/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Mild cylle
Fra : mikaelsol
Vist : 448 gange
10 point
Dato : 27-06-03 17:19

Er der ikke nogen der kan anbefale en cylinder.
Den skal sidde på en BWS'er med standard krumtap.
Jeg tænkte på en cylinder i sportsklassen, men jeg vil meget gerne have det specificeret med cylindernavn og hvor den kan købes, hvis der er nogen der kan hjælpe med det.
Kan en almindelig uerfaren "knallerttuner", der kun har rodet ved cylinder og sådan, skifte en karburator?

Kommentar
Fra : mikaelsol

Dato : 27-06-03 17:22

Og hvor mange % strammere skal koblingsfjedren være hvis den skal være på 27 kg?

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 27-06-03 17:35

Jeg tror et Polini Sport 47mm kit ville være et godt bud, det burde din krumtap lige kunne holde til...

og JA, du kan godt skifte din kaburator, bare du holder øje med hvordan du skildt den gamle ad! (er snart træt af at skrive den sætning )

Kommentar
Fra : mikaelsol

Dato : 27-06-03 19:56

OK jeg havde bare ikke fattet det. Jeg er lidt usikker på det.
Den cylinder dur også godt nok til den powered udstødning, ik?
Og hvordan kan man "mærke" at den er dysset rigtigt?

Kommentar
Fra : mikaelsol

Dato : 27-06-03 20:25

Jeg havde da helt glemt, hvad med luftindtaget, det skal vel også indstilles i karburatoren. Er det en anden dyse eller er det bare en skrue? Hvis man nu kører med knallert 45 cylinder, og powerfilter og en 19 mm karburator, hvor meget skal luften så stilles på? og hvordan?

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 10 point
Dato : 27-06-03 21:03

polini sport og tp powered passer fint sammen...! Men skift dog din krumptap og køb dig en malossi MHR eller polini EVO cylinder i stedet for !

og du kan mærke at den er dyset rigtigt når den kører perfekt! Når den begynder at gå dårligere både hvis du dyser op og ned så har du fat i den rigtige dyse!

og luft indtaget kan du jo indstille på luft/benzin skruen, men hvis du fx. skifter fra originalt til power luftfilter så bliver du nød til at dyse op, da det er en så stor forskel så du ikke kan indstille det ordentligt på luftskruen...

Godkendelse af svar
Fra : mikaelsol

Dato : 29-06-03 13:07

Tak for svaret Jon.
Jeg har ikke lyst til at den skal rende over 100 jeg kommer alligevel ikke til at skulle bruge det da stierne er så snørklede og smalle herude.

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 29-06-03 13:17

okay..... *host*tøs*host*.......