/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Flexvandslange
Fra : mig-selv
Vist : 290 gange
100 point
Dato : 23-05-17 20:40

http://www.harald-nyborg.dk/p6091/flexvandslange-5-15m-pistol
Smart slange, men hvor meget tryk skal der til før den virker?
Kunne tænke mig at bruge den til at tømme akvarier.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-05-17 20:50

Køb den ikke,
min nabo har dårlige erfaringer,
henter nye oplysninger snart...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-05-17 23:18

Brug den kun udendørs. Du kan ikke styre den, pludselig roterer slangen rundt, og du bliver våd

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 23-05-17 23:48

JEG BRUGER DEN UDENDØRS, DEN VIRKER FINT TIL AT VANDE HAVEN.

DER BLIVER JO VED AT KOMME VAND LÆNGE EFTER DU HAR LUKKET FOR
VANDET, INDTIL SLANGEN ER TOM OG DEN HAR TRUKKET SIG SAMMEN.

MVH AG112

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 100 point
Dato : 24-05-17 08:44

Jeg vil gætte på, den virker dårligt som sugeslange/hævertslange. Brug en stump af den almindelige i stedet.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 24-05-17 11:00

Fungere helt fint, til det den er beregnet til: Udendørs tilsluttet en vandhane.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-05-17 11:09

Citat
Jeg vil gætte på, den virker dårligt som sugeslange/hævertslange.

Ja, det var der jeg ville hen, den lukker sig sikkert sammen og lader næsten ingen vand komme igennem.
Ellers ville det være det en god ide, da slangen er mere fleksibel end en almindelig slange.

Jeg plejer at bruge almindelig slange til tømning ud i haven til planterne.
Har også små stumper til påfyldning, men syntes den Flex ser fin ud til påfyldning, og nem at gemme af vejen igen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-05-17 15:26

Så lige denne:
http://www.biltema.dk/da/Fritid/Haven/Vanding/Spiralslange-15-m-2000030748/
Men den har det sikker som telefonledninger, der kommer krøller på den.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 24-05-17 15:59

JA, NÅR DER KOMMER KRØLLER PÅ DEN, SÅ ER DEN SVÆR AT RETTE UD, ET VÆRRE BØVL.

DET ER EN SKAM, DET ER SÅ DYRT AT SENDE, ELLERS KUNNE DU HAVE LÅNT MINE SLANGER OG PRØVET DEM.

ELLERS SKRIV TIL MIG PÅ EMAIL: BLADET@DK.DK

MVH AG112

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-05-17 19:05

Tak for tilbuddet, men slangen koster jo ikke en formue

Mine haveslanger skaber sig når der kommer varmt vand i dem, så mister de totalt deres stive egenskaber og bliver blødt som smør.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 24-05-17 21:24

Tror du har ret.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 25-05-17 09:16

Det tror jeg også. Sådan noget slangeværk virker fint ved stor trykforskel og kort slangelængde. Ved 30 - 50 meter slange og en højdeforskel på en meter (ingen vandværkstryk) er der stor forskel bare på nye og fire år gamle slanger.
Jeg pumper vand fra en dam op i en murerbalje på stativ. Herfra pr. slange hen til to grønsagsbede med perforerede slanger. Det hele drives af solen og foregår ved en fhv. ødegård i Småland.
En slange, der er krøllet indeni ville slet ikke klare den sag.