/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Mild cylle
Fra : mikaelsol
Vist : 448 gange
10 point
Dato : 27-06-03 17:19

Er der ikke nogen der kan anbefale en cylinder.
Den skal sidde på en BWS'er med standard krumtap.
Jeg tænkte på en cylinder i sportsklassen, men jeg vil meget gerne have det specificeret med cylindernavn og hvor den kan købes, hvis der er nogen der kan hjælpe med det.
Kan en almindelig uerfaren "knallerttuner", der kun har rodet ved cylinder og sådan, skifte en karburator?

 
 
Kommentar
Fra : mikaelsol


Dato : 27-06-03 17:22

Og hvor mange % strammere skal koblingsfjedren være hvis den skal være på 27 kg?

Kommentar
Fra : Jon


Dato : 27-06-03 17:35

Jeg tror et Polini Sport 47mm kit ville være et godt bud, det burde din krumtap lige kunne holde til...

og JA, du kan godt skifte din kaburator, bare du holder øje med hvordan du skildt den gamle ad! (er snart træt af at skrive den sætning )

Kommentar
Fra : mikaelsol


Dato : 27-06-03 19:56

OK jeg havde bare ikke fattet det. Jeg er lidt usikker på det.
Den cylinder dur også godt nok til den powered udstødning, ik?
Og hvordan kan man "mærke" at den er dysset rigtigt?

Kommentar
Fra : mikaelsol


Dato : 27-06-03 20:25

Jeg havde da helt glemt, hvad med luftindtaget, det skal vel også indstilles i karburatoren. Er det en anden dyse eller er det bare en skrue? Hvis man nu kører med knallert 45 cylinder, og powerfilter og en 19 mm karburator, hvor meget skal luften så stilles på? og hvordan?

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 10 point
Dato : 27-06-03 21:03

polini sport og tp powered passer fint sammen...! Men skift dog din krumptap og køb dig en malossi MHR eller polini EVO cylinder i stedet for !

og du kan mærke at den er dyset rigtigt når den kører perfekt! Når den begynder at gå dårligere både hvis du dyser op og ned så har du fat i den rigtige dyse!

og luft indtaget kan du jo indstille på luft/benzin skruen, men hvis du fx. skifter fra originalt til power luftfilter så bliver du nød til at dyse op, da det er en så stor forskel så du ikke kan indstille det ordentligt på luftskruen...

Godkendelse af svar
Fra : mikaelsol


Dato : 29-06-03 13:07

Tak for svaret Jon.
Jeg har ikke lyst til at den skal rende over 100 jeg kommer alligevel ikke til at skulle bruge det da stierne er så snørklede og smalle herude.                        

Kommentar
Fra : Jon


Dato : 29-06-03 13:17

okay..... *host*tøs*host*.......

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177428
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407944
Brugere : 218878

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste