/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Hunderæd
Fra : svendgiversen
Vist : 668 gange
100 point
Dato : 22-05-17 19:20

Der er en dansk tysk ferie koloni lige her øst for hvor vi bor,
og der kommer jævnligt flertalende unge forbi.

I dag kom der mange, der hverken talte dansk eller tysk,
og som sædvanligt gik min lille hund ud for at hilse på dem.

Noget der stødte mig var, at en lille dreng med et arabisk udseende
flygtede væk fra lille Debbie?

Jeg har før været ude for at muslimske kvinder viger uden om,
når jeg går tur med min lille mini puddel i Sønderborg.

Men ikke før her på Fjordvej i Egernsund.
Hvad får en 11-12 årig dreng til at være bange for en lille hund?

Jeg ved at muslimer ikke må spise svinekød, men hvad er der i vejen med søde hunde??
Og hvorfor var han bange for min lille hund, der bare gerne ville hilse på ham???

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-05-17 21:30

Hunde er urent og forbudt i islam.
Væn dig til det - eller gøre noget ved det.

Hvad er dit valg ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-05-17 21:37

Citat
Noget der stødte mig var, at en lille dreng med et arabisk udseende
flygtede væk fra lille Debbie?

muslimer hader hunde/grise = de er værre end URENE mennesker´s IKKE hallal-mad.
Og tror ærlig talt at selv Danske hunde og grise/ og mennesker ville undgå ?? Øhh

MEN, selv vantro? muslimer har brug for en POTENS forlænger = kamphunde.

Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 100 point
Dato : 22-05-17 22:18

Citat
Hunde er urent og forbudt i islam.

Det havde jeg faktisk ikke tænkt på, jeg troede, at de "bare" har et andet forhold til hunde end vi.

Citat
MEN, selv vantro? muslimer har brug for en POTENS forlænger = kamphunde.

Præcis, og det kan man jo undres over.

Jeg har også en lille hund, en dværgpinscher, og jeg har også ofte oplevet, at både voksne og børn af anden etnisk herkomst bliver bange. Jeg gør havde jeg kan for at vise, at jeg har styr på min hund, vi skal jo være her allesammen.

Jeg får af og til pakker leveret af GLS, og oftest er det det samme bud. Min hund er aldrig gået ud på opgangen til dem, og har (så vidt jeg husker) aldrig gøet af dem, men da han kom med en pakke i morges og jeg åbnede døren så han nærmest forskræmt ud og spurgte om jeg har hund. Jeg vendte mig væk fra døren for lige at være helt sikker på hvor hunden var, for at den ikke skulle risikere at gøre ham mere bange, og imens jeg så væk skyndte han sig, at sætte pakken på gulvet ved min dør.
Jeg undrede mig lidt, jeg kunne forstå hans reaktion hvis han tidligere havde set tandsættet på en stor hund ved min dør.

@svendgiversen, du skal passe godt på lille Debbie, for jeg er ret sikker på, at nogen mennesker af anden etnisk herkomst kan finde på, at sparke efter hende.
Og min erfaring er, at børn af anden etnisk herkomst kan finde på, at drille hunden, så de får den til at gø, og når den så gør bliver de bange og råber og skriger mens de fægter med arme og ben, og så bliver hunden endnu mere usikker og skælder ud.

Så du bør sørge for, at de ikke kan komme til Debbie.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-05-17 22:32

Citat
Jeg har også en lille hund, en dværgpinscher, og jeg har også ofte oplevet, at både voksne og børn af anden etnisk herkomst bliver bange. Jeg gør havde jeg kan for at vise, at jeg har styr på min hund, vi skal jo være her allesammen.

Uden at vide dét, vil jeg mene at dyr har bedre og mere udviklede sanser end mennesker.
Jeg kan ´snakke´ med dyr (opdrættet med et formål) der står og skal aflives - grundet tæsk/ mishandling af ejeren, så noget må dyr ´fatte´ som mennesker slår ihjel for.

