/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Digital stueantenne
Fra : LuffeA
Vist : 231 gange
500 point
Dato : 16-06-17 10:42

Jeg flytter til Nakskov hvor der er 6 km til nærmeste sender, og i privat udlejning hvor jeg ikke er bundet til TV-pakke, betaler dog antennebidrag for en relativ ny kabelinstallation.

Hvordan vil en af de nye små firkantede digitale antenner klare en smule DR som pt er det eneste jeg gider at se (når jeg ikke falder i søvn foran skærmen)
Faktisk har jeg også mulighed for at sætte dimsen i et østvendt vindue med retning til senderen, så der byrde ikke komme pixelflimmer på den flade ........... eller hvad ?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-06-17 11:36

Der er kun og prøve??

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 16-06-17 18:30

Jeg har 5 km til Gladsaxe senderen - og det går fint med en lille stueantenne - så mon ikke også at Nakskov er fino.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-06-17 19:42

Der kan komme forstyrrende signaler - der kan stå noget i vejen - du kan ligge nede i en dal.

Men ellers er 6 km ikke langt væk.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 16-06-17 20:06

Ved ikke om dette kan bruges til noget som helst http://www.dr.dk/hjaelp/tv

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-06-17 04:24

Citat
du kan ligge nede i en dal.

På Lolland ?
Faktisk er der en ådal godt 10 km udenfor på landevejen mod Maribo, men højst 3 meter dyb.

Kommentar
Fra : Eyvind