/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvad betyder trigger warner?
Fra : cristian2
Vist : 442 gange
40 point
Dato : 12-07-17 14:24

Er det den der advarer andre, hvis de skulle komme til at overskride de moralske spilleregler. Eller er den den der bryder reglerne. Sikkert noget helt andet.
Det er efter sigende noget venstrefløjen skulle benytte sig af.
Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-07-17 14:51

trigger warner - må være den der advarer

The University of Chicago recently decided to put an end to trigger warnings—advance notice of subject material that might upset students—and safe spaces—places where students can avoid those subjects. The university’s reasoning for ending these voluntary practices was a “commitment to academic freedom.” In reality, this policy puts many students in the uncomfortable position of entering spaces that may or may not be safe for them to learn, interact and share in—and puts the onus on them to leave or to endure the situation.

Og med Google oversættelse

University of Chicago besluttede for nylig at sætte en stopper for at udløse advarsler om forhåndsmeddelelse af fagmateriale, der kan forstyrre elever og sikre steder, hvor eleverne kan undgå disse emner. Universitetets begrundelse for at afslutte disse frivillige praksis var et "engagement i akademisk frihed." I virkeligheden sætter denne politik mange studerende i den ubehagelige position at komme ind i rum, der måske eller ikke er sikre for dem at lære, interagere og dele i og Sætter dem i stand til at forlade eller forholde sig til situationen.

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 14-07-17 13:27

Citat
trigger warner - må være den der advarer

Tak for svaret. Men hvordan bruger man det korrekt på dansk. Er der et eksempel på hvordan man anvender det?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 40 point
Dato : 14-07-17 18:45

Et eksempel som jeg kunne forestille mig:

Hvis du stiller dig ind midt en menneskemængde som uden at du ved det er fanatiske fans af eks. - Brønby fodboldklub ---------------------- og råber FCK slagord ..............

Altså det er FCK slagord som trigger/starter balladen.

Men inden så advarer jeg dig mod at starte / trigge balladen

Jeg må så være trigger warner

Men det bruges vist også i andre sammenhænge.

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 16-07-17 23:10

Tak for svaret Eyvind.