Men jeg kommer ALDRIG til at forstå muslimer - hverken på den ene eller anden måde.
Tror de mangler noget der hedder Empati

Citat
Empati er evnen til at genkende og forstå andres følelser. Det beskrives ofte som evnen til at sætte sig i andres sted (ikke at forveksle med sympati, som er evnen til at dele en følelse med en person, dvs. at man selv oplever samme følelse som personen).

Kommentar
Fra : wisteihn

Dato : 23-05-17 00:38

Hunde er ikke såkaldte urene eller haram. Hunde er dog vilde dyr i mange lande. Derfor er mange tilflyttere bange for vores hunde. De har aldrig mødt hunde som er domesticerede.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-05-17 10:46

Citat
Tror de mangler noget der hedder Empati

Samt selvkritik og tolerance.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-05-17 11:02

Et kæmpe stort tillykke til Manchester, som sent i aftes blev udvalgt til kulturberigelse af Fredens Religion. Selve berigelsen sendte 22 forholdsvis unge mennesker i døden.

Jeg håber så sandelig ikke, at deres forældre, brødre, søstre, eller andre familiemedlemmer bliver racister af den grund.

De næste dage "tvangsindlægges" vi til politiske floskler og andet idioti;
"Islam er blevet voldtaget"
"Vi er alle Briter"
"Tonen"
"Vi står sammen"
"Lev som du plejer, ellers har terroristen vundet"
"Kristne korstog i 1100 tallet skyld"
"Vi skal synge gamle hippiesange"
Indsæt selv flere floskler her;-------------------------------------------------------------------------

Der er kun én farbar vej ud af djævelskabet - og det er: Forbyd islam i Vesten.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 23-05-17 11:24

Citat
Der er kun én farbar vej ud af djævelskabet - og det er: Forbyd islam i Vesten.

På baggrund af div, terror-handlinger er jeg meget tilbøjelig til, at være meget enig med dig.

Men tilfældigvis har jeg indenfor de sidste par dage været i selskab med nogle mennesker, hvor vi har snakket lidt om de problemer der er med nogle udlændinge, og hver gang har vi været enige om, at der ikke har været den slags problemer med gæstearbejderne der kom herop fra Tyrkiet i 1970'erne, og deres efterkommere.
Jeg bor i en by hvor vi fik en del gæstearbejdere dengang, og flere af dem og deres efterkommere kan jeg genkende i gadebilledet og andre steder, og fælles for efterkommerne (som ca. er på alder med mig selv, og lidt yngre) er, at de fleste har fået uddannelse og efterfølgende job/karriere. En af dem sidder endda i vores byråd og har været borgmesterkandidat.
D.v.s., at nogle muslimer kan godt finde ud af, at opføre sig almindeligt ordentligt, og blive integreret.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-05-17 14:10

Citat
D.v.s., at nogle muslimer kan godt finde ud af, at opføre sig almindeligt ordentligt, og blive integreret.
Kan de det ? Hvad så med næste generation, og næste igen ? Der er efterhånden tradition for, at efterkommerne bliver endnu mere muslimsk og endnu mere rabiate end forældrene var/er. Ses temmelig tit efterhånden.

Efterhånden er vi meget langt fra metaforen "Den flinke grønthandler på hjørnet" eller "Den flinke frisør"
Tænk på året 1970 -og frem til i dag, og du vil opdage hvor mange muslimske tiltag vi bøjer nakken for.

