/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Oplader ikke
Fra : Pytten1510
Vist : 238 gange
50 point
Dato : 03-05-17 18:00

Hej
Jeg håber at nogen kan hjælpe mig.
Jeg har en Lenovo Idea Z710.
Fra den ene dag til den anden har den besluttet at den ikke vil oplades ??
Når jeg sætter strøm til fortæller den at den er tilsluttet men oplader ikke !
Jeg har sat et andet batteri i uden det har haft nogen effekt.
Jeg har taget adapteren fra strøm i flere timer, hvis det var den der var blevet varm.
Jeg har haft en anden adapter tilsluttet. Intet hjælper.
Pc' en er kun lige fyldt 2 år og 1 mdr.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 03-05-17 18:10

Citat
Pc' en er kun lige fyldt 2 år og 1 mdr.

Surt! for jeg er ikke i tvivl om at det er en hardwarefejl inde i maskinen. Det som du (og masser af andre) kalder en lader er reelt blot en strømforsyning. Selve laddeelektronikken sidder inde i maskinen. Den checker bateriets ladetilstand, normalt via en ekstra elektrode i selve batteriet, og giver den mængde ladestrøm som den skal bruge.

Samtidigt får maskinen så strøm udenom laddeelektronikken. Når du tager strømforsyningen fra er der en switch som øjeblikkeligt skifter over til bateridrift.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 60 point
Dato : 03-05-17 18:50

Prøv dette, kryds fingre og håb på at det virker.

Gå i windows's startmenu, højreklik på Computer, vælg Egenskaber.
Klik så på Enhedshåndtering.

I sektionen Batterier, højreklikker du på batteriet der er Microsoft ACPI-kompatibelt, vælg Fjern.
Bekræft med et klik på OK, at du vil fjerne det.

Luk windows og pc'en ned, fjern batteriet fra pc i cirka et minut.
Sæt batteriet i igen og tænd pc'en med strømforsyningen tilsluttet.
Windows vil nu automatisk genkende batteriet og begynde at oplade igen.

Kilde: Komputer.dk

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 03-05-17 20:41
Godkendelse af svar
Fra : Pytten1510

Dato : 03-05-17 21:30

Tak for svaret Klaudi.
Efter at have skrevet herinde, har den efter 7 dage besluttet sig for at lade igen...men det er
nok bare en kort frist.
Næste gang den driller prøver jeg dit råd.
Og ellers har jeg også fået hjælp til, hvad der skal skiftes, så den virker igen.
Tak for hjælpen til jer begge.
Ville gerne give stjerner til begge, hvis det var muligt.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-05-17 18:17

velbekomme, håber den bli'r ved at lade