/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Rense fælger for bremsestøv og snavs -
Fra : vagn2901
Vist : 254 gange
100 point
Dato : 24-05-17 18:46

Hvordan rengør man nemmest fælgerne af aluminium

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 24-05-17 19:04

Vand og kost

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 24-05-17 19:30

Barberskum,det er ikke engang løgn,det virker.Spray fælgene,fordel skummet med en børste eller svamp.lad det virke i ca.15 min.og skyl efter med vand,bedst i skygge,og ikke på fliser,da det kan give nogle grimme pletter.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 24-05-17 19:50

Vådservietter til babyrumper, sønnen bruger dem til sine fælge, så jeg ved, at det virker.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-05-17 21:18

Plejer at bruge... på MC og virkeligt tjære/asfalt fælge - denne er dog med genfyldning - som jeg ikke har prøvet:
http://www.biltema.dk/da/Bilpleje/Rengoring-og-vedligehold/Bremserens-refill-5-l-2000038231/
og til det der virkelig sidder fast:
http://www.biltema.dk/da/Bilpleje/Rengoring-og-vedligehold/Pakningsfjerner-2000032680/
ved så ikke om dine fælge har fået LAK, så skal du nok regne med skader..

Og i den forbindelse, så skulle du bruge noget, så er det bare ´pille´ malingen af og starte forfra:
https://www.thansen.dk/bil/olie-og-kemi/spraymaling/sprayfolie/n-440304186/
Syntes han sjusker lidt, ikke afdække dækkene:
https://www.youtube.com/watch?v=q-_g1-0AJrg

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-05-17 21:23

NB? har et par liter af noget lignende - bare meget billigere (125.-/ L) - skal dog påføres med pensel

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-05-17 21:41

Det jeg bruger hedder:
Alaska Auto Shampoo, til det hele
og det får endda billigt i Brugsen.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-05-17 00:10

Anskaf en speciel fælgbørste og brug så en spand med almindelig bilshampo.
*Husk lige at køre nen tur medbilen og let trykpå bremsen,medens der gives gas i lavt gear. .
Det er for at varme skiver og klodser, sa det er svært at vake uden at de bliver våde.