Et par stykker:
Halalslagt.
Kønsopdeling.
Pædofili i konventionernes hellige navn.
Ghettoer.
Moskéer, hvor der forkyndes død og ødelæggelse over alt, hvad der ikke er muslimsk.
Stigning i kriminalitet på flere 100%
Vold på gader og stræder.
Voldtægter er stærk stigende.
Folkeskoler der ikke fungerer.
Samlet set er alle folkeskole elever blevet dummere. Mange afgår 10 kl. som analfabet.
Hensyn, hensyn, hensyn, hensyn.........................og atter hensyn.
+ Meget meget mere.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-05-17 15:21

@Troldepige

Man skal tage i mente at tyrkere er sekulære og landet har forsåvidt været velfungerende i 70-80 år, desværre er der gevaldig ballade nu i Tyrkiet, og de unge tyrkere bliver trukket ind i de andre indvandreres ballade og kriminalitet i ghettoerne.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-05-17 15:49

Et par floskler mere: Liberty, Equality and Fraternity

Frihed, lighed og broderskab.

De er vist efterhånden lidt slidte, og også friheds gudinden ser lidt ældet ud, nu med Trump.

> Forbyd islam i Vesten.

Så vidt jeg ved har vi religions frihed i Danmark og også i de fleste vestlige lande,
og det skal da helst forblive sådan?

Nå, så hunde er urene dyr, i nogle lande spiser man hunde med velbehag.
De må ikke have det så godt der.

Og indtil videre løber lille Debbie glad hen til alle den møder...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-05-17 16:28

https://www.religion.dk/spørg-om-islam/islam-tillader-kæledyr

Det, der er forbudt, er hunde. Forbuddet mod at have en hund i hjemmet er forklaret med hygiejniske årsager, men uanset hvad, så er det en restriktion, en muslim bør overholde. Hunde er menneskets bedste ven, som Koranen også hentyder til, men de skal have et hundeskur for sig selv og anvendes til jagtformål og overvågning.
Generelt er det forbudt at have et kæledyr, der i sig selv er "najis" - altså beskidt. Det gælder for hunden, grisen og andre små dyr som rotten.

Allah ved bedst.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-05-17 16:37

Citat
Så vidt jeg ved har vi religions frihed i Danmark og også i de fleste vestlige lande,
og det skal da helst forblive sådan?
Ja det er korrekt, at vi har religionsfrihed - men ikke religionslighed.

Men jeg betragter nu islam som en erobrings-ideologi med et verdens herredømme som mål, hvilket også står skrevet i koranen. Endda i denne rækkefølge: Først slagtes jøderne, så homoer, så ateister og dernæst kristne + andre vantro religioner.

Citat
Og indtil videre løber lille Debbie glad hen til alle den møder...
Det skal du nok lade være med. Det er ikke alle der bryder sig om det. Ikke alle elsker hunde f.eks. pga. allergi, astma der udløses af katte/hundehår + et hav af andre ting.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-05-17 17:07

Verdenssamfundets største problem i dag, er muslimsk. Enten vi kan li` at høre det eller ej. Vi har i alt for lang tid, føjet og leflet for dem, i håb om at omgås dem med det gode. Og skylden er udelukkende vores hjemlige og EU`s vatpikke politikere. De tør simpelthen ikke tage det minste kamp. Er hunde...ræde for dem. At jage dem ud af vesten, er ren ønsketænkning. Det ville skabe ragnerok.
Men vi må se i øjnene, at enhver muslim, en en potentiel terrorist. Den allerstørste fejl vi har lavet i vesten, er forsøg på Integration. De skulle i stedet, øjeblikkeligt, præsenteres for en returbillet.

Selv røveriske overfald, er nu gratis, når det drejer sig om perkere. Den anden dag, blev to unge danskere, overfaldet af seks skadedyr fra Marokko, banket sønder og sammen. Frastjålet ure m.m. Politiet mente ikke der var grundlag for varetægtsfængsling. Så de blev blot sendt tilbage til Gribskov, uden yderligere tiltag. Hvad tror i de foretager sig næste nat, og næste igen.
Gæt lige hvad der var sket, hvis det havde været omvendt.

