/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Vakumlyd, når kobling trædes ned
Fra : mabou
Vist : 159 gange
100 point
Dato : 27-06-17 17:14

Touran 1,9 TDi årgang 2006

Observere følgende fejl

1) Når kobling trædes ned, kommer der en vakumlyd (eller en susen lyd - ) - mest tydelig når man accelerer

2) bilen har mistet trækkraft 2 gange, hvor den ik længere ville trække

3) bilen vækker meget svært bogen gange.

Hvad er folks bud? hvad kan det være?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 27-06-17 17:59

Forstår ikke du kan accelerere når koblingen er trådt ud? Og får ikke mening af kommentar 3).

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-06-17 21:23

Altså når du slipper koblingen giver den lyd fordi den er slidt og skrider lidt.
Mister trækkraft kunne også tyde på slidt eller olie på koblingspladerne.
Ved for meget motorolie kan der trække olie ud i koblingshuset.

Men jeg tror mest på slidt kobling.

Kommentar
Fra : mabou

Dato : 27-06-17 23:29

Ups, det kan jeg godt se, der skulle stå hakker

Koblingen er skiftet for ca. 4 måneder siden.

Annuller spørgsmålet
Fra : mabou

Dato : 30-06-17 20:32

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål