/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mere end en bruger
Fra : o.v.n.
Vist : 289 gange
200 point
Dato : 12-06-17 00:46

Så blev der købt en ny bærbar til brormand, jeg har sat den op flyttet alle dokumenter og andre filer over på den nye, brugeren ønsker at logge på uden at skulle skrive kodeord eller pin kode så jeg åbnede netplwiz og ændrede så der logges på direkte - men når computeren startes så står der på skærmen: Skriv et brugernavn for at logge på, der er på forhånd valgt en som som hedder Anen bruger og det først når jeg klikker at brormands brugerkonto bliver vist nede i venstre hjørne af skærmen og når jeg klikker på den så skal der skrives pin kode for at logge på.
Hvordan får jeg fjernet Anden bruger så der logges på uden omveje?
Der er ikke andre brugere i Kontrolpanel Brugerkonti

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 12-06-17 08:15

Hvorfor bruger du ikke Windows egen brugeropsætning?
Nå, men...
Klik på luppen nederst til venstre og skriv "kør"
Vælg skrivebordsappen "kør"
Med den kører du "lusrmgr.msc
Klik på den bruger, du vil af med.
Ovre til højre finder du den samme bruger, og under" flere handlinger" kan du slette den.
Du kan også vælge "egenskaber" og deaktivere den.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 12-06-17 10:09

Ups.
Jeg vidste ikke, at netplwiz er standard windows.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-06-17 01:36

Der er lidt ventetid, jeg har ikke haft adgang til computeren siden jeg stillede spørgsmålet men jeg regner med at afprøve forslaget i løbet af denne weekend