En lille intermezzo, her fra Thisted, der viser hvor hurtigt de får herrefolks mentalitet: Een af slagsen smed sin bil, uden for indgangen til Thy-hallen. Der er tydelige gule markeringer, parkering forbudt. (Adgangs veje for redning). En DANSKER gjorde aben opmærksom på at parkering var forbudt. Han blev bedt om at lukke sylten. Aben bestemte selv hvor han parkerede. Havde travlt med at bade og komme i sauna. Heldigvis var halbestyreren voksen nok, så idioten måtte flytte bilen.

M.

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 23-05-17 17:44

Hvis du skulle møde mig på din vej:
Viger jeg også - ønsker ikke din - eller nogen anden hund - skal snuse til mig, få en chance for at bide mig.

Hvor skulle jeg løbe en risiko for at få infektion efter et hundebid.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-05-17 17:59

Nej, nu er det for meget,
jeg så en lille dreng, undvige min lille hund, der bare gerne ville hilse på ham.

Og hvad har det ikke udviklet sig til her på kandu?

Der er også nogen der spiser aber, endda levende, på brutal vis.

Vi skal være gode ved hinanden, uanset tro,
jeg så kvinder i Japan vande blomster for nyfødte,
og også budaer er jo gode ved hinanden.

Hvad er der mon i vejen med kontakten/dialogen mellem vore vestlige religioner??
Kristne, jøder, muslimer og andre???

Og min lille Debbie kunne aldrig finde på at bide en ven den mødte her på Fjordvej.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 23-05-17 18:04

Citat
Så vidt jeg ved har vi religions frihed i Danmark og også i de fleste vestlige lande,

Islam er ikke en religion, men en politisk svøbe meget lig nazisme. Det ligger ikke i islams DNA, at
leve i fredelig sameksistens med anderledes troende. Islam ønsker og forventer at dominere.

Nedenstående bavl er sakset fra en af de dansksprogede hjemmesider. Læg mærke til ordene:
"Det er vores land"
Citat
Jeg anser muslimsk politisk deltagelse, især i et ikke-muslimsk land, som en form for jihad.
Det er vores land og det ville være uklogt ikke at deltage i de politiske processer,

Alle selvstændig tænkende danskere burde gøre sig bekendt denne ideologi.

Når man så har fået nok af tåbelighederne kan man jo lige hygge sig med Den Store Hukommelse
hvor følgende legendariske citatater er hentet:

Citat
Men faktum er jo, at indvandrere og flygtninge er med til at berige den danske kultur, og ikke, som
nogle mener, dominere den og sætter sig på den
Ritt Bjerregaard Socialdemokrat JyllandsPosten 27/10 1991

Tænk på, hvad vi kan lære af muslimerne, jeg synes, at vi skal lade verdens flygtninge vælte ind
over vore grænser, og labbe al deres kultur i os
Gregers Dirckinck Holmfeld TVvært, EkstraBladet 3.10.1986 og fraTVshowet Flygtning1986

http://www.dendanskeforening.dk/files/files/Den%20store%20hukommelse.pdf

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-05-17 18:10

Øhh...løsgående hunde ????

Vi DANSKERE skal følge loven, Svend.

M.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 23-05-17 19:04

Citat
Og indtil videre løber lille Debbie glad hen til alle den møder...

En ansvarlig hundeejer lader ikke sin hund gå hen og hilse på nogen, som ikke har givet tilladelse til det.

Citat
Det skal du nok lade være med. Det er ikke alle der bryder sig om det. Ikke alle elsker hunde f.eks. pga. allergi, astma der udløses af katte/hundehår + et hav af andre ting.

Lige præcis. Og jeg er sikker på, at en eller anden kan finde på, at give hunden en fod.
Derfor er det bedste for alle parter, at sørge for, at hunden ikke er til gene for andre.

Citat
Nej, nu er det for meget,
jeg så en lille dreng, undvige min lille hund, der bare gerne ville hilse på ham.

