ringe til Panasonic Danmark.