/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Doro roaming Norge
Fra : hvaderikkeibrug
Vist : 288 gange
500 point
Dato : 18-06-17 17:49

Jeg har en veninde, der hverken har computer eller smartphone, men en Doro mobil, der kan ringe og sms'se.
Hun skal til Norge og har hørt noget om EU og roaming og vil gerne vide, om hun kan bruge sin mobil-telefon i Nordnorge uden ekstraomkostninger.
Jeg kan ikke finde noget om det ved alm. Google-søgning. Har selv kun en smartphone.
Nogen af jer kvikke hoveder, der ved noget?
Når hun ringer fra Danmark til familien i Norge, er det så dyrere via fastnet end mobilen. Fastnet'ten går bedre igennem, siger hun.
På forhånd tak
M.P.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 18-06-17 17:55

Norge er ikke et EU-land, men EØS-land.

Men det finder hun ud af, når hun kommer derop og modtager en velkomst SMS

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 18-06-17 18:52

Hun kunne jo også spørge sin udbyder, -det kunne jo også være det var billigere at tilmelde sig inden rejsen.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 500 point
Dato : 18-06-17 19:17
Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 18-06-17 20:40

Hvad det koster at ringe til/fra nordnorge eller for den sags skyld et hvilket somhelst andet sted har intet somhelst med hvilken slags mobil man har, men teleselskabet. Så ring til dem. Hos nogle teleselskaber skal muligheden ligefrem oprettes!

Godkendelse af svar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 19-06-17 06:21

Tak for svaret katekismus. Jeg kører hende til den nærmeste Yousee-butik.