Det er muligt, at det er Debbie der bestemmer hjemme hos jer, og det kan ingen blande sig i, men udenfor jeres hjem er det altså ikke hunden der bestemmer. Drengen har lov til selv, at bestemme om han vil hilse på en hund, og så er det uanset hvor lille og uskyldig hunden er.

Citat
Og min lille Debbie kunne aldrig finde på at bide en ven den mødte her på Fjordvej.

For det første, så er det ikke alle fremmede der er venner.
Og for det andet, så kan du reelt ikke vide om Debbie en dag bider et menneske.

Som hundeejer bør du være bevidst om, at du har et rovdyr i dit hjem, og der kan være mange grunde til, at en ellers rar og venlig hun pludselig bider.
Drengen kan lugte af et eller andet, som gør din hund bange, og så kan den risikere at bide. Angreb kan være det bedste forsvar.

Det kan også være, at din hund har en dårlig tand der gør ondt, og derfor reagerer anderledes end den plejer.

Citat
Øhh...løsgående hunde ????

Vi DANSKERE skal følge loven,

Så vidt jeg husker, så står der ingen steder, at en hund ikke må være løs, men, at den skal være under kontrol.
Og ja, det kræver for de fleste hundes (ejeres) vedkommende, at de er i snor.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-05-17 19:09

Religion eller ej. Mange hundeejere er så selvoptaget af deres eget kræ, stort som småt, at de mener, at andre også skal pussenusse kræet.

Hundesnore er idag så lange, at man rent faktisk ikke kan sige, at hunden er i snor.
Jeg bryder mig ikke om, at hundeejere mener, at jeg også skal synes så godt om hunden, at jeg også vil kæle, klappe og pussenusse hunden.
Hunden er ikke min. Jeg har intet imod hunde, men hundeejere er så selvoptagede.
Desuden er der mange, især børn, der er bange for hunde, derfor går de en stor bue uden om den.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-05-17 19:22

https://www.retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=186203

Citat
Føres en hund i bånd, skal dette være så kort, at hunden holdes tæt ind til ledsageren.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 23-05-17 19:55

Citat
§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem.

https://www.retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=186203

Citat
Religion eller ej. Mange hundeejere er så selvoptaget af deres eget kræ, stort som småt, at de mener, at andre også skal pussenusse kræet.

Og det er en uskik.

Citat
Hundesnore er idag så lange, at man rent faktisk ikke kan sige, at hunden er i snor.

Mange mennesker kan desværre ikke finde ud af, at bruge en flex-line, til trods for, at der faktisk følger brugsanvisning med, og ofte er det med risiko for, at få fingre revet af.

Jeg bruger selv flex-line til min hund, når vi færdes blandt andre mennesker er snoren kort, men når vi er ude i naturen er snoren mere løs, alt efter oversigtsforholdene.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-05-17 20:04

Nu er det ikke min lille uskyldige hund det drejer sig om,
der hvor den går, er den på hjemmebane og oftest uden snor.

Jeg har betalt hundeforsikring i nu over ti år og intet er sket, slet ikke hundebid.
Måske skulle vor lovgivning ændres, så Dubberman, kamphunde og andre betalte mere?

Det der mere bekymrer mig er, hvad der får en lille, nok araber dreng, til at flygte,
væk bag andre, fra en lille sød hund, der bare gerne ville hilse på ham.

Vi, jeg, min nye kone Erna og vor lille Debbie, samt alle I andre, skal være gode ved hinanden.
Og jeg ville da gerne have oplevelsen af at den lille dreng engang fik lov til at kæle for Debbie.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-05-17 20:19

Ps. Muslimer kan ikke engang lide hinanden, så derfor jagter de hinanden.
Som de nok siger:"En god muslim er en jeg kan tryne med islam"

Hvornår bliver vi klogere og erkender, at tolerance og selvdestruktiv pladderhumanisme har spillet fallit......................................eller venter vi til det er for sent.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-05-17 20:47

>at tolerance og selvdestruktiv pladderhumanisme har spillet ...

