/ Forside/ Teknologi / Udvikling / SQL / Spørgsmål
10  smorch 260
Hvis dato findes så... ellers
Fra : webnoob
Vist : 193 gange
100 point
Dato : 25-04-17 21:01

Jeg har følgende sql hvor jeg prøver at få dbmail til at sende en mail hvos der findes en dato 7 dage ude i fremtiden i en table.
Men det lykkes ikke rigtig for mig.

Hvad gør jeg galt?

Citat
DECLARE @modtager varchar(MAX)
DECLARE @hfodselsdag date

SET @modtager = (SELECT Email FROM [test].[dbo].[Medlemmer] WHERE Rolle = 'Formand')
SET @hfodselsdag = (SELECT fodselsdag FROM [Test].[dbo].[Medlemmer] WHERE DAY([Fodselsdag]) = DAY(GETDATE()+7) AND MONTH([Fodselsdag]) = MONTH(GETDATE()))

IF (@hfodselsdag > GETDATE())
    PRINT GETDATE()
--    ELSE
--    PRINT @hfodselsdag
--        EXEC msdb.dbo.sp_send_dbmail
--            @profile_name = 'DBMail',
--            @recipients = @modtager,
--            @query = 'SELECT [nFornavn], [nMellemnavn], [nEfternavn] FROM [Test].[dbo].[Medlemmer] WHERE DAY([Fodselsdag]) = DAY(GETDATE()+13) AND MONTH([Fodselsdag]) = MONTH(GETDATE())',
--            @subject = 'Fødselar',
--            @Body = 'test'
    ELSE
        PRINT GETDATE()
    GO

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-04-17 21:21

Det blev løst sådan her.
Citat
DECLARE @modtager varchar(MAX)
DECLARE @hfodselsdag date

SET @modtager = (SELECT Email FROM [Test].[dbo].[Medlemmer] WHERE Rolle = 'Formand')

IF EXISTS (SELECT fodselsdag FROM [Test].[dbo].[Medlemmer] WHERE DAY([Fodselsdag]) = DAY(GETDATE()+2) AND MONTH([Fodselsdag]) = MONTH(GETDATE()))
      EXEC msdb.dbo.sp_send_dbmail
         @profile_name = 'DBMail',
         @recipients = @modtager,
         @query = 'SELECT * FROM [Test].[dbo].[Medlemmer]',
         @subject = 'Fødselar',
         @Body = 'Test'
   ELSE
      PRINT GETDATE()
   GO