/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
roboform - igen!
Fra : lillelyst
Vist : 259 gange
50 point
Dato : 10-06-17 09:50

Hej med jer. Jeg oprettede for ikke så længe siden denne her tråd http://www.kandu.dk/Spg177942.aspx. Jeg synes simpelthen det er et fremragende program og har fiflet en del med det. Dog er jeg kommet i tvivl om hvordan man egentlig ændre koderne afhængig af situationen og må samtidig konstatere at den ikke virker på NEMID. (sig endelig til hvis I har en smart måde at tacle det på).

1) Kan roboform ændre koden direkt på hjemmesiden efter login? eller skal jeg ind bag ved indstillingerne og frem til menuen - indstillinger - password ændring og her lade roboform generere et password som så skal sættes ind via kopi og SÆT IND? Nogen gange synes jeg det virker, andre gange ikke. Har også oplevet at når jeg er inde på en side via min google konto, så skal jeg først indtaste koden til googlekontoen (det burde roboform havde gjort via dens login), så derefter skal der indtastes den manuelle kode på den aktuelle hjemmeside for overhovedet at kunne komme ind på den. 3. led i den forbindelse vil så være ind i settings - change password osv. Det virker ikke som at være den rigtige måde at gøre det på da det er alt for tidskrævende. Så måske har I gjort andre erfaringer? Måske skal jeg bare bruge mere tid på at træne programmet? :)

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 25 point
Dato : 10-06-17 12:37

Citat
1) Kan roboform ændre koden direkt på hjemmesiden efter login?

Det skal du gøre under Værktøj/rediger ELLER mener du siden login, sidste kan det ikke.
Citat
Har også oplevet at når jeg er inde på en side via min google konto, så skal jeg først indtaste koden til googlekontoen (det burde roboform havde gjort via dens login), så derefter skal der indtastes den manuelle kode på den aktuelle hjemmeside for overhovedet at kunne komme ind på den. 3. led

Roboform virker som sin egen Browser, og du kan ikke forvente at det skal huske/udfylde sider fra links.
Yder mere kan det være fordi du har ryddet op på pc = slettet browserdata eller cookies

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-06-17 12:38
Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 10-06-17 12:44

Ok jeg prøver at arbejde videre med det.

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 30-07-17 12:05

Tak for svaret mig-selv.