Ikke forstået, jeg vil uanset andre bud
til en hver tid, sammen med min nye kone og vor lille hund,
argumentere for, at vi frem for alt skal være gode mod hinanden.

Og når det ikke sker, må der jo være årsager,
hvad får en 15 årig pige til at ville sprænge sine gamle skoler i luften?
Hvad får en 10-12 årig dreng til at være bange for lille Debbie??

Der må jo være tale om indoktrinering, fra pigens, vennens og drengens forældre,
indsatsen må være at stoppe denne usaglige påvirkning med saglige argumenter.

Nu skal Debbie ud at gå, med eller uden snor???

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 23-05-17 20:54

Citat
Nu skal Debbie ud at gå, med eller uden snor???

At have sin hund i snor handler også om sikkerhed for hunden.

Jeg har altid haft små hunde, de sidste 3 har vejet ca. 6 kg hver, og når man har sin lille hund i snor er det altså en hel del nemmere at redde den hvis der kommer en stor hund, der ikke er venligsindet.
Ham jeg havde før reddede jeg et par gange, simpelthen ved, at løfte ham på ved hjælp af snoren (han havde sele på).

Når man har en lille hund bør man være bevidst om, at det kan gå grueligt galt hvis den møder en stor aggressiv hund.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-05-17 20:58

svendgiversen, du har ret i, at det ikke er din lille uskyldige hund det drejer sig om, men måden du opdrager den på

Citat
Og jeg ville da gerne have oplevelsen af at den lille dreng engang fik lov til at kæle for Debbie.

Fordi du har en hund, så er det ikke ensbetydende med, at alle andre også, og det uanset religion eller ej, skal synes om det lille forkælede kræ.

Det er ikke alle, der holder af hunde. Mange vil helst være fri for dem og det uanset religion
Jeg forstår slet ikke at dette spørgsmål skal være under religion. Det hele drejer sig jo om hvorfor andre ikke vil kælekæle med svendgiversens hund.
Det er der en enkelt forklaring på "det er ikke deres"

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 23-05-17 21:01

Citat
Det der mere bekymrer mig er, hvad der får en lille, nok araber dreng, til at flygte,
væk bag andre, fra en lille sød hund, der bare gerne ville hilse på ham.

Jeg kan godt forstå du undrer dig. Jeg har oplevet det så mange gange, at jeg ikke længere tænker så meget over det.

Om det er religion eller kultur, det ved jeg ikke, men de er ikke vant til, at omgås hunde som vi er, og derfor forstår de ikke hundens sprog.
Jeg og min hund har mødt udenlandske børn, som egentlig gerne ville snakke med hunden, men når hunden så ville snuse til dem blev de bange og begyndte at skrige og fægte med arme og ben, og så blev hunden utryg og begyndte at gø, og så gik jeg væk med hunden.

Du skal også være obs på, at i nogle kulturer behandler de ikke hunde som du og jeg gør, og derfor skal du passe godt på Debbie, for nogen holder sig ikke tilbage med, at sparke efter en hund, og det kan jo gå helt galt for en lille hund.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 23-05-17 21:03

Citat
Det er der en enkelt forklaring på "det er ikke deres"

Ja, "enhver so synes bedst om sine grise".

Og så er det lige meget om det er grise, hunde eller menneskebørn.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-05-17 21:15

Vi har spillet fallit, når vi tolererer åbenlys intolerance, over for bl.a. kvinder her i Danmark.
Vi tolererer racistisk kultur i Danmark, af angst for at blive kaldt...............racister.

Mon din kone ville syntes det var i orden, hvis hun skulle gå bagved dig og bære alle pakkerne.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-05-17 21:22

Citat
Mange hundeejere er så selvoptaget af deres eget kræ, stort som småt, at de mener, at andre også skal pussenusse kræet.

Jeg gør det ikke med dem jeg møder selv om hunden vil hilse på, de skal ikke vænnes til at enhver vil snakke og kæle, der sker blot det at så kommer de "uopdragent" for tæt på de der ikke kan lide dem, og allergikere hvad der nok er værst.
Og nogle hundeejere som lufter et lille krætur kan være lige så pissesure som dem der går med en knotten kamphund, så jeg tager kun en ordveksling hvis ejeren også "logrer med halen"

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-05-17 22:23

Som mange mennesker har curlingbørn, har Svend curlinghund. :-

Jeg har en hund med fire poter
én på hver sit ben
bagpå sidder halen fast og vipper
forrest sidder snuden
og når man rører ve'en
kan man mærke om den sku' ha' feber

Du kan få kvinder og kager og jordbær for sjov
men der er intet så skønt som en vuffeli-vov.

Shubidua (men frit efter hukommelsen)

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 24-05-17 00:07

Citat
Vi, jeg, min nye kone Erna og vor lille Debbie, samt alle I andre, skal være gode ved hinanden.
Og jeg ville da gerne have oplevelsen af at den lille dreng engang fik lov til at kæle for Debbie.

Det kunne jo være den lille dreng og en bunke andre mennesker helst var fri for at skulle kæle for
Debbie uanset hvor søde du så end synes hun(d) er...

Ikke alle synes om hunde og andet løsgående kræ - det skal de jo så have love til at være foruden, derfor er der også en lov om man skal holde dyret i snor.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 24-05-17 00:12

Citat
Der er kun én farbar vej ud af djævelskabet - og det er: Forbyd islam i Vesten.

Jeg antager du mener forbyd Islamisme i Vesten!?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-05-17 12:39

Gode gamle Lise Nørgaard refererer gerne til en lidt ældre slægtning, der sagde :
jeg kan ikke lide mennesker, der ikke kan lide hunde, ...

Og så kan jeg nu heller ikke lide Islamer.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 24-05-17 13:54

Citat
Og så kan jeg nu heller ikke lide Islamer.

Gad så vide hvad Islamer er for en størrelse?

Så vidt jeg er orienteret er der muslimer som tror på Islam som er en stærkt monoteistisk religion, hvis vigtigste dogme er troen på den ene gud, Allah.

Langt hen ad vejen kan jeg give Lise Nørgaard ret...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-05-17 14:40

Citat
jeg kan ikke lide mennesker, der ikke kan lide hunde, ...

"Jeg kan ikke lide mennesker, der ikke kan lide øl,...". Sagt af en gammel makker.

Jeg kan vældig godt li`hunde. Blot ikke det der kommer ud af bagenden. Vil ikke fare rundt på græsplænen, efter efterladenskaber. Det er eneste grund til, jeg aldrig har haft hund.

Mine forældre havde en fantastisk lille hund. Utrolig kælen og hengiven, FOR DE MENNESKER DEN KENDTE. Men kom der en fremmed, rejste hårene sig, hele vejen ned over ryggen på den. Og den blev til en ren "rovdyr", ville forsvare sine mennesker, til sidste blodsdråbe. Opdagede den, mine forældre skulle ud, altså den skulle være ene hjemme, satte den sig demonstrativt med ryggen til.

http://peecee.dk/upload/view/467107

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-05-17 14:56

Men Putte`s liv endte ikke lykkeligt. Den havde slugt et eller andet. Mor var bange for, der havde været en lille kylling-ben, i dens mad. Den gik og hostede, meget af tiden. Vi håbede alle, det ville gå over. Men det blev kun værre. Til sidst fik vi den aflivet. Det var en sorgens dag....en familie medlem, var borte. Der blev stille i huset. "De gamle", sagde ikke meget, det næste stykke tid. Og jeg kunne mærke, en trykket stemning, når jeg kom hjem.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-05-17 15:11

Vil gerne lige tilføje, jeg forstår godt, man kan blive tæt knyttet til sin hund.

Mine forældre, fik aldrig mere hund, selv om vi børn pressede dem:

"Ingen ville kunne gøre det ud for Putte". Så det var slut med hund.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-05-17 15:18

Citat
Jeg antager du mener forbyd Islamisme i Vesten!?
Nej, ISLAM!

Kan du, marken 84, definerer islam og islamisme..? Så gør det, tak. Jeg venter i spænding.

For mig - vedr. ideologien islam, er det svært at se hvornår sindssygen starter.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-05-17 15:49
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-05-17 15:56

>Mine forældre, fik aldrig mere hund...

Det gør jeg heller ikke, Debbie er min sidste hund, nu næsten 11 år og jeg er 74,
den kan måske leve til jeg er 80 år, men begge er tvivlsomme?

Min gamle nabo købte ny hvalp da han var over 80 år, men det vil vi ikke gøre,
han har børn der kan tage over, det har vi ikke.

Men du husker vel Kvik i Matador?
Dengang grisehandleren levede op igen, man skal aldrig sige aldrig...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 24-05-17 17:12

Citat
vedr. ideologien islam, er det svært at se hvornår sindssygen starter

Præcis og netop derfor -
det har jo en hel del med de personer at gøre som står i spidsen og fortolker ordene som er nedfældet...

Derfor vil jeg stadig holde på at islam akurat som kristendom er givet som en fredelig sameksistens mellem mennesker - men mennesker er jo mennesker og de/vi er jo dygtige til at ødelægge verden for alle og os selv...

Slut med flere indlæg om emnet i hundetråden med ønsket om en god Kristi Himmelfartsdag ihukommende vor herre Jesus Kristi rejse tilbage til hvor han kom fra...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-05-17 17:50

Citat
Men du husker vel Kvik i Matador?
Dengang grisehandleren levede op igen, man skal aldrig sige aldrig...

Ja, det kan du tro jeg gør. En meget rørende scene.

Iøvrigt....jamen, jeg er jo en gommel fjog: Vi har både Olsen-Banden og Matador, på DVD. Ser dem aldrig. Men...når de kommer på tv, er man fuldstændig klistret til skærmen.

M.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 24-05-17 18:05

Citat
"Ingen ville kunne gøre det ud for Putte". Så det var slut med hund.

Det er aldrig nemt at skulle af med en hund, og så er det lige meget om den skal aflives eller den dør selv.

Og nej, hund nr. 2 bliver ikke som hund nr. 1, og hund nr. 3 bliver ikke som hund nr. 2, og hund nr. 4 bliver ikke som nogen af de foregående, men tro mig, den næste hund bliver også en god hund (det handler jo en hel del om ejeren). Skrev hende, der nu er igang med hund nr. 4.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-05-17 19:38

Citat
Derfor vil jeg stadig holde på at islam akurat som kristendom er givet som en fredelig sameksistens mellem mennesker
Lige en slut bemærkning fra min side. De kristne begår ikke terror. Så det var en dårlig sammenligning.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-05-17 21:09

Siden 2015 har Tyskland modtaget over en million flygtninge og migranter, og det kommer ikke uden en pris. 20 mia. euro – svarende til knap 150 mia. kr. – har Tyskland ifølge Deutsche Welle brugt på området i 2016.

Tallene stammer fra den føderale regering, og de dækker over to næsten lige store udgiftsposter. De tyske delstater modtog således tilsammen 70 mia. kr. som dækning for udgifter til migranterne, mens over 80 mia. kr. blev brugt på initiativer, der skal dæmme op for tilstrømningens bagvedliggende årsag.

Tjaaaaaa, kulturberigelse har sin pris. Det må vi, de skimlede kældermennesker, ku' forstå.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-05-17 21:22

Tak for svaret Troldepige.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 24-05-17 22:06

Velbekomme svendgiversen.

Pas godt på Debbie.